Log ind med sociale netværk
10 aug 2011, 21:59
havde taget en 40 tommer samsung 5005 led
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=62 ... 34E45CBAB6
giver helt sikkert et bedre billede
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=62 ... 34E45CBAB6
giver helt sikkert et bedre billede
10 aug 2011, 22:46
Forkert..
D5005 giver ikke et bedre billede.
Godt nok har Samsungen lidt kraftigere farve, end netop denne model af Sony, men tilgængel kommer Sony med 100hz og Bravia Engine 3. Ikke at jeg er stor tilhænger af Sony, hvad angår tv, så er dette tv stadig et bedre tv end Samsung D5005.
Men hvad angår Sony'en, så igen er jeg ikke så glad for den. Syntes at Sony levere et meget mat og ikke særlig indholdsmæssigt pænt billede på netop denne serie. Så ville jeg nok vælge EX710 eller EX720!
Godt nok har Samsungen lidt kraftigere farve, end netop denne model af Sony, men tilgængel kommer Sony med 100hz og Bravia Engine 3. Ikke at jeg er stor tilhænger af Sony, hvad angår tv, så er dette tv stadig et bedre tv end Samsung D5005.
Men hvad angår Sony'en, så igen er jeg ikke så glad for den. Syntes at Sony levere et meget mat og ikke særlig indholdsmæssigt pænt billede på netop denne serie. Så ville jeg nok vælge EX710 eller EX720!
11 aug 2011, 10:02
billedet er alså klart bedre på en samsung
i filmprofil og med indstillingerne fra d8005
alle andre indstillinger dur ikke
nu er min kun en 32 tommer og derfor har den heller ikke nogen problemer med kantlys
samt sort er målt til 0.03
samt en en ex500 har mat skærm og alene det er ødelæggende i forhold til et naturtro billede.
når jeg sammenlinger min 5005 med min pio plasma skærm
Ja så er det alså ikke nogen større forskel
udover man skal sidde helt lige for på en lcd skærm
en 5005 har virkelig rykket billedekvaliteten på en entry model
du kan selv læse denne anmeldelse
dem kan man altid regne med
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 121282.htm
en ex500 har også problemer med clouding
samt alt kører helt som det skal på en 5005
alt hvad der hedder motionsystemer skal slås fra
på denne skærm er helt sikkert ikke nødvendig
håber Rasmus måske kunne få en til test
JesperKeller skrev:Forkert..nu har jeg alså en samsung 5005 og en ven har en ex500
billedet er alså klart bedre på en samsung
i filmprofil og med indstillingerne fra d8005
alle andre indstillinger dur ikke
nu er min kun en 32 tommer og derfor har den heller ikke nogen problemer med kantlys
samt sort er målt til 0.03
samt en en ex500 har mat skærm og alene det er ødelæggende i forhold til et naturtro billede.
når jeg sammenlinger min 5005 med min pio plasma skærm
Ja så er det alså ikke nogen større forskel
udover man skal sidde helt lige for på en lcd skærm
en 5005 har virkelig rykket billedekvaliteten på en entry model
du kan selv læse denne anmeldelse
dem kan man altid regne med
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 121282.htm
en ex500 har også problemer med clouding
samt alt kører helt som det skal på en 5005
alt hvad der hedder motionsystemer skal slås fra
på denne skærm er helt sikkert ikke nødvendig
håber Rasmus måske kunne få en til test
11 aug 2011, 10:14
Må sige at hvis du har en Pioneer skærm, og du har svært ved at se forskel fordi du helliger din D5005, det syntes jeg er lidt trist. Men lad os lade det være ved det.
Som jeg nævnte var EX500 en mat skærm og havde ikke særlig godt billede, men indholdsmæssigt er den bedre end en D5005, som du selv nævner det, er en entry model fra Samsung.
Som jeg nævnte var EX500 en mat skærm og havde ikke særlig godt billede, men indholdsmæssigt er den bedre end en D5005, som du selv nævner det, er en entry model fra Samsung.
11 aug 2011, 10:22
Men har du set en 5005 med de indstilling jeg har nævnt
hvis du kun sætter den i filmprofil, ja så er alt pumpet
det skal være efter de indstilliinger som Rasmus har lavet fra en D8005
personligt vil jeg aldrig købe en lcd over de 32 tommer
men det er så en helt anden sag
hvis du kun sætter den i filmprofil, ja så er alt pumpet
det skal være efter de indstilliinger som Rasmus har lavet fra en D8005
personligt vil jeg aldrig købe en lcd over de 32 tommer
men det er så en helt anden sag
11 aug 2011, 16:32
Undskyld jeg forstyrrer tråden - men Xcardman, nu skriver du gode ting om Samsung 5005. Jeg er på udkig efter et tv til ca 5 tusinde og jeg har set på dette tv, men droppede det pga de 50hz (det skal være godt til sport/fodbold). Men synes du at responstiden er ok og at der ikke for meget slør? Du siger også du ikke ville have det over 32 tommer - jeg skal bruge 40, men er omvendt ikke kræsen eller perfektionist.
Vil du stadig anbefale det?
Vil du stadig anbefale det?
11 aug 2011, 17:53
jeg har set formel 1 i 1080i og det kører alså flyende
når det gør det, er der alså ingen grund til hverken 100hz eller 800hz
motionsystemer er noget der aldrig skulle være opfundet efter mening
da de prøver og lave et billede om og sætte billeder ind som rent faktisk ikke er der.
det er både på plasma og lcd
grunden til jeg ikke selv vil købe en lcd over 32 tommer
1 betragtningsvinkel
2 chancen for ujæven lys er større
hvis det skal være lcd, skal den så have local dimming
men koster også noget mere.
men i 40 tommer går det nok, kan i hverfald godt anbefale den
lidt trist at der nok ikke kommer en test af den her på siden
havde selv en sony lcd før i mit køkken
en 32w5500
en rigtig dårlig skærm efter min mening
når det gør det, er der alså ingen grund til hverken 100hz eller 800hz
motionsystemer er noget der aldrig skulle være opfundet efter mening
da de prøver og lave et billede om og sætte billeder ind som rent faktisk ikke er der.
det er både på plasma og lcd
grunden til jeg ikke selv vil købe en lcd over 32 tommer
1 betragtningsvinkel
2 chancen for ujæven lys er større
hvis det skal være lcd, skal den så have local dimming
men koster også noget mere.
men i 40 tommer går det nok, kan i hverfald godt anbefale den
lidt trist at der nok ikke kommer en test af den her på siden
havde selv en sony lcd før i mit køkken
en 32w5500
en rigtig dårlig skærm efter min mening
12 aug 2011, 00:13
Med kalibreringsindstillinger, fra et engelsk testsite, er dette tv en udmærket performer.
Et tv der i mine øjne, placerer sig i øverste halvdel af middelsegmentet. At kalde dette tv dårligt, er i mine øjne ikke en korrekt vurdering.
Bevares, da det blev solgt i introfasen ( i nærheden af 8.000 kr. for 40" ), ville vurderingen have været, for dyrt.
Ved indkøbet ( slutsalg af restlager / Elgiganten ) for 1 måned siden, betalte datteren under 3900 kr. for 40". Så vil historien være, du finder intet tv til denne pris, der kan konkurrere med Sony'en.
TV test i butik kan sjældent bruges til meget, men vi så ingen tv i butikken op til 6000 kr, der var bedre ( tværtimod ).
xcardman skrev:det er sandtDet ved jeg ikke, har kun set en EX500. Dette købte datteren, for at undgå backlight bleed.
men hvor er lige forskellen mellem en w5500 og en ex500
stort set ingen ting
Med kalibreringsindstillinger, fra et engelsk testsite, er dette tv en udmærket performer.
Et tv der i mine øjne, placerer sig i øverste halvdel af middelsegmentet. At kalde dette tv dårligt, er i mine øjne ikke en korrekt vurdering.
Bevares, da det blev solgt i introfasen ( i nærheden af 8.000 kr. for 40" ), ville vurderingen have været, for dyrt.
Ved indkøbet ( slutsalg af restlager / Elgiganten ) for 1 måned siden, betalte datteren under 3900 kr. for 40". Så vil historien være, du finder intet tv til denne pris, der kan konkurrere med Sony'en.
TV test i butik kan sjældent bruges til meget, men vi så ingen tv i butikken op til 6000 kr, der var bedre ( tværtimod ).
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto