Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Hej jeg har et frustrerende problem. Når jeg har TV sat sammen med forstærker via Hdmi, så hvis jeg skal høre musik, på en af de andre indgange, så selv om TV er slukket, skifter forstærkeren til Hdmi. Jeg har også prøvet optisk, med samme problem. Nogen som kender en indstilling som kan få TV’et til at stoppe med at kommunikere når det er på stand-by. Forstærkeren er en ARGON AUDIO SA1 MK.
forstærkeren tænder for at høre musik fra f.eks BT, så skulle den tænde på den indgang. Den har Auto tænd på alle indgange undtaget Phono, så den skulle skifte til den indgang der er aktiv.
Prøv at deaktivere CEC.
Ja, ja selvfølgelig.

CEC indstilling.

1. Access Settings: Press the Quick Settings (gear icon) button or the Home button on your Sony remote.
2. Navigate to Inputs: Go to Settings > Channels & Inputs > External Inputs.
3. Open CEC Settings: Select HDMI CEC Settings (or sometimes called Bravia Sync Settings).
4. Enable CEC: Make sure the main CEC or Bravia Sync Control option is set to On.

I punkt 4 skal indstilling så være OFF.
Det der skal deaktiveres er strømstyring, (det hedder det på Panasonic), så TVet ikke tænder/slukker for tilsluttede enheder. Det er ikke ARC/eARC som skal deaktiveres.