Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg fik tilfældigvis stillet over på 3+ i aften, som sender dødbringende våben 3 pt. Og til min store overraskelse var skærmbilledet meget meget småt, hvilke jeg ikke kan forstå? Der var en stor sort 10 cm. kant hele vejen rundt om skærmbilledet. Dog sad kanal logoet oppe i hjørnet som det plejer, og underteksten i bunden som den plejer. Men selv billedet var mega småt.

Jeg har set lignende skærmbilleder fra National Geo og Animal channel + på et par andre HD kanaler.

Vi har den store Yousee pakke i huset. Jeg tænker nogen gange lidt på, om det er mit C755 TV der driller?

Nogen som har en forklaring?

SLL
Af SLL
Tak for linket :-)

SLL
Brugeravatar
Af Princesslea
Det var så lidt :)
Af Mysen
Ja, det er lidt til grin, at de ikke køber HD versionen i stedet. Jeg ville også have set den, men de har åbenbart bare hentet deres gamle 4:3 version frem fra gemmerne.
Brugeravatar
Af MigSelv
Men de vil gerne have, at deres kunder betaler ekstra abonnement for HD kanaler, som de bare ikke får.
Viasat reklamerer med 6 HD kanaler ( via parabol ), de ønsker minimum 99 kr. pr. måned i tillæg, de "orker" bare ikke at sende alt i HD.
Af woergaard
Sjovt nok er 3+ HD den eneste kanal jeg har problemer med, manglende lip sync, stort set alle de gode programmer er i 4:3 format, selvom det efterhånden er få mennesker der ser noget i 4:3 format???

Desværre sender de også alt det gode - Simpsons, Topgear og Two and half men. Så jeg må desværre leve med det :(( Men det er da fint Viasat har travlt med at lave 3D kanal, når de ikke engang har styr på at lave HD kanal som feks. DR HD, Eurosport HD, Discovery HD og TV Film HD, de spiller tilgengæld maks.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
det er også skod at Text tv ikke virker på HD 3+ men kun på SD kanalen af 3+

hva er HD så værd når det ikke er i HD???