23 jun 2026, 08:42
Hej Flatpanels brugere.
Mit TV fra 2009 har udtjent sin værnepligt, som jeg købte efter anbefaling fra Flatpanels (Samsung EU46B8050).
Jeg skal derfor have nyt tv, og er i vildrede over hvad jeg skal vælge.
Kravene er:
Størrelse: 75 tommer.
Brug: Hverdagsbrug mest til flow tv, enkelte serier og streaming, ingen gaming og lignende.
Placering: Stue med stort lysindfald.
Pris: Op til ca. 10.000kr evt. lidt mere hvis man kan få en markant bedre model.
Vi ønsker et elegant tv, der er så tyndt som muligt, med en meget smal ramme.
Vi går gerne en smule på kompromis med billedkvalitet til fordel for udseendet.
Paneltyperne har jeg nogenlunde styr på, og har derfor fravalgt OLED til fordel for Mini-LED/ Neo QLED pga. vores brug + stort lysindfald i stuen.
Men bør jeg overvejer OLED alligevel?
Hvad vil i anbefale mig, ud fra ovenstående krav?
Kom gerne med links til de bedste tilbud.
Jeg har pt. et godt øje til nogle af Samsungs Neo QLED modeller på tilbud til ca. 8-9.000kr.
Mvh
Mathias
Mit TV fra 2009 har udtjent sin værnepligt, som jeg købte efter anbefaling fra Flatpanels (Samsung EU46B8050).
Jeg skal derfor have nyt tv, og er i vildrede over hvad jeg skal vælge.
Kravene er:
Størrelse: 75 tommer.
Brug: Hverdagsbrug mest til flow tv, enkelte serier og streaming, ingen gaming og lignende.
Placering: Stue med stort lysindfald.
Pris: Op til ca. 10.000kr evt. lidt mere hvis man kan få en markant bedre model.
Vi ønsker et elegant tv, der er så tyndt som muligt, med en meget smal ramme.
Vi går gerne en smule på kompromis med billedkvalitet til fordel for udseendet.
Paneltyperne har jeg nogenlunde styr på, og har derfor fravalgt OLED til fordel for Mini-LED/ Neo QLED pga. vores brug + stort lysindfald i stuen.
Men bør jeg overvejer OLED alligevel?
Hvad vil i anbefale mig, ud fra ovenstående krav?
Kom gerne med links til de bedste tilbud.
Jeg har pt. et godt øje til nogle af Samsungs Neo QLED modeller på tilbud til ca. 8-9.000kr.
Mvh
Mathias