Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#216020
Der er for og imod. Panasonic har ikke samme micro-stutter problem som jeg så på JU7505, men til gengæld er FireFox OS ikke helt så ensartet som Tizen. Jeg er heller ikke sikker på, at der er kommet Netflix på Panasonic endnu.
#216023
Med fare for at bliv kaldt for Samsung skeptiker - hvilket jeg faktisk er, så ville jeg vælge Panasonic, ud fra følgende begrundelse:

Jeg har for venner og bekendte kørt 4 sager i Forbrugerstyrelsen af den årsag, at Samsung ikke ville vedkende sig fejl. Jeg har slet kørt sager mod Panasonic. Det skal anføres, at antallet Samsung kontra Panasonic fladskærme er nogenlunde ligeligt fordelt i min omgangskreds.

Jeg har selv haft 7 Panasonic fladskærme - aldrig nogen problemer.
#216026
Jeg har et sprøgsmål mere Mht. Backlight jeres review a Samsungen har i lavet en fint test mht. exponerings tid, dog ikke det samme på Panasonic, kan man sige noget om Panasonic ville være bedre eller dårligere i en 15sek. exponering?
På forhånd tak.
#216034
55" CX725 fåes til 12.000 kr

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK

Samsung 55" 7505 ligger på 14.000 hos Hifiklubben men 18.000 Computercity, Expert, Wupti..

Lidt fra en anden tråd:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=33213

Farver og sortniveau= CX725

Mihttp://digitalt.tv/panasonic-cx750-test/
Her et billed af CX725:

http://img.gfx.no/1537/1537629/forside- ... 0x303!.jpg
#216037
Jeg har haft et Samsung 8005 med de berømte tordenfluer, jeg kørte og vandt sagen (Forbrugerstyrelsen tog over 7 mdr.), sælger (EL-Giganten) og Samsung ville intet gøre, så meget for kundeservice, jeg skal ud og købe nyt tv, det bliver ALDRIG mere et tv fra Samsung eller for den sag skyld, noget produkt der står Samsung på.

Og med EL-Gigantens behandling af sagen og mig som kunde, bliver det heller ikke i EL-Giganten jeg køber tv mere.

Tør du at købe et Samsung produkt hvor der ingen service er fra Samsungs side, de er total ligeglad med deres kunder, og når så de 2 år er gået, hvad så, hvornår kommer fejlene, jeg turde ikke løbe den store risiko. Netflix var nede i flere måneder på deres tv inden Samsung fik rettet problemet.

Jeg har haft Harddiske, PC skærm, og tv, alle fejlede, Samsung er et meget utroværdig mærke og deres kundeservice er virkelig ringe.

Lær af andres fejl, det kan redde dig fra grimme økonomiske og andre oplevelser.

Jeg har haft mange produkter fra Panasonic, ikke oplevet en eneste fejl, mit næste køb bliver et Panasonic 2015 topmodel.

Mener, at du er bedre stillet med, Sony, Philips, Panasonic, LG, der er frit valg på hylderne, bare ikke et Samsung. :D :p
#216040
Jeg har haft et Samsung 55F8005 i et par år nu, og der har ikke været nogen problemer. Skulle jeg vælge et ny TV vil jeg primært kigge på Samsung og Sony.

Jeg synes generelt der er for lidt focus på betjening og dagligt brug. Desværre tester Flatpanels med en satelit modtager og ikke med YouSee (som jeg har).

Billedet er selvfølgeligt vigtigt, men når der er tale om de bedre modeller fra de store leverandører, kan jeg helt ærligt ikke se den store forskel.

Panasonic er sikkert ganke godt, da jeg kiggede på det i 2013, var betjening og smart TV ikke særligt godt, ikke så ringe som Philips, men i den dårlige halvdel.

Så pas på du ikke udelukkende kigger på de tekniske specifikationer, så kan du blive slemt skuffet.
#216045
Samsungs tv guide er et stort rod på 8005 modellen, og hvis de heller ikke har lavet det om på deres nye modeller, så er det også et stort minus ved dem, jeg brugte det aldrig så dårligt var det. :D

Jeg har et Panasonic i soveværelset, let at bruge og ikke mindst overskueligt, endnu et plus til Panasonic, og jeg bruger det tit. :p