Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik B.
Jvnega skrev:Tak for input!

Jeg var ikke klar over at 640/650 i bund og grund blot var en 600'er, der kan man bare se.

Noget jeg dog er lidt bekymret for er, at det ikke ser ud til at menuen har ændret sig siden jeg engang havde en G20'er?!
- Bortset fra det der smart-halløj er designet på guide og menu ko helt forældet, og ja, ikke så pænt at se på?

Vi har en Samsung mellemmodel i soveværelset, med et par år på bagen, og den ser jo næsten 10 år nyere ud i menuerne. Hvordan kan det have fået så lidt energi hos Panasonic?
Du sammenligner 640 og 650, hvilket er helt galt, da det er to forskellige paneler! 650 har IPS-panel, hvilket giver lidt bedre betragtningsvinkel, hvor 640 har VA-panel, som giver bedre kontrast og sortniveau. Jeg har 55AS640 og er RIGTIG glad for billedkvaliteten - specielt sortniveau'et og farvernes naturlige udseende. 640 har samme panel som 600, men stikkene sidder bedre på 640, da de vender nedad, i stedet for bagud, som på 600.

M.h.t. guiden, så synes jeg at den fungerer tilfredstillende. Og frem for alt så er den hurtig til at opdatere, i modsætning til andre mærker.
Og jeg lever hellere med Panasonics lidt simple udseende på guiden, mod at få et mere stabilt TV, end man får hos Samsung!

M.v.h.
Af PeterD
BESTEMT.

Lad dig ikke narre af diverse sælgere.

Panasonic AS600/AS640 får topkarakterer hos Flatpanels.dk, hdtvtest.co.uk, avforums.com, trustedreview.com, digitalversus.com
Af sd2100
Jvnega skrev:Tak for input!

Jeg var ikke klar over at 640/650 i bund og grund blot var en 600'er, der kan man bare se.

Noget jeg dog er lidt bekymret for er, at det ikke ser ud til at menuen har ændret sig siden jeg engang havde en G20'er?!
- Bortset fra det der smart-halløj er designet på guide og menu ko helt forældet, og ja, ikke så pænt at se på?

Vi har en Samsung mellemmodel i soveværelset, med et par år på bagen, og den ser jo næsten 10 år nyere ud i menuerne. Hvordan kan det have fået så lidt energi hos Panasonic?
Der er jo nok en grund til at Samsung klarer sig liiiiiidt bedre på tv-markedet end Panasonic.
Af PeterD
Host-Host..

Må have fået noget galt i halsen..

Host-Ved at underbyde med lave priser og gode aftaler med de største firmaer..Host-Host

Skærme som kun holder i 3-4 år pga skærm/elektronikproblemer..

Og som levere "mainstream tv" fordi de bare skal på markedet koste hvad det vil..

Host-Host.

(Rømme-Rømme)

Tror jeg tager et glas vand...

PS. Hvis du er til fancy guide og grafik på skærmen så vælg Philips, så får du også Ambilight..
Af Sjavse
PeterD skrev:Host-Host..

Må have fået noget galt i halsen..

Host-Ved at underbyde med lave priser og gode aftaler med de største firmaer..Host-Host

Skærme som kun holder i 3-4 år pga skærm/elektronikproblemer..

Og som levere "mainstream tv" fordi de bare skal på markedet koste hvad det vil..

Host-Host.

(Rømme-Rømme)

Tror jeg tager et glas vand...

PS. Hvis du er til fancy guide og grafik på skærmen så vælg Philips, så får du også Ambilight..

Og straks er han der....

sd2100 har ret. Samsung klarer sig MEGET bedre end Panasonic.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I min mening er Panasonics EPG på 2014-modellerne (og ældre) ret tumpet. De holder fast i, at der skal være afbildning af deres knapper i bunden, som napper 30% af skærmpladsen. Det er simpelthen for dumt, at spilde så meget plads på at forklare hvilken knap man skal trykke på - det kunne nok gemmes væk i en hjælpmenu, som man så kunne henvise til via en genvej i stedet.
Jeg har et Panasonic AS650 i 47" i soveværelset, og til prisen har den et yderst godt billede, lyden er også ok, ja EPGen grafisk er stadig den samme, men den er overskueligt, og giver et godt overblik, Samsungs EPG er derimod et stort rod og svært at få overblik, det er nok noget af den værste jeg har set, så kan det godt være den er grafisk bedre, men den er noget af det værste at bruge. !:( :s

Men den har lidt sort/mørke i alle hjørner, men det er måden den slags paneler opfører sig på, har prøvet at se blu-ray film på den, jeg syntes at den viser et godt resultat, prisen taget i betragtning. :)

Så ? er så hvad man ønsker, jeg har selv et Samsung i stuen, der bruger jeg aldrig EPGen, ville have ønsket at Panasonic EGP var på den. :p