Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvis vi alene taler billedkvalitet, er jeg ret sikker på, at du med din anciennitet i forummet, udmærket selv kender svaret, Hjarsen.

Fordele og ulemper ved de to display-typer er du vist også ganske bekendt med.

Intet nyt under solen.
edinger skrev:Hvis vi alene taler billedkvalitet, er jeg ret sikker på, at du med din anciennitet i forummet, udmærket selv kender svaret, Hjarsen.

Fordele og ulemper ved de to display-typer er du vist også ganske bekendt med.

Intet nyt under solen.
:) :) :) :)
Har en ST60 i forvejen.. Så der kender jeg billedet. .:) Mere end tilfreds. Det bliver brugt i soveværelset..

Mangler dog endnu et TV til stuen, og ved ik om jeg skal have det samme der eller prøve et Samsung.. Da min stue er ret lys, ved ik lige om Samsunget vil være bedre??.. :)
Det eneste, der skulle kunne få én til at overveje LCD frem for plasma til en "lys stue", var, hvis pågældende LCD-display var et mat et af slagsen – jf. brugeren zappedronningen, hvis glossy WT50 "...er ved at drive ham til vanvid".

Det vil indiskutabelt være et skridt ned at gå fra ST60 til F6805 billedmæssigt.
Det blev endnu en ST60.. :) Fantastisk TV...

Fredizy: Har haft det 2 måneder, nej har intet oplevet.. og ser sommetider tour de france hele dagen, intet tegn på retention eller burn in.. :) Ingen summen eller lign.. Eneste der måske kunne være et smule mere lækkert er selve rammen på TV'et.. men er tilfreds med et 55" til 9500,-... Alverden kan man ikke forlange.. ;)
Jeg ved godt at det er en ældre tråd, men synes alligevel at jeg vil dele min erfaring med jer. Jeg ville udskifte mit 5 år gamle 37px70 og tænkte at led teknologien var nået så langt at jeg ville prøve det. Derfor købte jeg et 46f7005 som er et lækkert fjernsyn. Fod i lækkert stål, næsten ingen ramme, lækker brugerflade og ikke mindst 2 tunere, så jeg kunne skrotte yousee boxen. Men billedkvaliteten var skuffende på normale programmer som tv-avisen selv om signalet var fra kabeltv. Enkelte programmer stod knivskarpt og flere film gav en "biograf" oplevelse, men fjernsynet skulle mest bruges til tv-avis m.m. og her var kvaliteten simpelthen for dårligt. Desværre, for jeg kunne ellers godt lide fjernsynet. Det blev returneret og der blev købt et 42st60 i stedet som forventligt leverede et markant bedre billede ved normale programmer. Men brugerfladen kunne de godt lære noget af samsung, det er bare ikke så lækkert. Og fjernbetjeningen er stort set præcis den samme som til mit 5 år gamle fjernsyn, det synes jeg ikke er godt nok. Den har dårlige knapper og kan slet ikke leve op til samsungs touch fjernbetjening.
Men i sidste ende er der ingen tvivl hos mig, at plasma stadigt er led overlegent. Og i forhold til retention og burn-in så har jeg ingen problemer haft på mit 5 år gamle fjernsyn, så det forventer jeg heller ikke med dette.
benj0219 skrev:Jeg ved godt at det er en ældre tråd, men synes alligevel at jeg vil dele min erfaring med jer. Jeg ville udskifte mit 5 år gamle 37px70 og tænkte at led teknologien var nået så langt at jeg ville prøve det. Derfor købte jeg et 46f7005 som er et lækkert fjernsyn. Fod i lækkert stål, næsten ingen ramme, lækker brugerflade og ikke mindst 2 tunere, så jeg kunne skrotte yousee boxen. Men billedkvaliteten var skuffende på normale programmer som tv-avisen selv om signalet var fra kabeltv. Enkelte programmer stod knivskarpt og flere film gav en "biograf" oplevelse, men fjernsynet skulle mest bruges til tv-avis m.m. og her var kvaliteten simpelthen for dårligt. Desværre, for jeg kunne ellers godt lide fjernsynet. Det blev returneret og der blev købt et 42st60 i stedet som forventligt leverede et markant bedre billede ved normale programmer. Men brugerfladen kunne de godt lære noget af samsung, det er bare ikke så lækkert. Og fjernbetjeningen er stort set præcis den samme som til mit 5 år gamle fjernsyn, det synes jeg ikke er godt nok. Den har dårlige knapper og kan slet ikke leve op til samsungs touch fjernbetjening.
Men i sidste ende er der ingen tvivl hos mig, at plasma stadigt er led overlegent. Og i forhold til retention og burn-in så har jeg ingen problemer haft på mit 5 år gamle fjernsyn, så det forventer jeg heller ikke med dette.
Tillykke med det nye tv. Jeg vil dog råde dig til at være forsigtig med logoer og ikke forvente, at det nye kan tåle det samme som det gamle. Jeg har ikke erfaring med de ældre plasmatv udover min morfars G20, som der ikke har været problemer med trods det at der ingen hensyn er taget til det overhovedet. Men jeg og mange andre har haft store problemer med de senere års Panasonic modeller trods yderst forsigtig brug. Efter sigende 3D, der er synderen :(( .