Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#156131
Hej alle sammen,

Jeg har et Sony HX800 tv (46"). Nu har jeg fået en blueray i gave - en Samsung HT-D5000. Der fælger to højtalere med og en subwoofer.

Jeg har hurtigt sat det op men har et spørgsmål jeg håber i kan svare på. (det virker fint ved afspilning af blueray).

Jeg har læst mig frem til at mit Sony HX800 har en arc udgang i hdmi port 1. Jeg har også læst mig til at samsung D5000 bruger arc.

Hvis jeg bruger et hdmi v1.4 mellem mit tv og min blueray - vil jeg så få lyden over anlæg - også fra alm. tv?

Jeg får i øvrigt mit tv-signal fra en digital yousee boks og er tivl om denne har indflydelse, da signalet går fra yousee med hdmi til fjernsynet?

Håber der er nogen som er kloge på dette område.

Mvh. Jesper
Af Kratz
#156411
Hej Jesper

Under almindelige omstændigheder kan man ikke få audio return over en Blu Ray afspiller. Din enhed er så samtidig en forstærker, så i dit tilfælde vil det gå fint.

Jeg tror dog jeg ville gøre det anderledes. Hvis du har mulighed for at forbinde din YouSee boks til din Samsung med HDMI (kan ikke helt blive klog på om den har HDMI indgang eller ej), vil dette være en bedre løsning.