Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af svampoman
Hej flatpanels. Jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan svare på. Jeg er ny her i forum'et, så jeg ved ikke hvad gruppe mine spørgsmål høre under men jeg prøver her.
1. Når jeg køber et fladskærms tv og vil have tv via satelit, hvad tuner skal den så være med (jeg tænker på dvb-s eller en af de andre tyber)
2. I forbindelde med kabler til suround anlæg og dvd optager, hvad er de korteste man kan få, hvis det hele er samlet på samme sted.
3. hvad kan i anbefale af fladskærm (hdmi 1080), dvd optader (også hdni 1080) og et suround-anlæg. Helst SONY.
Mvh.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Velkommen til.

1. Du skal have DVB-S for at dekode digitale parabol kanaler.
2. Det kommer vel an på hvilke kabler du skal bruge til at forbinde tingene med. HDMI kabler er typisk fra 0.5 m og op.
3. Jeg skal ikke gøre mig klog på recorderen eller anlægget, men hvis du vil have et Sony TV, så er det nok W4000 eller W4500 der er "hot" lige nu. Du får dog ikke DVB-S i disse modeller - ligesom du ikke får det i nogle af de andre modeller fra Sony.