22. maj 2022, 22:03
allo skrev: ↑21. maj 2022, 19:30business er business og Samsung's indtjeningsmodel virker stadigvæk som den skal (det ser det ud til at den gør) siden at de bliver ved (år efter år) med at ligge i toppen af 'flest solgte enheder' på verdensplan.Branding, en aktiv reklameafdeling, mærke genkendelighed og folks vaner er ikke faktorer der sådan bare er til at kimse af. LG er f.eks. også kommet til en markedsposition i den forbindelse de ikke havde herhjemme for bare 12 år siden, som de tilsvarende kan nyde gavn af, hvad enten de så hænger ved eller sejles agterud i årerne frem. Den slags betyder desværre en del - ofte mere end det at være bedst.
allo skrev: ↑21. maj 2022, 19:30...og ikke nok med det så er deres top modeller ikke helt så ringe endda - de overlader ikke ret meget til de andre...Så du Vincent Theo's (HDTV Tests) målinger af Samsungs eget QD-OLED? ...Det er tydeligt Sony's og Samsungs QD-OLED Tv imellem at Sony er gået efter high-end og reference, mens Samsung er sigter efter den brightness war der sælger TV i butikkerne til folk der ikke ved eller forstår bedre angående ydelsen når TV'et kommer hjem. Dette kan man for så vidt respektere som det valg det er, det handler om forretningsmodel og salg. Men hvad jeg IKKE forstår er at deres TV ikke samtidig med den sædvanlige brightness war kunne gives en tilvælgelig funktionek referenceprofil at kalibere videre ud fra, så det også samtidug kunne tiltale high-end og High Fidelity markedet - Det kan jeg ikke andet end se som både ærgerligt og som et misset chance - særligt da Samsung model er billigere end Sony's.
Beckham skrev: ↑22. maj 2022, 10:21Men lidt interessant at det IKKE bliver kaldt en game changer. Det er\var jo lidt det som QD-OLED var blevet blæst op til. Men ja...ser da bestemt stadigvæk lovende ud.Jeg ved ikke hvem der havde forventet en game-changer, ud over at det jo gerne skulle slå alm. OLED, det er jo primært er mere lys og dybere farver under specular highlights det har at gøre godt med. Det var i hvert fald hvad jeg forventede fra QD forstærkningen af OLED, men hvordan det så ligefrem skulle blive en gamechanger når vi i forvejen havde OLED med høj kontrast på pixelniveau, det har jeg svært ved at se hvor man skulle hente endnu større forventninger fra? Høj kontrast på pixelniveau er jo en helt fundamental feature for at kunne få et high end billede. ...fuldstændigt lige som mht. MicroLED, hvor det vel primært er størrelsen der ville kunne være det mest game-changing. Forventningerne var fra min part at QD-OLED kunne slå standard OLED, hvilket det jo netop og helt indlydende logisk måtte forventes at gøre qua QD-forstærkningenm, med mindre OLED panelet under virkeligt blev fucket grundigt op, hvilket heldigvis ikke er tilfældet. Faktisk synes jeg at QD-OLED har overrasket mig en lille smule over mine forventninger, idet det jo ikke lå lige så tydeligt og umiskendeligt indlysende i kortene at det også skulle have synligt bedre screen-uniformity, selv om man måske kunne have mistænkt det med kun én slags OLED (blå)
PC: 9800X3D,RTX 5090 OC, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K