Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sph.her
Jeg har for noget tid siden læst her på Flatpanels at man skal kalibrere sine 3d briller, så man for det optimale ud af dem. Jeg kan dog ikke læse noget om dette i min manual til tv'et eller til brillerne.
Er det noget man skal og i så fald, hvordan gør man det?
Jeg har et Samsung PS50C7705
Brugeravatar
Af MigSelv
3D briller kan ikke kalibreres.
Af sph.her
nu har jeg fundet indlægget som omtaler kalibrering af briller. Det står i indlægget om aktiv 3D vs. Passiv 3D. der står under ulemper for aktive briller at de skal synkroniseres og altså ikke kalibreres som jeg skrev, men hvad bestyrer så det?
Af TYBO
Prøvet med en pudseklud ?
Af Peter Schrøder
sph.her skrev:nu har jeg fundet indlægget som omtaler kalibrering af briller. Det står i indlægget om aktiv 3D vs. Passiv 3D. der står under ulemper for aktive briller at de skal synkroniseres og altså ikke kalibreres som jeg skrev, men hvad bestyrer så det?
Brillerne synkroniserer automatisk. Nogle vha. IR signal andre med Bluetooth. Det er ikke noget du selv skal gøre.
Af sph.her
Ok, tak for info Peter. gad vide hvorfor det blev skrevet som en ulempe, når brillerne synkroniserer automatisk?
Af Peter Schrøder
sph.her skrev:Ok, tak for info Peter. gad vide hvorfor det blev skrevet som en ulempe, når brillerne synkroniserer automatisk?
IR briller kan blive forstyrret af uvedkommende lys. Det kunne godt give lidt knas i oplevelsen, når man ser tv i dagslys eller med lyskilder mellem tv og betragter. Bluetooth har ikke de problemer.