Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hallo.
Jeg skal have et nyt TV. Jeg har INGEN forstand på noget som helst der har med den slags "teknik" at gøre - overhovedet INGEN. Og har ingen intentioner om at få det. Derfor spør jeg HVAD SKAL JEG KØBE.
Mine konditioner er:
Jeg skal se fjernsyn og film.
Jeg skal sidde ca 3 m fra fjernsynet.
Det skal have et skarpt billed.
Jeg vil have en ordentlig lyd (evet. skal TV'et suppleres med en sound bar ?)
Der er et vindue i siden af rummet. (det genere dog ikke).
Prisen er underordnet - hvis den ikke er ublu.
Det skal være "pænt" (dvs - det skal have et enkelt design)
Derudover har jeg ingen intentioner om at det skal kunne punktsvejse og lyse under vand.

Ja, jeg kan bare læse mig frem til en stører viden - men jeg fatter ikke en brik af om det skal være LED, plasma, eller noget som helst andet. Og jo jeg kan da bare spørge i Fona om de har et pænt TV, og så viser de mig det dyreste !!!! Og måske er der en anden tråd jeg kan følge - men har endnu ikke fundet nogen der var på nivaou med mig ....... !

På forhånd tak
FLAP skrev:Ja, jeg kan bare læse mig frem til en stører viden - men jeg fatter ikke en brik af om det skal være LED, plasma, eller noget som helst andet.
en god start er at læse de svar der er givet til andre i din situation og intet ved om skærme. så bedste råd, læs de sidste 5 dages emner og du har nok til at føle dig stærkere i din søgen efter en skærm. det hjæper jo ikke at skrive det samme 17. gang her, når de andre 16 gange er skrevet i andre tråde.
FLAP skrev:Jeg skal have et nyt TV. Jeg har INGEN forstand på noget som helst der har med den slags "teknik" at gøre - overhovedet INGEN.
Så læs nogle anmeldelser og/eller vælg en skærm fra listen med anbefalede skærme.
FLAP skrev:Og har ingen intentioner om at få det. Derfor spør jeg HVAD SKAL JEG KØBE.
Du vil altså have EN FREMMED til at bestemme, hvad DU skal købe?
FLAP skrev:Det skal have et skarpt billed.
Hvad forstår du ved "et skarpt billede"?
FLAP skrev:Ja, jeg kan bare læse mig frem til en stører viden - men jeg fatter ikke en brik af om det skal være LED, plasma, eller noget som helst andet.
Lige præcis. Og så kunne det jo være, at du ville fatte lidt mere bagefter.
Nej - det er fint, som altid når man skriver med nørder får man et nørdet svar. ;;)

Det korte og det lange var såmænd bare at jeg ikke gider sætte mig ind i det, og havde måske håbet at bare een af de mange meget kloge mennesker der ved alt om emnet, og som kan de sidste tal på test og værdier - måske kunne bringe deres ekspertviden i spil, i forhold til at en idiot som mig ikke kom til at smide en bunke penge i nakken på en alt for ivrig sælger.

Jeg finder selv ud af det - der er jo kommet en fancy B&O butik på Strøget, de kan vel rådgive mig så.

Super mange tak for nu og tak fordi jeg måtte kigge ind i skærm nørdernes paradis.
Dit spørgsmål – og din efterfølgende rynken på næsen af "nørderne" – beror på den store misforståelse, at der findes et endegyldigt, entydigt svar.

Det gør der IKKE.

Der findes ikke én skærm, som "generelt" er "den bedste". Det er ALTID en afvejning af forskellige forhold. Plusser og minusser.

- Derfor! :)
FLAP skrev:Jeg finder selv ud af det - der er jo kommet en fancy B&O butik på Strøget, de kan vel rådgive mig så.
husk , når du ikke fatter en brik af det, og vil have andres råd, så får du katten i sækken af sælgeren. så sæt dig lidt ind i det og så finder du nok et panasonic center som bedre kan hjælpe eller bare en behjælpelig assistent i elgiganten afhængig af hvor du lander.

husk bondefangere er der nok af, og du ser ud til at gå den vej, og det er vel ikke din hensigt at gøre.
Af Nick_S
På den anden side kan jeg nu også sagtens forstå OP.
Det I skriver som svar til ham fylder cirka det samme som det I ville skrive hvis I skulle komme med enkelte konkrete eksempler til hvad manden kunne købe.

Forstår muligvis godt at det kan være trættende at svare på de samme spørgsmål gang på gang. Men der må også være forståelse for at nogle folk sætter pris på at få svar på netop deres spørgsmål og anbefalinger til deres konkrete brugsmønster og generelle situation.

Edinger skriver med overraskelse at OP vil have en anden til at vælge for ham hvad der skal købes. Netop dét ville jo også ske hvis manden gik i enhver elektronik butik. Sælgeren dér har fra dag 1 fået banket ind i hovedet at det er "sælger og ikke kunden der bestemmer hvad kunden skal hjem med" (naturligvis er der undtagelser der ikke tager udgangspunkt i dette).

Til OP:

Ud fra dit brugsmønster og umiddelbare prioriteter lader det til at billedkvalitet er det mest væsentlige for dig. Deraf vil jeg mene du bør kigge på Panasonic VT60 serien. Den har højtalere der vender fremad og giver en smule bedre lyd en normalt. Samtidig er det det bedste TV på billedsiden, på markedet. Det har også en rigtig fornuftig SMART TV platform, dog ikke den bedste på markedet.
Med din afstand til TV'et vil jeg anbefale dig enten 50 eller 55 tommers skærm.

Du kan læse en test af Panasonic skærmen her;
http://www.avforums.com/reviews/Panason ... eview.html
Af lgowner
Nick_S skrev:Ud fra dit brugsmønster og umiddelbare prioriteter lader det til at billedkvalitet er det mest væsentlige for dig. Deraf vil jeg mene du bør kigge på Panasonic VT60 serien.
nu skal du vel ikke totalt latterliggøre manden og hans ønske om at blive bonderøvs snørret og få det bedste og dyreste i fona?? jeg syntes OP selv sagde hans IKKE ønskede sådanne en oplevelse.

der findes altså fine skærme i en kategori som også kan alt det OP ikke kan se alligevel og mere til.

så prøv at foreslå lidt som ikke er for nørden og dem som kan kalibrere og heller ikke vil betale sig ud af det efter skærmen først er kommet hjem. så skal den vel bare virke.
Brugeravatar
Af edinger
Nick_S skrev:På den anden side kan jeg nu også sagtens forstå OP.
Det I skriver som svar til ham fylder cirka det samme som det I ville skrive hvis I skulle komme med enkelte konkrete eksempler til hvad manden kunne købe.

Med indlagte forbehold bliver det hurtigt en længere affære.

Dækningsløse råd kan man altid komme med. Med det felt opererer jeg ikke i.
Nick_S skrev:Forstår muligvis godt at det kan være trættende at svare på de samme spørgsmål gang på gang.
Muligvis? ;)
Nick_S skrev:Men der må også være forståelse for at nogle folk sætter pris på at få svar på netop deres spørgsmål og anbefalinger til deres konkrete brugsmønster og generelle situation.
Det er der skam også, så vidt jeg kan vurdere. Forståelse altså. Nogenlunde ligeså meget som der er frustration.
Nick_S skrev:Edinger skriver med overraskelse at OP vil have en anden til at vælge for ham hvad der skal købes. Netop dét ville jo også ske hvis manden gik i enhver elektronik butik. Sælgeren dér har fra dag 1 fået banket ind i hovedet at det er "sælger og ikke kunden der bestemmer hvad kunden skal hjem med" (naturligvis er der undtagelser der ikke tager udgangspunkt i dette).

Præcis. Hvori består det modstridende argument?

I øvrigt skriver jeg "polemisk". Ikke "med overraskelse". Hvis du endelig vil granske mine nyrer.
lgowner skrev:
FLAP skrev:Jeg finder selv ud af det - der er jo kommet en fancy B&O butik på Strøget, de kan vel rådgive mig så.
husk , når du ikke fatter en brik af det, og vil have andres råd, så får du katten i sækken af sælgeren. så sæt dig lidt ind i det og så finder du nok et panasonic center som bedre kan hjælpe eller bare en behjælpelig assistent i elgiganten afhængig af hvor du lander.

husk bondefangere er der nok af, og du ser ud til at gå den vej, og det er vel ikke din hensigt at gøre.
Du mener du selv er klogere og bedrevidende end de forskellige sælgere?????
FLAP skrev:Hallo.
Jeg skal have et nyt TV. Jeg har INGEN forstand på noget som helst der har med den slags "teknik" at gøre - overhovedet INGEN. Og har ingen intentioner om at få det. Derfor spør jeg HVAD SKAL JEG KØBE.
Mine konditioner er:
Jeg skal se fjernsyn og film.
Jeg skal sidde ca 3 m fra fjernsynet.
Det skal have et skarpt billed.
Jeg vil have en ordentlig lyd (evet. skal TV'et suppleres med en sound bar ?)
Der er et vindue i siden af rummet. (det genere dog ikke).
Prisen er underordnet - hvis den ikke er ublu.
Det skal være "pænt" (dvs - det skal have et enkelt design)
Derudover har jeg ingen intentioner om at det skal kunne punktsvejse og lyse under vand.

Ja, jeg kan bare læse mig frem til en stører viden - men jeg fatter ikke en brik af om det skal være LED, plasma, eller noget som helst andet. Og jo jeg kan da bare spørge i Fona om de har et pænt TV, og så viser de mig det dyreste !!!! Og måske er der en anden tråd jeg kan følge - men har endnu ikke fundet nogen der var på nivaou med mig ....... !

På forhånd tak
ville gerne hjælpe men må ikke rigtig :)
Lg: lm660/669 pris stærk og udemærket. Lm860 koster mere, endnu bedre billede
Samsung: 6serien pris stærk og udemærket. 7/8 serien koster mere, markant bedre billede
Sony: hx755 pris stærk, lidt begrænset internet indhold. Hx855 koster mere konge billede.
Philips: 5007 udemærket og pris stærk. 7007 rigtig lækkert billede, mangler netflix.

There you go
Senest rettet af Daniel Buje 21 apr 2013, 22:33, rettet i alt 1 gang.