Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samlede indtryk af pcbuyit.co.uk

1
10%
1
10%
8
80%
Plusliste:
  • (B Først og fremmest er skærmene billigere, især nu grundet det lave pund.
    (B Hurtig levering, selv i forhold til Dell DK skulle
    (B Godt omdømme.
    (B Pixelpolitik.
    (B Hurtig emailsupport.
Minusliste:
  • :( De har kun DELL skærme, ikke?
    :( Pixelpolitik.
Grunden til at jer har nævnt pixelpolitik på både plus og minusliste er at vi ved import her til landet er dårligere stillet end de britiske kunder. Lad mig forklare.

Følgende er taget fra deres hjemmeside:

PIXEL PERFECT GUARANTEE - EXCLUSIVE TO PCBUYIT CUSTOMERS - In the event your monitor has ANY pixel defect during the warranty period we will arrange to have the unit replaced by Dell next business day (call's must be made before 3pm to meet the next day deadline)

Jeg syntes imidlertid det lød for godt til at være sandt så jeg kontaktede dem:
niemi - I was reading you pixel policy and must say I'm impressed if I
understand you correctly, I know Dell has a 5-pixel policy: "PIXEL
PERFECT GUARANTEE - EXCLUSIVE TO PCBUYIT CUSTOMERS - In the event your
monitor has ANY pixel defect during the warranty period we will
arrange to have the unit replaced by Dell next business day (call's
must be made before 3pm to meet the next day deadline)"

Does this mean that if the monitor has just one stuck, hot or dead
pixel - then you replace as long as it's within the 3 year warranty?

So let's say that the monitor has 2 stuck pixels on arrival. What will
it cost me to have it replaced?
PCBuyIT - For dead pixels the monitor has a premium panel guarantee EU, as below, for UK we actually contact Dell on the customers behalf to arrange replacements. For Denmark you would have to call your local Dell support line

If it has dead pixels there will be no cost to you to have the unit replaced as it's an onsite collect and return service , you would simply call your local Dell Business support line quoting the service tag from the back of the monitor and the works order number from the packing lable on the box

http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... sku=142660

The Premium Panel Guarantee

Dell monitors are designed and built to our highest standards, providing the quality and reliability you expect when you see the Dell logo. Each has been exhaustively tested and comes backed by a Dell Limited Warranty3. Unyielding commitment to quality and the satisfaction of our customers has driven Dell to offer a Premium Panel Guarantee ensuring replacement of UltraSharp series monitors with zero bright pixels. Even if only one bright pixel is found, a free panel exchange is guaranteed during the limited warranty period, so you can rest assured your investment is protected.
niemi - The link states that "The Premium Panel Guarantee" covers "bright" pixels, also known as white pixels, but it doesn't say anything about dead pixels (which are constantly turned off) or stuck pixels (red, green or blue).

Your "Pixel Perfect Guarentee", however, states that unit will be replaced in case of ANY pixel defect.

So what should I believe?

Thank you.
PCBuyIT - Our pixel perfect guarantee is only for UK customers as we can intervene and arrange a replacement through our account manager, this does not apply to EU and our website is UK only.
Så det var altså for godt til at være sandt. Hvis man importerer til DK får man altså ikke glæde af deres 0 defekte pixels politik, de smider i stedet en "The Premium Panel Guarantee" efter en. Denne dækker kun hot pixel altså konstant hvide pixels.

Hvad kan i tilgøje + og - listen, og hvad har jeres erfaringer ellers været med pcbuyit.co.uk?

Hvad har i fx gjort hvis i har modtaget en skærm med mellem 1-5 stuck pixels?
Af ClubHoUno
Overvejer 2 stk. Dell 2709W skærme fra dete sted i UK men der står noget om VAT fra UK. Gælder dette også ved salg til Danmark ?

Nogle med erfariger, de vil dele med mig ??
Af weller
Hej

VAT er bare den engelske moms. Den skal du også betale hvis du som privatperson køber fra dem. Medmindre altså de sælger for et stort beløb til danmark hvert år, som f.eks amazon.co.uk gør. Så skal de lægge dansk moms på istedet.

Har også kig på en Dell skærm fra pcbuyit.co.uk, nærmere en 2209wa, som Flatpanels har omtalt her : http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1233134890

Den skulle have en IPS panel, og så koster den kun £169 + VAT hos pc-buyit. Hos Dell koster den 2.590,00 + moms. Altså en rimelig heftig prisforskel.

Men kunne også godt tænke mig at høre fra nogen der har handlet ved dem, om det er en ordentlig butik.
Af Mikkel C
Har for nyligt købt en Dell 2709w hos pcbuyit i england. Leveringen var ekstremt hurtig og tog kun to dage. Skærmen kom således før nogle andre produkter, jeg havde bestilt samtidigt fra danske forhandlere.

Desværre viste det sig at jeg havde fået en 'Revision A01' og ikke en 'RevA02' som det klart og tydeligt stod på deres hjemmesidde at det skulle være. Skærmen havde faktisk desuden en 'stuck' (lyserød) pixel.

Jeg valgte at forsøge at få den byttet pga. det forkert revisions nummer og nævnte ikke noget om pixelfejlen (der i øvrigt var meget nem at overse), der ikke er dækket af PCBuyITs totale pixel garanti, der som beskrevet i første indlæg kun gælder i UK.

PCbuyIt kunne ikke forstå at jeg havde fået en revA01 "for dem burde de ikke have på lageret". De bad mig derfor sende fotos af skærmens label osv. Efter dette indvilligede de straks i at bytte skærmen og betale mine omkostinger med at sende revA01'en retur - eller jeg kunne vælge at beholde revA01 skærmen og få refunderet et beløb tilsvarende returomkostningerne (ca 430kr - med GLS fragt).
De fandt ud af at de ud af ca 200 stk revA02 på lager havde EN palle med en blanding af revA01 og 02... Uheldigt ;)

Jeg sendte revA01'en retur via GLS (som også var dem der leverede her i DK) og dette tog noget længere tid. Det tog lidt over en uge før jeg havde den nye skærm. Det har også taget lidt tid for refunderingen at gå igennem - men de har så også sendt mig 520kr i stedet for 430kr.
Muligvis er de 'fejlagtigt' kommet til at lægge VAT oven i de 53 pund jeg havde opgivet... men jeg klager ikke 8)

For at gøre en lang historie kort:
Trods den uheldige forvirring med levering af revA01 modellen og den ektra ventetid forbundet med ombytning - kan jeg kun anbefale PCBuyIT.

De var 100% rimelige og medgørlige i forbindelse med min 'reklamation'. Hvilket vel egentligt er en forhandlers vigtigste 'prøve'.

Desuden har jeg jo sparet over 2000kr i fht hvis jeg havde købt hos Dell Danmark.

'Off-topic': Dell 2709w skærmen
Den nye revA02 skærm har heldigvis ingen pixelfejl. Touchknapperene på skærmen virker en anelse mere 'responsive', men skærmens ophæng er en lille smule skævt fuldstændigt ligesom det var på revA01 udgaven - de hænger begge 5-10mm i højre side i fht venstre... Meget mærkeligt. De er begge fra Czech Republic - muligvis er det sammenhængen. :s
Af BrunoB
Det lyder sgu da som det der pcbuyit.co.uk er et yderst seriøst foretagende.
Det vil jeg da selv huske næste gang mavesåret springer op overfor de høje danske mellemhandleravancer :(( !:( :((