Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Sony 40D3000 eller Samsung 40M86

8
57%
6
43%
Af jesme
Hej...

Jeg skal købe et LCD tv og har set på de to modeller som nævnt i overskriften.!!

Ting der skal tages hensyn til:
- Jeg sidder kun 2,5m fra skærmen og derfor skal billedkvaliteten være god.!!

- Jeg har stofa tv og dermed gerne vil benytte deres digitale spejl via DVB-C

-Jeg vil gerne ha Full HD så jeg senere kan benytte mig af blueray og tilslutning via min computer i høj opløsning.

- Prisen skal ligge lige omkring 10000-12000

Hjælp mig med erfaringer og gode råd om hvilket tv skal jeg vælge

/Jesper
Af Krydolph
ved ik med samsung, men du skal ikke have en D3000 hvis du vil have fullHD - så skal du have enten W eller X modellen
D3000 er kun om man så kan sige "normal" HD
Af Beckham
Kender ikke Samsungen, men har for nylig erhvervet mig en Sony 40D3000 og er rigtig glad for det. Angående DVB-C, så vær opmærksom på at der kan være problemer med dette. Jeg har selv Stofa's digitale spejl, men når fjernsynet står slukket i længere tid(fra aften til morgen), så er det ligesom om at det ikke længere kan kende/finde kort + kortlæser, da alle kanaler lige pludselig er dekodede. Dette kan for mig løses ved at jeg slukker/tænder på kontakten, men i længden bliver det nu irriterende. Håber at jeg kan fixet dette. Problemet lige nu er bare at jeg ikke rigtig er klar over om det er fjernsynet eller den digitale kortlæser fra Stofa som det er galt med.
Af jesme
Hej...

Tak for de gode indlæg..!!

Krydolph.. er det noget du kan finde ud af med det kort??

/Jesper
Af PeterB
Er 40" ikke lidt voldsomt hvis du kun sidder 2,5 meter fra skærmen?
Har selv M87 som jeg er fuldt ud tilfreds med!
Af Beckham
jesme skrev:Hej...

Tak for de gode indlæg..!!

Krydolph.. er det noget du kan finde ud af med det kort??

/Jesper
Jeg går udfra at du her referer til det udstyret som er nødvendigt til digitale spejl? Jeg kan sige at mit lige pludselig kører godt nu og ikke har mistet kanalerne de seneste dage. Jeg er begyndt at lade den stå i standby fremfor at slukke på toppen. Jeg har dog endnu ikke fundet ud af hvad det er som forårsager disse problemer. Har kun læst om andre på nettet med lignende problem.