Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad ville du vælge? Skriv gerne nedenfor hvorfor.

7
47%
8
53%
Af Anders S
Hej,

Tak for et godt site.

Som overskriften siger er jeg lidt i tvivl om, hvilken af de to skærme jeg skal vælge.

Det er snævert ind to de to, så andre forslag er unødvendige.

Kan se at 55H7005 kommer på tilbud i Elmutanten 9999,- i næste uge, så spørgsmålet er om man skal slå til, eller vente på at HU7505, kommer på tilbud som jo nok vil ligge på 13-14k?
Af Grandahl
HU7505 i 48" er på tilbud til knap 9000kr i Bilka og Hifiklubben. Men kan godt se at det er et større tv du er ude efter :)

Personlig er jeg lidt pjattet med 7505
Af Non-Desperado
I og med at der nærmest ikke er noget 4K-indhold, så ville jeg nøjes med et FHD i 55", der ved normal kiggeafstand ikke er dårligere end et 55" 4K ved samme afstand.
Af PeterD
Samsungs reklamer virker altså....

Husk nu at få en forsikring på!

Men ok..7505 kunne være interessant at have i stuen..
Af Anders S
Vil du ikke være venlig at lade være med at tale ned til mig, fordi jeg vælger noget du ikke kan lide?

Du opnår det modsatte, nemlig at folk ikke tager dig seriøst!
Af troopa85
Du skal ikke tage dig af PeterD, han er mere indoktrineret end Tom Cruise i Scientology. For ham eksisterer kun Panasonic :)

Tilbage til spørgsmålet. Når der nu er så stor prisforskel som der er ville jeg vælge H7005, der kommer ikke til at blive sendt 4k på alm. kanaler før om en del år, og til den tid vil du sikkert gerne have nyt TV alligevel (eks. et oled 4k eller lign), det er stadigt ikke alle kanaler der sender i almindelig fuld hd. Vil tro tidshorisonten er en 5 år før vi begynder at se almindelige 4k kanaler i Danmark.
Af Anders S
Mange tak, se DET kan jeg bruge til noget.

Sagen er den at for familiefreden er bevaret, skal dette være vores Stuealter, de næste 5+ år. Ved godt at ingen kan spå om fremtiden, men som det er nu ved jeg slet ikke nok om branchen til at kunne se 6 mdr frem.
Af JeanKadang
Og nu hvor XBMC er begyndt at understøtte HEVC afspilning - Så går det kun en vej...

Se skærmene med dine egne øjne og beslut fra det!

Full HD er flot og ja 99,x% af det sendte materiale er i FullHD eller mindre.. Men 4K... Damn..

Men Netflix tør heldigvis gå fremad... - Og Youtube kan vise nogle ganske fantastiske 4K klip

Der findes mange flotte demoer rundt omkring...

Har selv 4K tv (ikke buet) - Og jeg går ikke tilbage...
Af PeterD
Jeg sidder her og prøver at finde ud af hvad der er godt for dig...Rolig nu...

Til prisen 7005. Punktum. Tillykke! Husk at bruge tid på billedindstilling. Brug typisk Biograf/Normal og slå alle andre ting fra.

Her er en test med 7505

http://www.ljudochbild.se/test/samsung-ue55hu7505

http://www.lydogbilde.no/test/samsung-ue55hu7505

Her sammenligner de det med et AS750:

http://www.lydogbilde.no/test/panasonic-tx-l55as750

og W8:

http://www.lydogbilde.no/test/sony-kdl50w805bbn-2

http://www.test.se/platt-tv/
Af troopa85
Spørgsmålet er jo ikke så meget om 4k er bedre end full hd, det giver sig selv. Spørgsmålet er om det er det værd at give 50% ekstra for at få 4k, der vil jeg svare 100% nej, og det vil ikke ændre sig inden for de første år.

Der vil komme mere og mere 4k content, men fordi netflix sender nogen 4k serier får det mig ikke til at overveje at købe et 4k tv, ikke før TV kanalerne også hopper med på vognen eller i det mindste at alt netflix/blueray mv udgivelser er 4k.

Jeg stod selv med samme overvejelse tidligere på året og købte et ue55f7005, når 99% af det man ser alligevel er almindelig full hd ser jeg bare ikke værden i 4k, men jeg er da sikker på at mit næste tv skal være et 4k oled (om ca 5 år)
Af Anders S
Det er nok også der det ender, men skal lige se dem igen en sidste gang, inden jeg bestemmer mig. De 5000 i forskel kan jo bruge på meget andet godt, såfremt jeg holder mig til H7005.

Tak for jeres bud indtil videre.

I må selvfølgelig gerne byde ind med mere, såfremt der er ting vi har overset.
Brugeravatar
Af hans123
Personligt havde jeg valgt 4k modellen.

Der kommer meget i 4K de kommende år. Og køber du den 1080p modellen kommer du til at fortryde det om kort tid.

Hvis det er skiftetid nu så syntes jeg den mer pris er givet godt på den lange bane.

Selv havde lige ventet et par måneder med at skifte tv. Især når vi er tæt på IFA messen.

Der kan måske være lækkert på vej.
Af Grandahl
Kan godt forstå du er betænkelig ved den prisforskel. Situationen er en helt anden hvis man kigger på de lidt mindre modeller.

46" H7005 koster 8970kr
48" H7505 koster 8999kr

Her er valget ihvertfald ligetil.
Af troopa85
Personligt havde jeg valgt 4k modellen.

Der kommer meget i 4K de kommende år. Og køber du den 1080p modellen kommer du til at fortryde det om kort tid.

Hvis det er skiftetid nu så syntes jeg den mer pris er givet godt på den lange bane.

Selv havde lige ventet et par måneder med at skifte tv. Især når vi er tæt på IFA messen.

Der kan måske være lækkert på vej.
Ikke enig, der er som tidligere skrevet stort set intet 4k materiale. Derudover er der en fuldstændig overlegen panel type i Oled på vej frem, og 4k OLED tv er lige på trapperne. Hvis man endelig skal vente på noget så bør det være dette, men det tager nok en 3-4 år før 4k oled er nede på de 20.000, derfor ville jeg tage et alm. full hd tv nu, og så skifte til et 4k oled når priserne er til det, og når du føler for at skifte... Det er i hvertfald sådan jeg gør det... køber man et 4k tv nu er det alligevel langt fra toppen indenfor et par år med 4k OLED på vej :)

Ville også vælge et almindeligt full hd oled tv over et lcd/led 4k tv. De kan allerede nu fås til 20.000 kr i 55".