Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket 55 tommers tv; Samsungs ES8005 eller Philips PFL7007

3
100%
Ingen stemmer
0%
Hejsa
Jeg har besluttet mig for at købe et 55 tommers fjernsyn og umiddelbart står valget mellem et Samsungs ES8005 og et Philips PFL7007.
Mine umiddelbare krav er at billedet skal være godt og at rammen skal være så diskret som muligt.
Alt hvad der har med smart tv at gøre er fint men ikke afgørende for mig.
Når jeg ser film fører jeg lyden over anlægget, men når kæresten eller børnene ser fjernsyn gør de ikke, så lyden fra fjernsynet skal være til at holde ud, man skal i hvert fald ikke få ondt i ørerne af den.
Jeg skal give 1000 kr mere for Philips fjernsynet end for Samsung fjernsynet.
Hvilket af de 2 fjernsyn ville I vælge og er der evt. et bedre alternativ til maks 15.000 hvor rammen er ligeså diskret som på disse 2 skærme?
Hilsen Kim
eichen skrev:Hejsa
Jeg har besluttet mig for at købe et 55 tommers fjernsyn og umiddelbart står valget mellem et Samsungs ES8005 og et Philips PFL7007.
Mine umiddelbare krav er at billedet skal være godt og at rammen skal være så diskret som muligt.
Når jeg ser film fører jeg lyden over anlægget, men når kæresten eller børnene ser fjernsyn gør de ikke, så lyden fra fjernsynet skal være til at holde ud, man skal i hvert fald ikke få ondt i ørerne af den.
Hvilket af de 2 fjernsyn ville I vælge og er der evt. et bedre alternativ til maks 15.000 hvor rammen er ligeså diskret som på disse 2 skærme?
Hilsen Kim

Så ville jeg nu hellere vælge kdl55hx855 ud fra det billedmæssige syn, dog vil den ikke have den smalle ramme og ellers er der også 55lm860w til 14999,- rigtig lækkert tv design og god billed.
Af Gunraf
Snup en 55ES8005 som du selv nævner.

Har den selv og yderst tilfreds med denne skærm. :)
Godt skærm, godt design. Det er win-win, imo.
Af thg
Nogen som ved hvad forskellen er på LG 55LM860V og 55LM860W?
Af pelaaja
Står i samme situation som OP og skal have mig et nyt tv i +55" størrelsen. Jeg har lige pt en TX-P42X10Y som jeg har været utrolig glad for de sidste 4år. Jeg har dog haft nogen andre skærme i kiggerten end dem OP nævner.

PS64D8005
TX-P55ST50Y
KDL-55HX855

TV skal kun bruges til 2 ting. Sport i fjernsynet og streaming via min boxee box. Jeg har lige som OP absolut ingen krav til smart tv indhold og er komplet ligeglad med 3D. Eneste betydende kriterie er billedkvalitet.

Håber ikke OP har noget imod jeg blander mine overvejelser i hans tråd :)
jones31 skrev:
eichen skrev:Hejsa
Hilsen Kim

Så ville jeg nu hellere vælge kdl55hx855 ud fra det billedmæssige syn, dog vil den ikke have den smalle ramme og ellers er der også 55lm860w til 14999,- rigtig lækkert tv design og god billed.
Den smalle rammen er netop vigtig. I forvejen er jeg ikke overbevist om at kæresten vil elske en 55 tommer skærm ved første øjekast, så derfor er det vigtigt at rammen i det mindste er så diskret som muligt :-)
Af eichen
Gunraf skrev:Snup en 55ES8005 som du selv nævner.

Det er også den jeg hælder mest til :-)
Af eichen
lennon skrev:Hvis du kan leve med størrelse og design, så tørrer denne gulv med de nævnte på rå billedkvalit :

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=745620
Den er for stor og umiddelbart har jeg ikke mod på at kaste mig over plasma selvom det formodentlig er en fremragende skærm
Af eichen
pelaaja skrev:Står i samme situation som OP og skal have mig et nyt tv i +55" størrelsen. Jeg har lige pt en TX-P42X10Y som jeg har været utrolig glad for de sidste 4år. Jeg har dog haft nogen andre skærme i kiggerten end dem OP nævner.

PS64D8005
TX-P55ST50Y
KDL-55HX855

TV skal kun bruges til 2 ting. Sport i fjernsynet og streaming via min boxee box. Jeg har lige som OP absolut ingen krav til smart tv indhold og er komplet ligeglad med 3D. Eneste betydende kriterie er billedkvalitet.

Håber ikke OP har noget imod jeg blander mine overvejelser i hans tråd :)
Helt ok :-)
Af Gunraf
eichen skrev:
Gunraf skrev:Snup en 55ES8005 som du selv nævner.

Det er også den jeg hælder mest til :-)
Den må din kæreste da også synes om ;) Herhjemme er kæresten ihvertfald rigtig glad, og hun ville bestemt ikke have den i 46" :D Der skal jo kunne ses noget på skærmen.

Du skal nok få hende overbevist derhjemme.
Af lennon
eichen skrev:
lennon skrev:Hvis du kan leve med størrelse og design, så tørrer denne gulv med de nævnte på rå billedkvalit :

Den er for stor og umiddelbart har jeg ikke mod på at kaste mig over plasma selvom det formodentlig er en fremragende skærm
Erfarede lige at HDTVtest.co.uk har kåret den som åerets bedste TV 2012(på billedkvalitet) foran PanaVT50 og Samsungs eget topplasma . Af de fire udvalgte var ingen forøvrigt LCD/LED . Og netop Samsungs plasma (specielt de store str (?) er åbenbart ikke nær så sårbare overfor retention7burn in som Panasonics 50-serie .

Mit LCD bud ville klart være Sony 855 ( billedkvalitet/byggekvalitet)
Af pelaaja
Er det deres anmeldelse af PS60E6500 du tænker på ? Hvad er forskellen mellem den og og den model du nævner, er det blot regions forskel.
Af lrev 1-2

Mere af det sædvanlige useriøse plasma ævl fra din side.

lrev