Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket TV mener du er bedst?

2
50%
Ingen stemmer
0%
Ingen stemmer
0%
1
25%
Ingen stemmer
0%
1
25%
Hej, jeg kigger på et TV til normal TV (yousee) kiggeri samt 2D film, serier m.m. som vises via HDMI i en stue med meget sollys. Dvs. ikke med helt blank skærm. TV må gerne være pænt rent design mæssigt og have ordentligt lyd. Pris under 8000,-.

Jeg har her hældt mest til Philips 42PFL6007T (Ambilight er jeg ikke så interesseret i, men det kan så tas som en bonus), men i november har Philips 1000,- cashback på TV større end 46" dvs.:

Philips 42PFL6007T: 6500,-
Philips 47PFL6007T: 8400,- - 1000,- = 7400,- fx http://www.wupti.com/Produkter/565003_(Wupti).html

Ergo kan man få 47" til kun 900,- ekstra. Jeg har dog hørt en del om at Philips firmware er ret dårlig hvorfor et LG TV også var interessant hvor priser på lignende TV er:

LG 42LM660T: 8000,- LG 47LM660t: 8800,- (sort model)
LG 42LM669T: 7200,- LG 47LM669T: 8700,- (hvid model, som jeg ik syntes er så pæn)
LG 42LM670T: 7800,- LG 47LM670t: 9400,- (stål look)

Efter hvad jeg kan forstå har disse tre modeller samme panel osv. Ergo er det kun design der er forskelligt. Hvorfor den hvide model så er ret meget billigere ved jeg ikke.

Spørgsmålet er så om ikke Philips 47PFL6007T er et ret godt tilbud ift. LG, eller er det merprisen værd (1400,-?) at ta LG istedet? De penge er jo lige præcis nok til et vægophæng.

Plasma er jeg ik interesseret i. Og Samsung design er efter min mening elendig plastik og så snart vi er oppe i 7000+ serierne så er de spejlblanke.

PS: Jeg har brugt http://www.pricerunner.dk til pristjek.
Af Andersss
Jeg har ikke den store erfaring med lige præcis disse tv. Men jeg kan sige så meget at det er temmelig dårlig prioritering af dine penge, at bruge 1400 på et vægophæng. Tag i Harald Nyborg og køb et til 300 kr. som er lige så godt som et til 1400 kr.
Derudover, så har du vist ret i at 6000-serien fra Philips vist stadig bruger LG paneler (dem med passiv 3D), men jeg mener LG er bedst til at udnytte deres paneler, så sortniveau er vist ikke noget at råbe hurra for på den philips. Sådan var det i hvert fald sidste år.
Jeg ville nok tage philips'en hvis du er ligeglad med SmartTV. 47" selvfølgelig :D
Af harrytv
@Andersss: tak for svar. Hvis Harald Nyborg beslag faktisk er lige så gode som de dyre så er det super, har du selv et fra dem? Og er det fuldt bevægeligt?
Af Andersss
Jeg har lige købt et fladt et til 160 kr. og det er super fint. Intet at udsætte på det.
Jeg har ikke prøvet deres modeller som kan drejes og tiltes, men tag ud og kig på dem og dan dig et overblik over den samlede kvalitet. Bare husk at moderne tv med LED baggrundsbelysning vejer nada i forhold til tradtionelle LCD tv. Så der skal ikke meget beslag til at holde et tv op helt fint.
Det er faktisk langt mere relevant hvad du har af væg at hænge beslaget op på og hvordan du gør det.
Af harrytv
@Andersss: Tak igen. Det lyder alt sammen fornuftigt mht beslag og helt sikkert rigtigt at væg, rawplug, skruer er vigtige elementer ;)

Jeg har så lige set at expert har følgende på tilbud næste uge:

Philips 47PFL6097T: 7.999,- - 1000,- = 6.999,-

Dvs højere model til billigere penge, et tv der lige nu er til salg for 10.000,-. Det virker som et godt tilbud...
Af Andersss
Super!
Jeg ville benytte mig af det tilbud expert kører med. Kan ikke ses det kan gøres meget bedre til den pris :)
Bare være sikker på at de ikke er "kommet til" at trække cash-back prisen fra tilbudsprisen :)
Af otf
harrytv skrev:@Andersss: Tak igen. Det lyder alt sammen fornuftigt mht beslag og helt sikkert rigtigt at væg, rawplug, skruer er vigtige elementer ;)

Jeg har så lige set at expert har følgende på tilbud næste uge:

Philips 47PFL6097T: 7.999,- - 1000,- = 6.999,-

Dvs højere model til billigere penge, et tv der lige nu er til salg for 10.000,-. Det virker som et godt tilbud...
Har været nede hos ekspert i dag, og der fik jeg at vide det var en trykfejl :P. Men du kan da prøve