Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvor er det mest valuta for pengene???

Ingen stemmer
0%
4
100%
Ingen stemmer
0%
Af q990eyu
Hej Derude

Vil gerne have et TV, hvor jeg får mest valuta for pengene!!

Nu står valget mellem:

Panasonic TX-P42UT50E til 4709,-

Sony Bravia KDL-46EX653 til 4899,-

Panasonic TX-P50UT50E til 6099,-

Budgettet var oprindeligt maks 5000,- Nu står vi i det dilemma at vi gerne vil have et godt billede, men måske også lidt mere end 42" Ved Sony'en får vi den ønskede størrelse, men er lidt i tvivl om billedekvaliteten. Hvis vi køber Panasonic 42" så ved får vi billedekvaliteten, korrekt?? Vi har ca. 4 meter til vores TV fra vores sofa. Nogle som har set 50"eren i funktion?
Endnu en probs er at jeg skal ud og købe en dongle til pana, så vidt jeg kan læse mig til. Endnu en udgift på små 500,- hmmm, ikke sikker på fruen er med på den 8)
Brugeravatar
Af edinger
Du bør selvfølgelig også tage dit brugsmønster i betragtning.

Du får rigtignok mest billedkvalitet for pengene ved at vælge UT50 — MEN hvis fruen ser meget SBS-TV (med store statiske logoer), og du selv ønsker at tilslutte en spillekonsol, er plasma måske alligevel ikke det mest hensigtsmæssige valg.
Af PeterD
Hvad skal jeg trykke på for at kunne stemme på grafen?

Edit: Ahh.så var den der alligevel..Super.
Af J.H.
Med 4 meter til skærmen bør i under ingen omstændigheder vælge mindre end 46"!

50/55" vil være et godt valg og er den ønskede skærm i den størrelse over budgettet er det en rigtig god ide at vente fremfor at købe for småt!

Vær opmærksomme på at stikkene vender ud mod væggen på de modeller du har listet og at de dermed ikke kommer helt så fladt ind til væggen som modeller med stik nedad og sidevendt.
Af klingenberg
Gå efter 50 eller større, bliver du glad for :)

Hvis du alligevel skal have fat i en wifi-dongle, så er det nok en god ide at vente til du har 1400 mere til en ST50.