Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er Mirai skærmen ok?

1
25%
3
75%
Ingen stemmer
0%
Hej alle

Efter at have kigget mig lidt omkring har jeg efterhånden fundet frem til at jeg ikke finder en skærm som man desideret vil anbefale til billedredigering i den prisklasse som jeg kigger på ligenu.

Jeg har ikke lyst til at bruge over 2500.- da det kun er min personlige skærm, og ikke til firma brug, hvor skærm budgettet er helt anderledes.

Jeg er klar over at Mirai er et billig mærke, men jeg synes alligevel den ser rimelig fornuftig ud til mit redigering og gaming.

Jeg redigerer idag på min syncmaster 913n som er med tn panel, og det går egentlig udemærket...

Kravene er selvf. større efterhånden som mit firma udvikler sig, men indtil videre har jeg klaret mig med denne skærm. Jeg skal på længere sigt have eizo´s nye sæt med kalibreringsting og farveægte skærm.

Men umiddelbart vil jeg nu gerne have lidt mere plads, og en skærm som ikke er ringere end min 913n

Er denne mirai ligeså godt som syncmasteren ;;)

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233809

Nogle der har erfaring med den ? Og hvad praktisk betydning har det for mig at den har A-Si panel ?

Det der tiltaler mig ved den er self. pris gange størrelse og contrast er ok. Men primært er det 16:10 formattet som er lækkert at arbejde i med billeder :D

Lad mig høre hvad i synes... Ved godt at det ikke er det bedste valg, men til 2500 får man ikke meget skærm, og hvis den kan leve op til hvad min 913n kan så er jeg ganske tilfreds indtil videre...
Af b4de4nd
Det besvarede til dels hvad A-Si er, men jeg mangler stadig et bud på om skærmen er ringere end samsungs 913n f.eks...

Hvad kan ellers anbefales til redigering i prisklassen max 2500 ? Der må selv i den ende af prisskalaen være skærme som man anbefaler bedre end andre ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du vil have mere ægte farver, så skal du holde dig til paneler der ikke er bygget over TN. Der er en anbefalingstråd øverst her i forum, hvor du kan se hvilke modeller vi anbefaler.
Af b4de4nd
Den tråd har jeg også kigget igennem, men der er skærmene anbefalet jo oppe i 35-5500 kr.

Lidt over hvad jeg gerne ville give...

omvendt kan jeg også bruge den bedste TN panel skærm jeg kan få for 2500 helst større end 19" da jeg har en i forvejen...

Det går rimelig ok med at redigere billeder på den, har ikke oplevet at kunderne har klaget over forkerte farver endnu, så det er kun hvis jeg kommer til at arbejde mere med print end jeg gør nu at jeg føler behov for at købe en farveægte skærm....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Viewsonic VP930 koster 3.000 kr. blot for at korrigere dit prisoverslag.

De der har købt skærmen på edbpriser lader jo til at være ganske godt tilfredse, men du får hvad du betaler for (oftest) og en 22" skærm til 2300 kr. ER temmelig billigt. Omvendt er der en del der er utilfredse med deres noget dyrere Samsung 22" skærm, så du kan ligeså godt blive tilfreds med Mirai, som du kan med en anden model.