Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Panasonic eller Philips

1
25%
3
75%
Af nikolaj86
Hej!

Jeg skal til at vælge en soundbar og de fleste modeller jeg ser på er enten fra Panasonic eller Philips. Nogen der ved, hvilken af de to har mest erfaring med lyd og man kunne forvente har den bedste lyd overordnet?

Mvh

Nikolaj
Af Otto J
nikolaj86 skrev:Hej!

Jeg skal til at vælge en soundbar og de fleste modeller jeg ser på er enten fra Panasonic eller Philips. Nogen der ved, hvilken af de to har mest erfaring med lyd og man kunne forvente har den bedste lyd overordnet?

Mvh

Nikolaj
Jeg vil påstå at du skal lade være med at fokusere på mærket, og forholde dig til den enkelte soundbar i stedet. Der er ingen producenter der laver kun gode eller kun dårlige produkter, og det er meget få producenter der er "bedste køb" på samtlige modeller. Så du bør kigge mindre på mærket, og mere på det enkelte produkt. Eller rettere lytte.

Derudover vil jeg alligevel påstå at ingen af de to er kendt for at levere god lyd. Begge producenter har historisk set leveret gode hifi-produkter i forskellige sammenhænge, og har formentligt den fornødne know-how i koncernerne til at gøre det, men om det enkelte produkt afspejler det i dag er yderst tvivlsomt.
Af J.H.
Vær iøvrigt opmærksom på hvordan soundbar´en er konstrueret til at fungere. Visse bruger sidevæggene til at kaste lyden og derved simulere surround. Det har altså betydning hvordan rummet og pladsen omkring din lytte/betragtnings-position er udformet.

Et par gode side-højttalere der kan sidde helt fladt til væggen på hver side af skærmen og en subwoofer er absolut en overvejelse værd i stedet.
Af nikolaj86
Tak for svarene! Grunden til at jeg tænker på at købe en soundbar, er at jeg tænker den kunne ligger på en af hylderne i tv-bordet, mens subwooferen kunne stå ved siden af...
Jeg har overvejet modellerne:

http://www.pricerunner.dk/pl/86-2641577 ... ign-Priser

http://www.pricerunner.dk/pl/86-2740793 ... ign-Priser

Har I nogen mening om dem?

En lidt dyrere model jeg har overvejet, er:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... bar-ta2012

Ville den være noget bedre end de to andre?

Og er der en anden soundbar, som I kan anbefale? (Og som er nogenlunde i samme prisleje, som dem foroven)...

Mvh

Nikolaj
Af J.H.
ARVANI ErgoSound II får udemærket omtale, de soundbars du linker til kender jeg ikke. Generelt er det den enkelte model du skal søge efter....en soundbar til 999,- kan ikke rigtig noget, uanset mærke.

Sørg for at kontrollere om der er HDMI og gerne ARC hvis du beslutter dig for at købe en.
Selv et middelmådigt 2.1 setup vil dog overgå langt størstedelen af soundbars.

Har du noget anlæg i forvejen og i givet fald hvilket?
Påtænker du at anskaffe det?
Har du overvejet at købe et brugt 5.1 sæt af god kvalitet til de samme penge?
Af nikolaj86
Hej, igen!

Jeg endte med at købe Panasonics HTB-500, som var på tilbud i Fona til 1.999,-. Nu håber jeg at jeg bliver glad for den:)

Jeg ville gerne have en soundbar, da den kunne placeres inde i tv-bordet, så det bliver lidt kompakt...Men jeg ville også gerne have en særskilt subwoofer, så bassen også mærkes:)

Tak for jeres input!

Mvh

Nikolaj