Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket TV skal jeg vælge?

Ingen stemmer
0%
1
100%
Ingen stemmer
0%
Hej allesammen!

Jeg er ny herinde, men jeg tænkte at I måske alligevel havde lyst til at hjælpe en newbie som mig ;)

Jeg skal købe et TV som skal erstatte mit ældre 32" LG (ikke Full HD).

- TV'et må helst ikke koste over 7000 kr. (Det må meget gerne være billigere!)
- Der skal helst være 3D funktion. Kommer ikke til at bruge det konstant, men gad godt at have denne feature. Og helst Passiv 3D! (Da brillerne er billigst - og man kan bruge den nye smarte Dual Play funktion)
- Jeg sidder ca. 3 meter fra skærmen
- Jeg skal bruge skærmen til Playstation 3, bluray film (på PS3), 3D film OG spil (På PS3) og alm. TV-kanaler (evt. et par i HD)
- Det behøver ikke at have verdens bedste højtalere, da jeg for det meste bruger mit anlæg via optisk tilslutning
- Jeg skal også tilslutte min iMac via Mini Displayport > Hdmi . (Men det er kun en funktion jeg skal bruge til at se film fra min Mac, og ikke til alm. brug.
- Jeg har Apple TV, så jeg tror ikke jeg behøver Smart TV featuren

Da LG og Phillips begge understøtter passiv 3D, har jeg fundet disse to modeller: LG 47LK950N til 4.990 kr. i Elgiganten i denne uge og LG 42LW650W til 6.869. Sidst nævnte har fået gode anmeldelser i Taenks fladskærmstest.

I følge den app der er herinde på Flatpanels, hvor man kan teste hvor tæt man skal sidde på skærmen, ville jeg ikke kunne se forskel på 720p og 1080p på en 47" skærm. Så betyder Full HD noget for mig?

Men hvis I mener at jeg har brug for et andet TV, evt. uden Full HD, uden 3D eller med Aktiv i stedet for Passiv 3D. Så kom gerne med at forslag.

Fordele jeg kan se ved LG 47LK950N:
- Billig
- Større

Fordele jeg kan se ved LG 42LW650W:
- HDMI 1.4 (Gør det en forskel for mig)
- Smart TV (Ikke sååå vigtig - måske når man skal opdatere TV'et?)
- 4 Hdmi porte (Hvilket er det antal jeg skal bruge .. det andet har kun 3)
- 200 Hz TruMotion (hvor det andet har 100)

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... gigantenDK

UNDSKYLD at dette indlæg er så langt!!!!! Håber virkelig at der er nogen der gider at svare mig :)
Af Siggi
Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg skal kigge i købsguiden?
- Ingen af mine forslag er i guiden? ;;)

Eller er det mig der er blind? O_O
Af Lex Luthor
Siggi skrev:Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg skal kigge i købsguiden?

Eller er det mig der er blind? O_O
edinger er tilsyneladende bare ret vild med at henvise til købs-guiden :D
Brugeravatar
Af edinger
Netop.

Og det er der (nok) en grund til.

Så hvorfor ikke vælge en skærm fra listen frem for at opfinde den dybe tallerken om og om igen?
Af Siggi
edinger skrev:
Netop.

Og det er der (nok) en grund til.

Så hvorfor ikke vælge en skærm fra listen frem for at opfinde den dybe tallerken om og om igen?
De fjernsyn der har passiv 3D i købsguiden, koster allesammen over 7000 kr. som er hvad jeg maksimum vil give
Af THM
læs evt. testen at lw650. kender ikke den anden, men er vist med traditionel belysning(bruger mere strøm, men mindre chance for ujævn lys end edge led)...