Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken Samsung TV?

6
86%
1
14%
Af AlexKotsc
Hej allesammen, jeg er ved at være godt træt af mit AOC L32W415B og er derfor på udgik efter nyt fjernsyn. Har en forkærlighed for Samsung-produkter og sidder derfor med valget mellem en D7005 i 46" eller en D8005 i 46". Hovedformålet med skærmen er faktisk afpilning af 1080p film og jeg bruger tit min nuværende skærm i mørke (clouding problemer?).

Følgende ting ved jeg allerede om skærmene:
- Selve "skærmen" eller panelet skulle være ens på begge skærme, også selvom der skulle være dimming+ på 8005 er det vidst kun i USA.
- Stort set ingen forskel udover det ændrede ramme-design.
- D7005 er omkring 2000,- kr billigere end D8005.
- Der kan forekomme clouding-problemer.

Vil jeg fortryde at købe D7005'eren eller kan det være det samme? Jeg er virkelig i tvivl, så alt information og gode råd er virkelig velkommen! :)
Af AlexKotsc
Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig med informationer osv? :(
Af MKjaer
AlexKotsc skrev:Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig med informationer osv? :(
Bare rolig der er skam masser herinde som kan hjælpe dig - eller rettere sagt som allerede har hjulpet dig! Da netop dette spørgsmål er blevet stillet, diskuteret, og besvaret til en uendelighed herinde. - og vel ikke noget at sige til hvis folk er blevet lidt trætte af at gentage sig selv.

Tilgengæld kan det anbefales at bruge sidens fantastiske søgefunktion - er sikker på at du vil kunne finde svar på alle dine spørgsmål omkring disse 2 fjernesyn i løbet af meget kort tid.
Af M1ch43l
Hvis du gerne vil have den samsung tablet og designet på 8005 vægter højt, så er det vel de 2000 værd.

Du kan jo hente en app og bruge smartphone på samme måde.

Har haft UE46D7005 i 2 uger nu og er ikke særligt utilfreds. Er desværre ikke meget hjemme, så ved knap så meget om clouding osv endnu. Men har oplevet det i sjældne tilfælde og generelt er det ikke et problem for mig. Der er også de meget omtalte streger i top og bund. Er mest udbredt ved fodbold. Og det kan vel være et stort issue, hvis du er hysterisk med billedkvaliteten.

Jeg er ikke selv superkritisk, vil dog gerne have en god skærm. Fra 1 - 10 kan den få 8 på billedkvaliteten.

Lyden er en klart forbedring fra min UE40B6050.

Nydelig remote, med sine irritationsmomenter. Se evt so ein dings test af C8705 er det vist nok. Der er den med.
Af Nero
Altså hvis hovedformålet med skjermen er å avspille film i mørke omgivelser så kan du kjøpe en plasmaskjerm til en vesentlig lavere pris som utfyller oppgaven vesentlig bedre.. Jeg ville heller kjøpt PS51D8005 eller PS59D7005 hvis jeg skulle se film i mørke omgivelser og ville ha samsung..