Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er Sony 55" HX920 merprisen værd i forhold til HX820 ?

6
100%
Ingen stemmer
0%
nhenrikg skrev:Har bestilt Sonys lækre HX820 i 55" og 2 stk 3D briller. Pt. er 920'eren i restordre ca. 1 måned, men jeg kan opgradere for 2000 kr - er det et hit og hvorfor/hvorfor ikke?
Er der nogen brugererfaringer med disse skærme ?
820 er edge led mens 920 er local dimming.. 820 har sannsylig clouding i større eller mindre grad, det vil ikke dermed si at du vil være sjenert av det.. 920 har garantert ikke clouding på grunn av skjermens måte å belyse panelet på, herav local dimming med perfekt sort. du kan dog oppleve haloeffekt på 920, lettest å se med hvit tekst på sort bakgrunn, for eks rulleteksten i slutten av filmen, men ellers er det ikke sjenerende.. det følger vel også med skype kamera på 920.. Local dimming er en rå feature og sikrer intense, dype bilder hvor sort er kullsort der det skal være det;) HX820 Har jeg ikke prøvd, men jeg kan gå god for HX920 som har ekstremt flotte bilder i nærsagt enhver situasjon.. plasma er vel fortsatt litt bedre på sd, men 920 er god den også.. 3D brillene til Sony kunne vært foruten skavanken ved at de mister effekten når hodet skrår for mye, ca 5 - 10 grader.. her gjelder det altså å holde hodet rett, men til gjengjeld er 3D bra på 920.. Lykke til :)
nhenrikg skrev:Har bestilt Sonys lækre HX820 i 55" og 2 stk 3D briller. Pt. er 920'eren i restordre ca. 1 måned, men jeg kan opgradere for 2000 kr - er det et hit og hvorfor/hvorfor ikke?
Har udskudt at købe fladskærms TV i mange år pga alle de mange mærkværdigheder disse har haft i fht den gamle teknologi. Har arbejdet med at udvikle, producere og sælge reprokvalitetsskannere til hele verden, så jeg ved hvordan man kigger på digitale billeder på en skærm.

Kan ikke klare "glansbillede" billederne fra plasmaskærme. Har tjekket hvad der er på markedet og det eneste fjernsyn pt jeg kan leve med er Sony hx920. Er det eneste der har en ordentlig dybde i billedet.

Pas på med "creasegate" på alle de nye Sony'er, du må se dit tv i butikken før end du køber.

Har nu haft 55hx920 i nogle uger - fantastisk.
Af H2011
Har selv HX920 og elsker det.

Top billede og bare gennemført elegant tændt som slukket.

Jeg syntes faktisk at HX920 er bedre end den test du kan finde herinde.

Det eneste der ikke spiller er Sony's internet indhold og widgets.

Hvis der er nogle der har fundet ud af at tilføje andet end Fjæsbog og twitter til widgets, høre jeg meget gerne fra jer :o)
KBW skrev:
Har udskudt at købe fladskærms TV i mange år pga alle de mange mærkværdigheder disse har haft i fht den gamle teknologi. Har arbejdet med at udvikle, producere og sælge reprokvalitetsskannere til hele verden, så jeg ved hvordan man kigger på digitale billeder på en skærm.

Kan ikke klare "glansbillede" billederne fra plasmaskærme. Har tjekket hvad der er på markedet og det eneste fjernsyn pt jeg kan leve med er Sony hx920. Er det eneste der har en ordentlig dybde i billedet.

Pas på med "creasegate" på alle de nye Sony'er, du må se dit tv i butikken før end du køber.

Har nu haft 55hx920 i nogle uger - fantastisk.
Creasegate??
Af PhDream
Undrer mig også over hvad der menes med "creasegate" og "glansbilleder fra plasma"... :o
Af JesperKeller
Nu ved jeg ikke hvad du har fået din HX820 til, men vil klart mene at HX920 vil være den smule bedre skærm!
Udover det, følger der 2stk briller med til HX920 hvis jeg ikke tager meget fejl.

Held og lykke med salgte
Jesper Keller
Brugeravatar
Af edinger
Først "grums", så "glansbilleder".

Begge dele kan vel ikke være sandt på samme tid.

Ellers er plasma sørme da en endnu mere alsidig teknologi, end jeg lige var klar over 8)
Af xcardman
KBW

Først "grums", så "glansbilleder".

du har vist aldrig set en plasma pio 500M, som jeg har i min stue

Men havde i hverfald kigget på den nye LG 55 980 med nano tek

den har mange flere zoner og det vil betyde at glore effekten bliver noget mindre

glansbilleder
det får du når du bruger motionsystemer på en LCD skærm
har selv en samsung 325005 i mit køkken
Nej motionsystemer burde forbydes
min lille lcd klare sig fint uden
Brugeravatar
Af edinger
xcardman skrev:Glansbilleder, det får du, når du bruger motionsystemer på en LCD-skærm.
Lige præcis.

Så meget desto mere komisk er det også, at KBW kæder den slags gener sammen med plasma-teknologien.

Han må have tænkt på noget andet.
Af KBW
Glansbilleder får man når man kigger på plasma.

Minder mig om japanske bryllupsbilleder med kunstige farver - glansbilleder fra 50'erne.

Sådanne er det - og slap lidt af!
Brugeravatar
Af MigSelv
KBW skrev:Glansbilleder får man når man kigger på plasma.

Minder mig om japanske bryllupsbilleder med kunstige farver - glansbilleder fra 50'erne.

Tvivler på, at du nogensinde har set et plasmabillede.
Af KBW
MigSelv skrev:
KBW skrev:Glansbilleder får man når man kigger på plasma.

Tvivler på, at du nogensinde har set et plasmabillede.

Har bl.a. testet Panasonic TX-P55VT30 i flere omgange i flere forskellige Panasonic centre.

Ingen dybde i billedet, lyssvag, flimmer i lyse baggrunde, glansbilledeeffekten, genskær etc.

Sorry for touching a nerve.

Men nej tak til mig, men hver sin smag.