Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

60 Hz eller mere til et 40" full HD??

3
50%
2
33%
1
17%
Hey
Tiden er endelig kommet til at få udskiftet mit gamle og hårdtarbejdende billedrørs-tv. En 10 år gammel sølvræv af en Philips 28", som i kraft af sin vægt, har været omdrejningspunktet hver eneste gang jeg har flytte de sidste 10 år :-),men nok om det. Jeg har ikke den store forstand på fladskærme, så tænkte, at jeg hellere måtte kigge mig lidt omkring i junglen (i 6000 kr.-klassen). Det har jeg gjort, med det resultat, at jeg er brændt lidt varm på en af de kommende sony modeller. Nærmere bestemt KDL-40EX520. Den har en del af de features, som jeg er på jagt efter; LED, da jeg bor øverst i en lejlighedsblok, og ofte har meget lys i lokalet, 1080p, DLNA, edge-led, og ikke mindst mulighed for optagelse fra EPG til usb-harddisk. Det er jo alt sammen godt, indtil jeg fandt ud af, at opdateringsfrekvensen på denne model kun er 50 Hz! Derfor kiggede jeg på storebror; KDL-40EX720. Den har de samme features, som 520'eren, men 200 Hz motionflow.. Desværre får man også kastet 3D i nakken, og det er jeg overhovedet ikke interesseret i.. Prisforskellen på 2500 kr, er selvfølgelig også værd at nævne:-)
Mit spørgsmål er derfor; er 50 Hz ok, til en 40" med 1080p, eller skal jeg finde en anden model, og er der i den sammenhæng nogen anbefalinger??
De overordnede krav er:
40",full hd, god billedkvalitet, edge-LED, DLNA,tilstrækkelig høj opdateringsfrekvens til at se sport og action i god kvalitet, meget gerne USB-optagelse. Internet-konektivitet, som youtube og andre tjenester er ikke så relevante, da det kommende tv bliver tilsluttet min nyindkøbte Apple tv2 :-0. Jeg er heller ikke interesseret i at betale ekstra for 3D..
Håber der er nogen derude, som har lidt mere overblik over markedet end jeg..
Senest rettet af mesternc 14 apr 2011, 12:26, rettet i alt 2 gange.
Af xcardman
bor du i US siden du vægter 60hz højt

alt tv i DK er i 50hz

men i denne prisklasse vil det gamle tv vise noget bedre SD tv
Af mesternc
Der kan du se hvor lidt jeg ved om skærme.. tror jeg havde fået de 60 Hz fra en amerikansk side.. Har rettet det i teksten, men ikke i afstemningen :-)