Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

God lyd i Fladskærm, hvilket mærke er bedst?

Ingen stemmer
0%
1
10%
6
60%
3
30%
Hej folkens,

En af mine kammerater har lige været nede i det lokale panasonics center og kigge på fladskærm. Der fik han at vide at han ikke sku købe et samsung tv, da de havde erfaringer med at lyden var for dårlig, han blev så anbefalet et Sony istedet (han husker ikke lige modellen, men det var LED 40" og 7000,-)

Er det ikke bare salgstale fra sælger, for der er da med garanti lige så meget dårlig lyd i det givent Sony som i Samsung'et efter min mening. Og er det ikke normalt kendt at skal man have lyd fra skærmen, skal det komme fra et Philips?

Hvad siger i folkens?
Af BrianH
Det var egentlig meget sjovt... Man går i Panasonic Center og ser på Samsung, men bliver anbefalet et Sony! Er de ikke så glade for Panasonic i den biks? :-)
Af TripleD
BrianH skrev:Det var egentlig meget sjovt... Man går i Panasonic Center og ser på Samsung, men bliver anbefalet et Sony! Er de ikke så glade for Panasonic i den biks? :-)
Ja det er jo godt spottet ;) hehe.

Men det er fordi at han har Samsung og er/har været glad for det, så er han jo en konservativ stodder der gerne holder sig til det samme O_O :D hehe...
Af PhDream
Valgte Philips, da ingen af de andre har ret god lyd. Ved ikke hvad ham sælgeren har gang i...

Har selv en Sony LED, og lyden er ringe. Kun Samsung har ringere lyd.

Fra bedst til værst:

1. Philips
2. Panasonic
3. Sony
4. Samsung

Til seriøs film/tv/musik/spil SKAL man have en eller anden form for eksternt anlæg. Flad skærm = flad lyd.
Af WhiteDog
Har selv samme oplevelse i et panasonic center. Stod og gloede på både Samsung, LG og Panasonic og da sælgeren kom, var det første han sagde "ja, lyden på samsung er ikke noget at råbe højt om", hvortil jeg så svarede "så er det jo godt at jeg både har 5.1 surround og soundbar".

Synes det er fair nok at de oplyser om det, men jeg tror deres dagsorden er en anden. Det virker i hvert fald som om de fraråder Samsung i stor stil og er en smule farvet over deres primære mærke som Panasonic.

Man undres hvorfor de overhovedet har Samsung og LG (da de har lige så flad lyd).

Er jeg lige glad med lyden i TV'et. Ja 100%, det rager mig og for min skyld kunne de fjerne højttalerne og gøre produktet endnu billigere.
Af siccio
Hej.
Har et philips tv, og jo bevares lyden er klart bedre iforhold til samsungs tynde modeller.
Philips kan sagtens bruges til at se film, men så heller ikke mere.
Hvis du er rimelig film interreseret ville jeg klart anbefale en seperat løsning ud over tv.
Selv en soundbar vil være at fortrække,
I det mindste.
Af Feierskov
Philips har enkelte modeller hvor lyden er god, men ligeså mange hvor lyden er frygtelig lige som på alle andre mærker. God lyd på meget lidt plads kan dårligt lade sig gøre og slet ikke med mindre der smides mange penge efter det.

En ekspedient forsøger naturligvis at sælge noget ekstra med til et fjernsyn, det er grundlæggende i enhver sælgeruddannelse, men det behøver jo ikke være en dårlig ting som WhiteDog også nævner.

Lyd behøver ikke koste alverden. Sågar et sæt PC højttalere til 500 kr. er langt bedre end TV'et egne højttalere.