Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket TV?

1
100%
Ingen stemmer
0%
Af woody
Hej folkens!

Skal ud og erhverve mig et 32" TV, men er desværre lidt lost i TV-junglen, så håber i kan hjælpe.

Af krav har jeg følgende:
  • - Skal kunne afspille film fra Mac/USB
    - Skal have stilrent design (hvorfor jeg er lun på LG)
Det er sådan set alt. Spørgsmålet er så bare hvilket jeg skal vælge? Kom gerne med nogle bud. På forhånd tak!

Har indtil videre kigget på følgende: Hvordan er de?
Senest rettet af woody 06 jan 2011, 21:55, rettet i alt 4 gange.
Af woody
Nu med afstemning! På forhånd tak :)
Af PeterD
Ville kun vælge LG pga design, ikke ligefrem dets billede 8)

Jeg tror at du vil blive mere glad for Philips 5605H i Elgiganten eller Sharp 32LE320 fra Wupti i det lange løb

Just my 2 Cents 8)
Af woody
Mange tak for svaret. Men er LG virkelig så dårligt?

Ved godt man selvfølgelig ikke kun skal vælge Tv ud fra design, men synes bare virkelig ikke de andre er specielt kønne.

Findes der ikke andre alternativer, der kan måle sig med LG i design?
Af PeterD
Jeg siger ikke at LG er dårligt. LG prducerer fine-fine tv. Bestemt. Deres ultra tynde design lader dog noget tilbage at ønske på performancesiden syntes jeg.... ::l

Men hvis du gerne vil skifte dit tv ud efter 1-2 år fordi billedet ikke helt svare til dine forventninger, så er det måske bedre at se på flatpanels.dk og måske whathifi.co.uk's anbefalinger...

Det kunne være Philips eller Sharp, som er 2 som flatpanels anbefaler. Der er også Sony EX503 som kunne være en mulighed...

Desværre er det let at stirre sig blind på LG og Samsung produkter når Elgiganten og Fona næsten kaster dem i nakken på køberne af tv. :)
Af woody
Men hvor stor forskel snakker vi i billedkvalitet mellem f.eks. LG og Philips'et? Er det sådan at man sagtens kan se forskel, eller skal man virkelig være en "nørd" for at kunne se det?

Og bør jeg gå efter LED eller LCD?

Hvad skal jeg desuden kigge efter, hvis jeg vil være sikker på at Tv'et kan afspille film fra computeren/mac?

Det skal måske siges, at jeg ikke har noget behov for at kunne afspille Blu-Ray. I hvert fald ikke pt.

Puh, det var mange spørgsmål :)