Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken skærm bør jeg vælge ud fra nedenstående kriterier?

2
40%
2
40%
1
20%
Ingen stemmer
0%
Af andeo
Hej,

Det skal siges at jeg har søgt i forum, hvilket har resulteret i at jeg har reduceret min liste af skærme.
Men... Jeg sidder stadig tilbage og er meget i tvivl angående, hvilken skærm jeg skal vælge.

Skærmen bruges primært til:
- At spille (også FPS krævende spil som Quake3 intet nyere). Har desuden bestilt NFS:Carbon :D
- Jeg ser også en del film på den (så Widescreen er måske at foretrække?)
- Derudover er det ganske almindeligt tekstbehandling, surfing og msn
- Engang imellem benytter jeg også photoshop, men ikke professionelt.

Jeg har fundet frem til følgende skærme, og ønsker Jeres meninger og tanker derom.

ASUS VW192S (edbpriser )

Fujitsu Siemens W19-1(edbpriser

LG L1970HR-BF (
edbpriser)

Samsung SyncMaster 931BF (edbpriser)

ViewSonic Vx922 (edbpriser)

--- Hvis nogen har andre forslag med en hurtig WideScreen eller almindelig 19" så skriv et link.

Jeg takker mange gange tak på forhånd. !!!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du satser på 19 tommer? Eller er det bare et udgangspunkt du har taget dig i forhold til prisen?

Af de to widescreen modeller synes jeg ikke W19-1 er den mest oplagte til hurtige spil. Den halter lidt i dette henseende, dog uden at være virkelig langsom. Vi har for resten lavet en test af den for noget tid tilbage, jeg ved ikke om du har set den?
Den findes her: http://www.dvdpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=245689

Derfor synes jeg også Asus skærmen virker som det bedste bud af widescreen modellerne, men personlig foretrækker jeg at gå op i mindst 20 tommer, når jeg skal bruge widescreen.

Af de to andre, mener jeg stadig, at ViewSonic skærmen er den hurtigste. Samsung 931BF er dog også en hurtig skærm. Umiddelbart vil jeg dog anbefale ViewSonics model, hvis spil vægter højest.
Af andeo
Hej Rasmus.

Jeg satser på 19 tommer, idet mit grafikkort ikke kan hamle op med en opløsning 1680x1050 (har nemlig kigget på en Samsung SyncMaster 205BW)

Jeg har ikke råd til at opgradere til en bedre computer, men skal have en fladskærm.

Hvis DU mener mit Ati Radeon 9600XT 128MB RAM grafikkort kan køre spil som NFS Carbon uden problemer på en 20", så sig lige til...

For så er jeg nemlig ude og lede igen.

Men jeg mente at kunne forstå, ud fra forum, at dette var usandsynligt.

((undskylder IDLE, men jeg var på farten))

((P.S. Edit: Jeg havde nemlig set jeres test om 19" WideScreen, og har først nu set at den Asus jeg skriver om er en helt anden end den i testede... Denne jeg skriver om har en responstid på 5ms.))
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Ja, man kan hurtigt forveksle modelnumrene :) Jeg har desværre ikke erfaring med den Asus model du nævner her, men billedmæssigt ligger den nok ikke langt fra de andre.

Jeg vil mene du har ret i, at et Ati 9600XT får problemer i de højere opløsninger. Jeg havde for noget tid tilbage samme kort og det haltede i nyere spil når man satte opløsningen op.

Men altså, personligt synes jeg widescreen i 19 tommer bliver for "småt". Man eller sså lad det komme an på en prøve. Jeg ved der står 19 tommer widescreen monitors i mange butikker efterhånden. :)
Af andeo
Ja det har jeg lagt mærke til, var også ude og se på nogle skærme og du kan have ret i at de bliver lidt for kompakte.

Tror jeg nøjes med en almindelig TFT fra ViewSonic til at starte med så.

Jeg lader dog lige se udviklingen herinde i afstemingen, hvis det skulle give drastiske ændringer i overvejelserne =)

Tak for hjælpen...