Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nyt PS50C7705 Eller 50VT20 (for 3200 kr. mere)

6
33%
12
67%
Håber i lige kan hjælpe mig med mit dilemma...

Mit Samsung er blevet erklæret RMA fordi det ikke længere gider at tænde, og jeg kan derfor nu vælge mellem en ny, af samme model, eller give 3200 kr. og få et 50VT20.
Jeg synes at billedet på samsungen var fremragende, men jeg var lidt genereret af dens støj og rentention.

Har VT20eren et bedre støjniveau, og er billedet mærkbart bedre på Panaen?
Af maskus
husk, at der formentlig følger 2 stk. 3D briller med til VT20, det ændrer selv lidt på prisforholdet.
Af Jackinvestor
Hvis billedkvalitet er det vigtigste så ville jeg vælge er Vt20.

Begge tv er testet her på siden og her vinder vt20.
Af Saltefanden
Jackinvestor skrev:Hvis billedkvalitet er det vigtigste så ville jeg vælge er Vt20.

Begge tv er testet her på siden og her vinder vt20.
Det vigtigste er egentlig hvor forskellige de er mht. støjniveau og retention.

Den bedre billedkvalitet er i sammenligningen egentlig bare en "bonus". En meget belejlig bonus ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Jeg oplever ingen støjproblemer på min VT20E. Jeg er stadigvæk i indkøringsfasen, og undgår dermed alt der kan give retention. Jeg har dog læst, at selv undertekster på 7705 kan give retention, dette har jeg ikke oplevet på min VT20E.
Af Jackinvestor
Jeg har et vt20 og har efter 100 timer ikke oplevet noget som helst retention.

Buzz-støj tror jeg ikke jeg havde lagt mærke til hvis ikke jeg var blevet opmærksom på dette potentielle problem ved plasma ved at læse herinde.

Jeg hører intet buzz ved normal tv brug. Dog kan jeg godt høre en summen når jeg bruger en break-in dvd og når der er lyse billeder (jeg sidder 2,5 meter fra tv'et).
Brugeravatar
Af MigSelv
Jackinvestor skrev:Jeg har et vt20 og har efter 100 timer ikke oplevet noget som helst retention.

Buzz-støj tror jeg ikke jeg havde lagt mærke til hvis ikke jeg var blevet opmærksom på dette potentielle problem ved plasma ved at læse herinde.

Jeg hører intet buzz ved normal tv brug. Dog kan jeg godt høre en summen når jeg bruger en break-in dvd og når der er lyse billeder (jeg sidder 2,5 meter fra tv'et).
Hej
Denne buzz, ved break in dvd, er helt normal.
Det er kun ved disse ekstrembelastninger der skal kunne høres buzz. Alle mislyde ved normal film/tv kigning, er/må betragtes som fejl ( undtaget ekstrembelastning under film/tv ).
Af Saltefanden
Har bestemt mig for ikke at give Samsung en chance mere, så det bliver 50VT20 :)
maskus skrev:husk, at der formentlig følger 2 stk. 3D briller med til VT20, det ændrer selv lidt på prisforholdet.
Følger der ikke også en Wifi Dongle med, egentlig?
Af maskus
Saltefanden skrev:Har bestemt mig for ikke at give Samsung en chance mere, så det bliver 50VT20 :)
maskus skrev:husk, at der formentlig følger 2 stk. 3D briller med til VT20, det ændrer selv lidt på prisforholdet.
Bip, tror det ikk; men du kan formentlig forhandle dig frem til sådan én :) Det ville jeg forsøge...

/god fornøjelse :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Saltefanden skrev:Har bestemt mig for ikke at give Samsung en chance mere, så det bliver 50VT20 :)
Hej
Til en 50VT20E følger der 2 par briller og en wifi dongle med.