Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvad skal jeg gøre med min G20

6
55%
4
36%
1
9%
Af Kraemer
Hej så er jeg her igen med flere problemer omkring mit G20.

OKay, for at starte... øhh ja starten, så har jeg købt en demo model af Panasonic G20 plasma i 42 tommer.
Jeg undersøgte skærmen i butikken og der var ingen burn in og heller ikke noget andet at bemærke, udover en lille ubetydelig rids i hjørnet.

-Fred være med det tænkte jeg og købte det for 5000 kr.

Nu har jeg så fået mit tv hjem i stuen og, har som så mange andre, konstateret at det har en kraftig plasma Buzz :S

Jeg har læst en del indlæg herinde og det er åbenbart ikke et enestående problem. Det virker snart som reglen nærmere end undtagelsen!?

Og nu kommer mit dilemma så.

Jeg har forelsket mig i det flotte billede men er ved at gå amok over den konstante tone!

Så nu er spørgsmålet:
Skal jeg købe et nyt af samme model?
Finde en anden skærm med tilsvarende billede?
eller beholde det jeg har og leve med mislyden?

Ps forhandlere har lovet mig yderlig prisnedslag hvis jeg beholder skærmen, da han ikke kan sende den til rep når det er en demo skærm. Jeg tænker måske 500 kr eller lign. så prisen for skærmen bliver 4500kr
Af maskus
Ærgeligt med dit buzz-problem; men er du nu helt sikkert på det med demo-model og rep. af disse. Buzz har været et velkendt problem med G20'eren; men den jeg lige har anskaffet mig har absolut meget lidt af det. Jeg kan sagtens høje lyden, og de mindre; men det faktisk kun ved brug af WDTV (opstarts-/menubillede) og lidt ved PS3 at jeg hører det.

Jeg har så lige snakket med butikken om bytte til et 50" G20 i stedet, men er så lidt bange for at få et med buzz. Dog har jeg fået at vide, at de sidste mange solgte skærme ikke lider særlig meget af buzz, dog har de fleste skærme en lille knitren fra strømforsyningen; men det er virkelig lidt. Min pointe er, at du formentlig har fået et af de første sendinger tv'et, hvor problemet er hørbart.

Mht. nedslag skal du virkelig overveje det! Du kan få et nyt til 6400 uden en lyd, og 500 kr. i rabat eller mere - fjerner ikke din irritation; men gør den bare mere acceptabel.

Jeg har hørt, at man kan vende sig til lyden; eller at den forsvinder med tiden; men det er jo et sats.

/martin
Af Kraemer
Hej Martin

Det er godt at høre at der trods alt er håb for G20 serien :) jeg har også selv overvejet et 50" - Jeg læste et eller andet sted at de var mindre udsatte end 42'erne. ( og så er det en god undskyldning overfor konen for at få et større tv ;) )

Men ja det egentlige dilemma er jo egentlig:

- er det 1900 kr værd at leve med buzz lyden ??
i just dont know...

Men mht demo model og ingen rep. er der så nogle der kender reglerne for det?
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
I følge Panasonic er det ikke plasma buzz ( udover de forhold der kortvarigt skaber buzz ), men derimod en defekt komponent/ strømforsyning.
Hvorfor yder sælger ikke reklamationsret/garanti på en demomodel? Det er da bare ærgerligt, at han selv må til lommerne.
Intet nedslag i prisen er acceptabelt, med mindre det bliver gratis.
Du kan også være uheldig med kvaliteten i dit elnet, kraftige udsving/netstøj, kan forårsage brum i strømforsyning. Dette er påvist af medlemmer her på sitet.
Ved køb af varer ( undtaget dagligvarer forståes ) i butik ( internet som fysisk butik ), er der 2 års reklamationsret. Dette gælder også brugte / udstillingsvarer.
Et nedslag i prisen grundet fejl, skal modsvare hvad en eventuel reparation koster.
Brugte varer købes kun med synlige defekter ( ridser o.lign. ). Ikke hørbar støj i butik, kommer ikke i kategori som førnævnte. Dette er i kategorien fejl eller mangel, og dette er let beviseligt med henvisning til Panasonic og referencer i utallige fora.
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... 834FBBFD5B
Senest rettet af MigSelv 28 okt 2010, 17:14, rettet i alt 1 gang.
Af maskus
Ja, se, det er jo noget, du skal gøre op med dig selv! :)

Jeg ville finde et andet G20 tv. Jeg har som sagt en G20'er, der virker upklageligt, og ville ikke drømme om at gå på kompromi med buzz'en.

Mht. størrelse, så tror jeg, du skal tjekke med hende først, he he. Size does matter, når det kommer til WAF-effekten!

WAF: Wice Acceptance Factor! he he :)
Brugeravatar
Af radiomand
Der er samme Garanti på Nye og Demo produkter.
Af pana man
Har lige fået mit 7 måneder gamle 46 G20 repareret ( brugte den ikke lige vildt meget de første 6 mdr.) :(( buzz`en var der konstant og især galt ved de lyse billeder, nu er kun en svag knitren ved mute, uanset om det er lys eller mørkt billede.
500,- i afslag er ikke acceptabelt, tro mig, du blir træt af lyden, det vil irretere dig hver gang.. !:( så bare få det sendt ind, de skal lave det, og du finder nok ikke et bedre billede. (B
Af maskus
pana man skrev:Har lige fået mit 7 måneder gamle 46 G20 repareret ( brugte den ikke lige vildt meget de første 6 mdr.) :(( buzz`en var der konstant og især galt ved de lyse billeder, nu er kun en svag knitren ved mute, uanset om det er lys eller mørkt billede.
500,- i afslag er ikke acceptabelt, tro mig, du blir træt af lyden, det vil irretere dig hver gang.. !:( så bare få det sendt ind, de skal lave det, og du finder nok ikke et bedre billede. (B
Har også knitren, men skal helt hen til skærmen bag skærmen for at høre det. Det er din strømforsyning, som jeg har forstået det.

/martin
Af Kraemer
Mange tak for alle de gode indlæg :)

Jeg tror jeg er kommet frem til at købe en ny skærm som flertallet også foreslår.

Men mht reparation så ville det jo være en klar fordel for mig hvis jeg bare kunne få min nuværende skærm repareret..

Er der nogen der kender de egentlige regler for reparation af demo vare?
hvad er mine rettigheder?
Brugeravatar
Af MigSelv
Kraemer skrev:Mange tak for alle de gode indlæg :)

Jeg tror jeg er kommet frem til at købe en ny skærm som flertallet også foreslår.

Men mht reparation så ville det jo være en klar fordel for mig hvis jeg bare kunne få min nuværende skærm repareret..

Er der nogen der kender de egentlige regler for reparation af demo vare?
hvad er mine rettigheder?
Har du ikke læst mit indlæg?
Der står dit svar.