Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

40" Panasonic G20 eller Samsungs C6005

3
75%
1
25%
Hey allesammen,
Mit gamle Samsung LCD 40" M86 er dødt, og jeg leder med lys og lygte efter et en erstatning. Har været i dvs. butikker og synes at ende med Panasonic G20 eller Samsungs C6005. Årsagerne kommer nedenfor:
Har, som beskrevet, tidligere haft LCD, og var rigtigt godt tilfreds, bortset fra evnen til - især i gamle film og serier - at vise tingene FOR skarpt, så man næsten kan se, at det er kulisser skuespillerne løber rundt i. Har hørt, at plasma giver et mere "rigtigt" billede og overvejer derfor at skifte. Jeg har ikke det store lyst eller brug for 3D hvorfor modellerne over 6-serien åbenbart synes som lidt spild af penge.
Mit andet "krav"/ønske for et nyt fjernsyn, er, at det forsøger at blive så god til panoreringern som overhovedet muligt. Jeg bliver sindsyg af en panorering over et flot landskab, som så hakkende hakker sig forbi, eller hvis panorering over et bybillede bliver til firkanter pga problemer med opdatering af murstenene.
WAF'faktoren synes også at trække i retningen af det helt stilrene 6005. Apropos WAF, så har jeg overvejet V20, men må indrømme, at det er et meget lidt pænt fjensyn med den grå ramme på. G20'en er i det mindste sort, men hvorfor dog den blå stripe og det umoderne look i forhold til Samsungen. Tilgengæld er billedet super flot, omend man ærger sig lidt over, at den sorte ikke er ligeså sort som V20'en. Som jeg læser anmeldelserne herinde, så vinder jeg ikke det store ved evt opgradering til VT20 eller GT20? (og har som sagt ikke brug for 3D).

Kan virkelige godt bruge noget input - og glæder mig til at høre jeres for og imod! :)
Bedste hilsner
MesterS
Ps- det skal tilføjes, at fjernsynet bruges nok mest til fjernsyn til HDyousee box, til film enten via xbox360 eller feeded fra extern HD og af og til spil (xbox).
Af Steen Bay
Plasma eller LCD? Tjaa, det er jo et af de store/svære spørgsmål, ikke helt ulig at diskutere religion eller politik, og når WA-F(aktoren) også skal tages i betragtning, så må jeg vist desværre melde pas. 8)
Af Mysen
Jeg ville nok vælge G20 ud fra det du skriver om underlige firkanter ved bevægelse. Panasonics skulle klare dette bedre end Samsungs, som iflg. anmeldere har det med at lave artefakter ved bevægelse. Til gengæld vinder Samsung på designet, synes jeg. Samsungs tv'er har det med at være "for" skarpe i billedet, men det kan man altså slå fra, og så kan billedet blive lige så naturligt.

Mht. WAF, så er du allerede på rette vej ved at foreslå tv'er på samme størrelse som de gamle. Det er noget andet, hvis du havde foreslået 55"+
Du må bare tage hende med ind i en butik, for så kan du jo spørge, om en vis model går an.
Af MesterS
@ begge - tak for inputsne - fedt at høre jeres tanker.

@mysen: :D - skal til den bedre halvdels fordel sige, at hun faktisk er begyndt at sige, at 40" egentligt ikke føles særligt stort! :) måske skulle man udnytte chancen til at sniger en 50" ind i stuen :)

@all: har igen blæst lidt rundt på hjemmesiden, og faldet over beskrivelser af burn-in fænomener på plasma'erne. Nu er de en 3 år siden jeg sidst satte mig ind i whats-new med fjernsyn, men jeg troede faktisk, at burn-in var en saga blot på de nye plasma? - Kan ikke rigtigt finde noget om det i anmeldelsen af G20?

Til alle jer der tilfældigtvis har været inde og kigge på indlægget, så giv endeligt jeres besyv med omkring afstemingen, og lad os høre hvad i tænker.