Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er det en god idé at vente med indkøb til efter Hdmi 1.4?

1
8%
Ingen stemmer
0%
12
92%
Hejsa folkens,

Jeg har nu i længere tid gået med overvejelser om hvilket tv jeg skal anskaffe mig som min første fladskærm. Og kommer nok til at tænke lidt mere over det endnu.

Men nu kommer jeg til at tænke på, om ikke det var en idé at vente med at anskaffe sig en fladskærm? Jeg tænker på mht. til at Hdmi 1.4 sku være lige om hjørnet, og efter de børnesygdomme der vel må komme med 3D funktionen. Der er sikkert andre ting jeg ikke lige har tænkt over, men hvad siger i?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fordelene ved HDMI 1.4 er jo skrevet ned sort på hvidt, så du kan meget nemt gøre op med dig selv om du har behov for dem eller ej. Du får audio return (dvs. lyd begge veje i HDMI-kablet) og netværksfunktion. Et TV med 3D vil også have HDMI 1.4 (selvom det ikke direkte er en forudsætning for at det virker), så hvis du køber et 3DTV så er sagen afgjort på forhånd.
Af Bronto
Det siger sig selv at fladskærmene falder i pris og/eller får flere features hele tiden. Den udvikling stopper ikke foreløbigt. Så uanset om det er HDMI 1.4 eller andre specielle features du venter på, kan det altid betale sig at vente. Men har du et akut behov for nyt TV her og nu, kan du lige så godt bare springe ud i det med det samme. De er efterhånden faldet en del i pris, og tror ikke du "brænder" dig på nogle modeller idag, blot gør dig bevidst om hvad du har brug for (3D, digitale tunere osv)

Nogle af de features jeg ser frem til er bl.a. OLED skærmene, der angiveligt kommer på markedet omkring 2016, hvor de til den tid spås at overhale LCD. LG barsler allerede med en 40" af slagsen til 2012, men i starten vil den være rasende dyr og dermed uinteressant for den almindelige forbruger.

Jeg har ikke travlt med at komme på den nuværende 1. generations 3D, hvor producenterne stadig afprøver forskellige briller / uden briller osv. HDMI specifikationen bliver givetvis også forbedret yderligere, ligesom der er plads til forbedringer for nogle af de Edge LED TV vi har set anmeldelser af. Trådløst netværk indbygget mangler på mange modeller og vil givetvis også finde vej til de fleste skærme inden for et par år, og der er sikkert meget mere.

Så svaret er enkelt: Hvis du mangler et TV, så køb et. Ellers kan det ALTID betale sig at vente, om ikke andet så fordi de mest standard TV vil vedblive med at falde i pris i forhold til størrelse/features/kvalitet
TripleD skrev:Hejsa folkens,

Jeg har nu i længere tid gået med overvejelser om hvilket tv jeg skal anskaffe mig som min første fladskærm. Og kommer nok til at tænke lidt mere over det endnu.

Men nu kommer jeg til at tænke på, om ikke det var en idé at vente med at anskaffe sig en fladskærm? Jeg tænker på mht. til at Hdmi 1.4 sku være lige om hjørnet, og efter de børnesygdomme der vel må komme med 3D funktionen. Der er sikkert andre ting jeg ikke lige har tænkt over, men hvad siger i?
Hej
Hvis du venter længe nok, får du ikke brug for et tv.
Af THM
der er da allerede HDMI 1,4 i hvert fald på flere af panasonics modeller....