Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvordan oplever du retention?

7
30%
7
30%
9
39%
Brugeravatar
Af Jonas B
Hej allesammen!

Synes det kunne være interessant at vide hvor mange der oplever/ikke oplever retention på deres nye plasma.

Og efter hvor længe det opstår?
Evt kilde (Tekst-TV / PS3 / Film vist i 2.35:1 osv osv)

Mvh

Jonas B
Brugeravatar
Af Jonas B
Stem endelig løs derude! :)

Udfaldet af jeres oplevelse om dette tv. Afhænger af om det er det jeg skal investere i :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jonas B skrev:Udfaldet af jeres oplevelse om dette tv. Afhænger af om det er det jeg skal investere i :)
Ahh, mon ikke det er omvendt? At dét du investerer i afhænger af udfaldet på brugernes oplevelse? ;)
Af Gavin
Jonas B skrev:Stem endelig løs derude! :)

Udfaldet af jeres oplevelse om dette tv. Afhænger af om det er det jeg skal investere i :)
Så håber jeg da at der skal MANGE stemmer til, før du vil dømme ud fra en afstemning! :)
Brugeravatar
Af Jonas B
yakken skrev:
Jonas B skrev:Udfaldet af jeres oplevelse om dette tv. Afhænger af om det er det jeg skal investere i :)
Ahh, mon ikke det er omvendt? At dét du investerer i afhænger af udfaldet på brugernes oplevelse? ;)
Hahaha du har helt ret :D Det var det jeg ville sige. Fik nok formuleret mig lige hurtigt nok der :p
Brugeravatar
Af Jonas B
Gavin skrev:
Jonas B skrev:Stem endelig løs derude! :)

Så håber jeg da at der skal MANGE stemmer til, før du vil dømme ud fra en afstemning! :)
Håber også at der vil komme en del :) Det er det eneste som holder mig tilbage i øjeblikket. Havde en Samsung PS-50A456 før. Og oplevelsen derfra sidder stadig i baghovedet. Så har været en evighed om at undersøge ALT hvad der kunne undersøges om dette tv.
Mangler bare lidt mere Feedback fra folk som har det, og som kan dele lidt ud af deres oplevelser :)
Brugeravatar
Af Jonas B
Chancen for at få et "fejlfrit" er næsten 1/3??? :s
Af noxity
Tror roligt du kan regne med at stort set alle TV er ens. Den primære grund til spredningen i denne afstemning stammer helt sikkert fra personen der kigger.

Ikke alle oplever det ens, men det betyder ikke at det ikke er ens.

Desuden er det nok de færreste som har ældet panelet tilstrækkeligt endnu, til at du kan bruge resultatet til noget.

Men andre ord: Der er alt for stor usikkerhed og for mange ukendte parametre til at du kan konkludere noget som helst brugbart.
Brugeravatar
Af Jonas B
noxity skrev:Tror roligt du kan regne med at stort set alle TV er ens. Den primære grund til spredningen i denne afstemning stammer helt sikkert fra personen der kigger.

Ikke alle oplever det ens, men det betyder ikke at det ikke er ens.

Desuden er det nok de færreste som har ældet panelet tilstrækkeligt endnu, til at du kan bruge resultatet til noget.

Men andre ord: Der er alt for stor usikkerhed og for mange ukendte parametre til at du kan konkludere noget som helst brugbart.
Har du selv denne skærm? Hvis ja, hvordan oplever du så selv problemet?
Og til jer der har stemt MEGET TYDELIGT. Er det så slemt at i overvejer at få det ombyttet?

Mvh
Jonas B
Af Gavin
Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg skulle svare, derfor blev det svaret i midten.

Er ikke 100% fri for det, men det der kommer forsvinder igen efter kort tid, og jeg kan kun se det på helt sort skærm når jeg skifter mellem kanalerne, og der kan jeg så også se at det forsvinder igen. Så jeg ligger mellem intet og mindre tydeligt. :)
Brugeravatar
Af Jonas B
Gavin skrev:Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg skulle svare, derfor blev det svaret i midten.

Er ikke 100% fri for det, men det der kommer forsvinder igen efter kort tid, og jeg kan kun se det på helt sort skærm når jeg skifter mellem kanalerne, og der kan jeg så også se at det forsvinder igen. Så jeg ligger mellem intet og mindre tydeligt. :)
Tak for din feedback igen igen Gavin! :)
Har du kørt Break-in på din nye plasma? Hvis ja, på hvilken måde har du så gjort det? :)

Mvh
Jonas B
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jonas B skrev:
Gavin skrev:Jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg skulle svare, derfor blev det svaret i midten.

Har du kørt Break-in på din nye plasma? Hvis ja, på hvilken måde har du så gjort det? :)

Mvh
Jonas B
Inde i den avancerede menu har Samsung et punkt kaldet "Screen protection" eller noget i den retning. Her kan du starte et rullende mønster, som kan bruges til break-in :) Det stopper først igen, når du trykker på fjernbetjeningen, så du kan sagtens lade det stå over natten.
Af Gavin
Jonas B skrev:

Mvh
Jonas B
Jeg har ikke kørt noget break-in inden jeg tog det i brug, men jeg bruger en gang imellem den der ruller som Rasmus nævner. F.eks igår hvor jeg så kanal 5 HD, hvor der var sorte bjælker i siden, det kunne ses ret tydeligt når jeg skiftede kanal, hvor skærmen er sort et øjeblik, så der tog jeg lige en ruller for en sikkerheds skyld, dog ikke mere end 5-10 min. Men det ville sikkert også ha gået væk af sig selv. :)

Men de bjælker kunne altså ikke ses ved alm. billede, kun da jeg da skærmen var sort, der var bjælkerne mørkere end resten af billedet. :)
Brugeravatar
Af Jonas B
Rasmus Larsen skrev:
Jonas B skrev:

Mvh
Jonas B
Inde i den avancerede menu har Samsung et punkt kaldet "Screen protection" eller noget i den retning. Her kan du starte et rullende mønster, som kan bruges til break-in :) Det stopper først igen, når du trykker på fjernbetjeningen, så du kan sagtens lade det stå over natten.
Tusind tak for tippet Rasmus! Ved du hvor længe det skal køre break-in??? :)

Mvh
Jonas B