Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Panasonic G20 - 42" eller 46"?

7
24%
18
62%
4
14%
Er pludselig blevet i tvivl, om jeg skal vælge Panasonic G20 i 42" eller i 46" :s
Ind til i dag var jeg egentlig fast besluttet på 46"-udgaven.
Men når tiden nærmer, sig tænker man jo alligevel også lidt på pengene. Der er 1.710 kr.`s forskel (som minimum).
Jeg kunne få en bluray-maskine for de penge O_O
Jeg sidder ca. 3,30 meter fra TV`et.
Er det dèt værd at tage TV`et i 46"? (50" blir` FOR stort).
Ja, ved godt, at jeg jo nok er den eneste der kan svare på det, men jeg ska` altså alligevel lige høre/se hvad I siger/stemmer O_O
Af Ponduus
Jeg ville uden tvivl vælge den i 46". Jeg gik i sin tid fra 37" til 46" og det passer bare meget bedre - og jeg sidder endda tættere på end de 3,30m du gør.

Det føles bare rigtigt (B
Af Novatic
Jeg ville gå op i 50" med den afstand.
Af rikki
Jeg har lige købt en txp42g20e hos elgiganten til 5999kr.Havde en le40b755 før..Det er som nat og dag.Meg et mere behageligt billede på G20eren.Jeg så en sony 46 tommer hos en ven og jeg syntes at den var for stor(jeg sider ca 3m fra.
Af Lars K
46" er absolut ikke for stort til 3-4 meter hvis du har pladsen til det og det samme gælder for 50"
Af trykkertor
Som de andre skriver. 42" er for lille.
Vi sidder i dag 3.5 meter fra skærmen.
Har nu 42".
Vurderer 50", men min kone kunne bedre lide 63".
Så om økonomien strækker til efter sommeren, handler vi 63".

Som en grundregel.
Er man i tvivl mellem 2 størrelser vælger man ALTID den største.
Man kan nærmest ikke købe for stort, men som regel køber man for lille.

Og bar så det er nævnt.
På vores 3.5 meter ruller vi ned 92" lerret når der skal ses film.
Så ja, du skal mindst have 46", og gerne større også.
Af BrianH
Hvis ens liv handler om at sidde og se tv, så skal det hele tiden være større og større...

42" er rigeligt til 3.3 meter
Af pana man
Var også meget i tvivl da jeg skulle skifte 37" om det skulle være 42" eller 46", sidder 3.3 meter fra skærmen, det blev 46" og har ikke fortrudt et øjeblik.
Mvh. Pana man
Af Novatic
BrianH skrev:Hvis ens liv handler om at sidde og se tv, så skal det hele tiden være større og større...

What?

Jeg bruger ca. 2 timer om dagen på tv (gaming inkluderet), og vil alligevel gerne have en rimelig stor skærm.

42" er imo ikke nok til 3.3m, hvis man også skal bruge HD.
Af Ponduus
Novatic skrev:
BrianH skrev:Hvis ens liv handler om at sidde og se tv, så skal det hele tiden være større og større...

What?

Jeg bruger ca. 2 timer om dagen på tv (gaming inkluderet), og vil alligevel gerne have en rimelig stor skærm.

42" er imo ikke nok til 3.3m, hvis man også skal bruge HD.
Helt enig. Jeg bruger bestemt heller ikke hele mit liv på tv, men har alligevel et 46". Du sætter det vel meget på spidsen, synes jeg. Hvad så hvis man har en projekter eller 50"?
amarone skrev:Er pludselig blevet i tvivl, om jeg skal vælge Panasonic G20 i 42" eller i 46" :s
Ind til i dag var jeg egentlig fast besluttet på 46"-udgaven.
Men når tiden nærmer, sig tænker man jo alligevel også lidt på pengene. Der er 1.710 kr.`s forskel (som minimum).
Jeg kunne få en bluray-maskine for de penge O_O
Jeg sidder ca. 3,30 meter fra TV`et.
Er det dèt værd at tage TV`et i 46"? (50" blir` FOR stort).
Ja, ved godt, at jeg jo nok er den eneste der kan svare på det, men jeg ska` altså alligevel lige høre/se hvad I siger/stemmer O_O
46" selvfølgelig og endnu bedre 50" 8) (hvis pengene er der)! Jeg sidder selv omkring 3m fra min 50". "And belive me" det er ikke for stort! :p :p 8)
Rod1983 skrev:46" selvfølgelig og endnu bedre 50" 8) (hvis pengene er der)! Jeg sidder selv omkring 3m fra min 50". "And belive me" det er ikke for stort! :p :p 8)
Nej, synes faktisk også at 50" lyder fint til hans afstand.

Min ven har ca. 2.5m til sin 50", og når jeg er ovre hos ham virkede det voldsomt i starten (har selv en 26" Samsung), men nu er det faktisk utrolig lækkert, især på HD billeder, så jeg vil også selv anskaffe mig et tv i den størrelse inden VM.
Af mhca
Min eneste bekymring ved en for stor skærm, er at det kommer til at virke for dominerende i stuen/rummet.

Personligt gad jeg godt se film på en 50", men på den anden side ville jeg også synes, at det så meget voldsomt ud i stuen.
Af amarone
UPS - jeg må give jer ret, som - helt uden for afstemningen - foreslog 50". I var de klogeste.
Jeg så det med det samme det kom ud af kassen. Jeg havde ventet at 46" ville virke større (kommer end da direkte fra en 28"). Nu tæller jeg lige på knapper og spekulerer på, om jeg skal/kan bytte det til en større model 50", eller om jeg kan vende mig til miniatüre-udgaven her O_O