Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket Tv bør jeg købe?

18
56%
14
44%
Af Petersen60
Hej

Jeg står i overvejelserne om at købe et nyt TV, har læst anmeldelserne af de to fjernsyn som jeg har i tankerne:

Panasonic G20
LG 50PK950N

Jeg vil have et 50" men kan ikke blive klog på hvilket jeg bør vælge.

Jeg kan rigtigt godt lide funktionen som G20 har med at kunne optage direkte på en harddisk, hvilket er et plus i den retning.

Min tid foran tvet går mest med film, fodbold og nyheder, så specielt under fodbold samt film skal tvet virkelig sparke r..

Håber der er nogen her i forummet som kan hjælpe mig med min beslutning.

Skriv gerne jeres gode og dårlige oplevelser, samt hvorfor jeg skal vælge det ene frem for det andet.

På forhånd tal
Af Novatic
Tror helt ærligt ikke, at det kan besvares.

De ligger vist meget tæt rent billedmæssigt, men G20 har mindre retention og kan optage, hvor LGen har mindre fosforslør.

Det er hips om haps. Udfra hvad jeg har hørt af udsagn, ville jeg nok vælge LGen, da mange klager over støj fra deres G20 fjernsyn.

Men der er sikkert nogle fanboys, der vil rette mig :D

Hvis du kan, burde du prøve at se dem begge RL (hvor de er korrekt kalibreret selvfølgelig).
Af Petersen60
Ja, vil gerne se LG i RL, har faktisk forespurgt LG via deres hjemmeside hvor det er muligt at se deres model. Har dog intet hørt, så hvis nogen kender til et sted i sønderjylland hvor det er mulig så skriv det meget gerne.

Har set G20 hos fleggaard, og der synes jeg at jeg blev skuffet over designet :(
Af kskruger
Jeg ville helt klart vælge LG 50PK950N, flot og tyndt design, god billedekvalitet på både DVB-C, DVD, Blu-Ray.

G20 er en halv tyk skæm med et grimt design, har plasma støj, halv dårlig DVB-C tuner. Kun når vi snakker HD eller Blu-ray, er G20 et skridt eller 2 foran LG'en.
Af xcardman
kommer nok aldrig nogensinde til at forstå ordet fanboy
for alle er vil fanboy af billedekvalitet

Men havde også taget en LGPK950
især når hovedkravet er almindelig tv
Af sejerø
hej jeg går også og ovejer lg pk 950. jeg mener også at har læst at den kan man tilkøbe en medie boks så den kan sende trådløst i en radius på op til 30 m. det kan g20 ikke købes med og det er for mit vedkommen helt ginialt hvilket vil sige at man kan gemme sin kæmper forstærker væk af vejen , og jeg kan læse at forskelle på billde ikke er så kæmpe stor , på lg og pana så jeg ville også vælge lg . jeg har også kunne forstå at billed kvaliteten ikke er så forskellig på pk 950 og pk 750 men der er tilgengæld forskel på prisen . men om pk 950 er beder end 750 det kan andre måske lige skrive noget om . men hvis man ser lg derhjemme og ikke kan samligne med panasonic kan man jo heller ikke se forskelle . der er jo kun hvis de står sammen . og igen desigen taler helt sikkert til lg.
Af snowflake
Havde ellers bestemt mig for 42G20, men nu kommer jeg da helt i tvivl.

Jeg syntes anmeldelsen antydede G20 var mindst en tand bedre end LG, men det kan da godt være det ikke er synligt ved almindeligt kiggeri (yousee digitalt + HD-kanaler).

Designet ser dog klart bedst ud på LG, uden tvivl, men jeg har pt. et X10, som jeg ikke synes er decideret grimt, og synes også billedet er kanon.
Af xcardman
husk
LG er 50 tommer og 60 tommer
Af snowflake
Ja, ved godt LG ikke har 42, men kunne nu også godt tænke mig et 50.

Til gengæld har jeg lidt svært ved at finde rundt i deres modeller, 750, 760, 950...

Men er det primært designet der gør at LG vinder, for prisen er vel omtrent den samme. 50G20 koster 9900 og LG950 koster 9999 ?

Og panasonic vinder vel klart på retention ?
Af xcardman
billedet har plus og minus
men havde nok valgt en 760 model til 7000 kr
LG har klart lavet en bedre skærm i forhold til deres 2009 model.
samt design så er en bonus
Af Rod1983
snowflake skrev:Ja, ved godt LG ikke har 42, men kunne nu også godt tænke mig et 50.

Til gengæld har jeg lidt svært ved at finde rundt i deres modeller, 750, 760, 950...

Men er det primært designet der gør at LG vinder, for prisen er vel omtrent den samme. 50G20 koster 9900 og LG950 koster 9999 ?

Og panasonic vinder vel klart på retention ?
Ja mht. retention så vinder panasonic'en. Men dog vil jeg ikke betegne rententionen på LG'en som et problem, men blot som "irriterende" (se billedet i anmeldelsen). Dog forsvinder den hurtigt igen :p. Designmæssigt er der intet at komme efter hos lg. Det er bare flot. Forskellen i mellem disse modeller ligger i nogle tekniske ting, som Rasmus beskriver ganske fint i anmeldelserne af PK950 og G20. Hvor meget dette betyder for den enkelte er jo svært at svare på 8). Men ser vi bort fra disse ting, så vil jeg mene at disse forskelle er så små, at man faktisk skal vide hvad man skal kigge efter for at spotte dem :)
Af Lars K
Ville snuppe G20 da jeg ved af erfaring at jeg bliver irriteret over retention i længden. Men det er ikke sikkert at du vægter dette på samme måde.
Af snowflake
Nemt er det ikke, men hvis G20 har mindre retention og reflektioner, er det nok det jeg foretrækker frem for design.
Af tarok
snowflake skrev:Havde ellers bestemt mig for 42G20, men nu kommer jeg da helt i tvivl.

Jeg syntes anmeldelsen antydede G20 var mindst en tand bedre end LG, men det kan da godt være det ikke er synligt ved almindeligt kiggeri (yousee digitalt + HD-kanaler).

Designet ser dog klart bedst ud på LG, uden tvivl, men jeg har pt. et X10, som jeg ikke synes er decideret grimt, og synes også billedet er kanon.
De fleste højtestimerede websites for HDtv har G20 rangeret noget foran LG 50PK990 . AV-forums, TrustedReviews m.fl.