Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

LG PQ6000 vs Panasonic TX-p42x10y

3
25%
9
75%
Det et fantastisk forum der findes hér. Utroligt så hjælpsomme og grundige folk er!

Har surfet rundt i flere timer nu for at blive klogere på mit forestående køb af fladskærm.

Valget står nu ml. Panasonic TX-p42x10y og LG PQ6000 42"

Design og lyd taler for LG'et og mindre retention og DVB-c taler for panasonic. Det bliver nok min mavefornemmelse der afgør valget på købsdagen :-)

Har stofa kabel tv
Sidder 3 m fra skærmen
Ser alm. kabeltv og film på DVD
Ingen konsolspil (desværre ;-))

flytter om ½ år til ny addresse med ukendte tv signal muligheder.

Mit spørgsmål går på:

Hvor skal jeg købe TV'et?

Er der nogen grund til at frygte parallelimporterede fjernsyn?

Pro og cons mht. mine valg er selvfølgeligt også velkomne. (smid evt en stemme :-))

De bedste hilsner

:: Asger
Af Ponduus
Jeg ville vælge Panasonic på grund af mindre rentention og så fordi jeg altid har haft gode erfaringerne med det mærke.

Men disse to tv er meget tæt på hinanden.
Af Thor-thor
Find de billigste priser (hifipriser.dk pricerunner.dk etc.(brug evt. netpriserne til at forhandle om prisen i en fysisk butik, hvis du foretrækker at handle der)), check forhandlernes renommé (google, trustpilot, anmeldelse på andre prisdatabaser) og lad være med at spare de 50-100kr, som den dårlige forhandler måske er billigere end den gode.

Parallelimport er ok, så længe du er opmærksom på at der kan være forskel i de indbyggede tuner, så få bekræftet at det er en version der fungerer i dk, hvis du skal bruge de indbyggede tunere.
Derudover er parallelimport ikke et problem, såfremt du handler med en god forhandler, (da det er butikken selv der skal betale/håndtere reklamation).

Personligt ville jeg gå efter X10Y, men det er som du selv siger en smagssag.
Af Mons
PQ6000 er klart den flotteste skærm af de to - ingen tvivl om det..

Men på alle andre områder er X10 bedre - det være sig tunere, retention, sortniveau og generel billedkvalitet - om end sidstnævnte ikke skiller sig synderligt meget fra LG'en..

Jeg tror stadig jeg ville vælge X10, da jeg nødig ville undvære DVB-C tuneren, men fy føj hvor er LG'en da bare stilet.. (B

God jagt!
Af Kickstart
Jeg vil klart vælge LG'en. Pana er overvurderet.
Af Tasger
Det blev LG :-)

Gav 5.627 incl. vægbeslag, kabelskjuler og fragt hos ProShop.

Det der afgjorde mit valg var i sidste ende mavefornemmelsen.

Tog et smut i expert for at tjekke fjernsynenes design og faldt for LG.

Har brugt det meste af dagen på at læse Avforums X10 og pq6000. Blev egentligt bare forvirret på et højere plan :-s

Nu skal det bare hænges op, køres igennem og fintunes. Så kan November måned bare komme an :-)

Tak for hjælpen!