Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Samsung B855 eller Pioneer LX5090H 50"

16
46%
19
54%
HUSK AT STEM I TOPPEN :)

Hej alle :)

Jeg står for at træffe livets helt store valg, men kan SLET ikke bestemme mig..

Valget kommer til at stå mellem en Samsung B855 og en Pioneer LX5090H

- det skal siges at jeg (eller kæresten) går ret meget op i hvordan det ser ud på en væg, men at vi begge også går op i godt billede, her er samsung jo umiddelbart et godt bud, men hvor meget bedere er Poien..

Det skal bruges sammen med:
- Apple TV
- Kabel tv fra YouSee
- Dvd afspiller fra Denon
- PS3 Slim

valget står altså mellem
En brugt Pioneer (ISF kalibreret) ny fjernbetjening og perfekt stand (fra okt 08 )

eller

en HELT ny samsung 855 50"

Prisen er ikke afgørende..

HVAD VILLE I VÆLGE - OG HVORFOR!?

Brug gerne afstemningen ;)
Senest rettet af Rallemullen 09 sep 2009, 10:50, rettet i alt 1 gang.
Af andy83
Hej. Efter ganske kort tid herinde syns jeg ikk der kan herske den store tvivl om, at pioneer klart er en af de bedste skærme på markedet. Har desuden en kammerat der har den hængende i stuen og den giver suveren billedkvalitet. Min nye panasonic v10 kan slet ikk følge med og desuden syns jeg os, at pioneers tv ser mere stilrent og ser dyrere ud end samsung. Ville slet ikk overveje samsung....
Af Ponduus
Hm, den er lidt svær, da 5090'ern er brugt. Hvis den er i god stand osv, så ville jeg nok snuppe den.

Jeg synes ikke altid at Samsungs byggekvalitet er i top, men jeg har det generelt også bare dårligt med at plastik siger lyde og kan give sig for meget, når jeg flytter rundt på det.

5090'ern har uden tvivl den bedste billedkvalitet, men Samsung er fyldt med alle mulige fine, fine gadgets. Og desuden er billedet nu også i top.

Jeg ville dog ikke være i tvivl om at snuppe 5090'ern. På trods af at det er brugt. HVIS den er i god stand.
Af xcardman
er helt enig med Ponduus

der er alså stadig ikke noget der overgår en pioneer i billedekvalitet.
stod selv i maj måned og skulle vælge mellem dem.
valgt så deres krp model.
kender også en som havde købt den, men da han så min pioneer.
gæt en bytter.
Men dertil skal det nævnes at en 855 absolut ikke er dårlig. Samt den har nogle andre fordele som tuner(dvb-c).
Af xcardman
andy83 skrev:Hej. Efter ganske kort tid herinde syns jeg ikk der kan herske den store tvivl om, at pioneer klart er en af de bedste skærme på markedet. Har desuden en kammerat der har den hængende i stuen og den giver suveren billedkvalitet. Min nye panasonic v10 kan slet ikk følge med og desuden syns jeg os, at pioneers tv ser mere stilrent og ser dyrere ud end samsung. Ville slet ikk overveje samsung....
kan du beskrive det lidt. hvor du synes forskellen ligger.
har selv set en v10 og den viser et fint billede. Men du har den i en stue.
Af TvHomer
Pio uden tvivl. Det er i mine øjne bare en bedre skærm, og så har efterhånden læst alt for mange tråde om problemer med støj fra samsungen.
Af bleze
Støj er så det mindste problem med Samsungen efter som dette er noget de har løst og kommer hjem til dig og løser hvis du skulle være uheldig.
Samsungen lider af retention samt at cinema smooth funktionen ikke virker. 58" udgaven har endnu et problem som lyder lidt som retention i de øvre og nedre bars ved film.
Jeg ville dog stadig vælge Samsungen da Pioneer er nogle svin iht mine erfaringer
Af Rallemullen
Tak for svar indtil nu..

jeg har siddet og kigget lidt mere og er kommet et step videre..

dog er jeg kommet til at kigge på en KRP-500A (Det skulle jeg dog aldrig ha gjort), har fundet en helt ny til 19-20.000 dkr

er den 5.000kr mere værd en 5090H ?

mit problem er nok at et TV ALDRIG kan blive godt nok, en 5090 er helt sikkert god nok til mig, men man vil jo altid gerne have noget som er lidt bedre..
Af Rallemullen
i så fald - hvad er forskellen på 500A og 500M ?

Prisen har noget at sige når vi kommer så højt op i pris..

jeg vil klart helst betale 15.000 frem for 20.000 :)
Af xcardman
Rallemullen skrev:i så fald - hvad er forskellen på 500A og 500M ?
jeg tror ikke du kan få en 500M mere.

forskellen er at en 500M er ren monitor uden tuner.

en 500A har en boks ved siden af som tuner. Samt hdmi stik sidder i boksen. Der er så et kabel fra boks til tv.
ellers ingen forskel

de 5000 kr giver dig i et nyt tv. pure funktion til storset optimalet billede.
Det er samme panel, men en smule bedre billedekvalitet.
6,4 cm tykt og kun en blæser hvis den skulle går i gang. har dog aldrig hørt min.
det skal siges en 5090H blæser heller ikke går i gang, Der skal rigtig meget til.
om det er 5000 kr værd, kan du selv vurdere
Af TvHomer
Der findes flere tråde på nettet om at samsungs "støj"-løsning ikke hjælper i alle tilfælde, og endda om et par personer der er både på deres 2. og 3. panel stadig med fejl.

Prøv evt. at kigge lidt på recordere.dk, hvis du beslutter dig for den, og det bekymrer dig.
Brugeravatar
Af azrael
Der er sådan set kun to ting der taler IMOD Pioneer tv'et.

For det første kunne det være i rimeligt medtaget stand (i og med at tv'et er brugt), men det har du givetvis styr på. Selvfølgelig kunne du også bare købe et nyt inden de for alvor er væk, og så er det problem løst.

Det andet der kunne tale imod tv'et er, at det netop ikke har DVB-C tuner, hvilket pludseligt er interessant idet YouSee fra 15. september gør det digital spejl gratis tilgængeligt. Dette kan man selvfølgelig omgå ved at anskaffe en ekstern DVB-C tuner, men det ville selvfølgelig have været rart med en indbygget DVB-C tuner.
Af Rallemullen
KPR-500A har jo ikke DVB-C, og jeg har Yousee TV, så fra 15 september kan jeg ikke gøre udnytte af deres tiltag (gratis digital tv til eksisterende kunder)

men kan jeg sætte digital kortlæser i Medie modtageren til KPR-500A ? - sådan en som er vist som 1. løsning på dette billede.? http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv ... v_eksi_bok
- Eller skal jeg have en ekstra YouSee boks???

- Jeg har mere eller mindre besluttet mig for at købe en KPR-500A fra Sverige..