Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal jeg muligvis købe dette TV? http://www.getmore.dk/Product/LG/11/1111/42PQ3000.html

3
33%
6
67%
Af nicjor1
Hej Flatpanels!

Jeg har 5000 (maks. 5500), og vil gerne have et fladskærms-TV. Kan I komme med nogle gode bud på hvad jeg kan købe for de penge, så jeg kan få det bedst mulige ud af de penge.

Det må gerne være LCD og Plasma.
Helst ikke under 37".

Mvh. Nicolai Jørgensen.
Af Kief
nicjor1 skrev:Hej Flatpanels!

Jeg har 5000 (maks. 5500), og vil gerne have et fladskærms-TV. Kan I komme med nogle gode bud på hvad jeg kan købe for de penge, så jeg kan få det bedst mulige ud af de penge.

Det må gerne være LCD og Plasma.
Helst ikke under 37".

Mvh. Nicolai Jørgensen.
Ved godt du har skrevet max 5500 kr men hvis du kan skrabe 1000 mere sammen, så kan du få en 42X10 fra Panasonic, som har fået meget ros..

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1223155/ ... ign-Priser

Men hvis det ikke er muligt, så synes jeg du skal kaste dig ud en i LG :)
Af nicjor1
Tak for tilbudet, men det bliver for mange penge for mig ;/ .

Du siger at jeg skal kaste mig ud i et LG, har fundet et LG fjernsyn, men kan ikke rigtig finde ud af hvad for et der er bedst, de er begge 42" plasma, og de hedder hhv. LG 42PQ2000 og LG 42PQ3000.
Kan ikke rigtig se forskellen, kan du måske hjælpe? ;)

Her er linksene til de forskellige:

LG 42PQ2000: http://www.pricerunner.dk/pi/2-1221900/ ... odukt-Info

LG 42PQ3000: http://www.pricerunner.dk/pi/2-1217076/ ... odukt-Info

- De har forskellige info de forskellige websteder jeg har været inde på om fjernsynene.

Inde på pricerunner står der at LG 42PQ2000 har 600 Hz (Sub-field drive), kan det passe og hvor kan jeg i såfald få bekræftet dette?

Ville være ekstrem glad for din hjælp.

Og hvis du så kunne give din mening med hvad for et af de to TV du synes der er bedst : )
Af Kief
Hmm jeg har været inde på LG's hjemmeside og sammenligne de to tv og det ser ikke umiddelbart ud som om der er noget videre forskelligt ved dem, hvilket der må være da de har forskelligt serienr.. Meget underligt..

Normalt plejer man at stile efter det tv som har det største serienr, da det oftest vil være bedre, men det er vist ikke tilfældet her, da 2000 er billigere..

Forresten, du kommer ikke til at bruge kabel tv vel?
Af nicjor1
Ja synes også at det er meget mærkeligt!
Der står nogle steder at PQ2000 har 600hz og et andet sted står der at PQ3000 har 600hz.
vil i hvert fald bare gerne have et 100 hz mindst :/ ..

Så du ved ikke rigtig hvad for et TV der er bedst? :s
Det er meget svært at finde ud af, for mange steder er der forskellige oplysninger om de to fjernsyne, så man kan ikke vide sig sikker på noget af de ting de forskellige hjemmesider skriver ..

p.s. kommer ikke til at bruge kabel-tv : )
Af Kief
nicjor1 skrev:Ja synes også at det er meget mærkeligt!
Der står nogle steder at PQ2000 har 600hz og et andet sted står der at PQ3000 har 600hz.
vil i hvert fald bare gerne have et 100 hz mindst :/ ..

Så du ved ikke rigtig hvad for et TV der er bedst? :s
Det er meget svært at finde ud af, for mange steder er der forskellige oplysninger om de to fjernsyne, så man kan ikke vide sig sikker på noget af de ting de forskellige hjemmesider skriver ..

p.s. kommer ikke til at bruge kabel-tv : )
Jeg ville overveje at ringe til LG (eller en af forhandlerne) i morgen.

Du skal ikke hænge dig for meget i om de skriver 600 hz eller ej, det er også noget reklamestunt som Panasonic også skriver. Mig bekendt dækker det ikke over det samme som når vi snakker 100hz og 50 hz.. Jeg kan ikke ud fra de oplysninger LG skriver, læse så meget om det, så LG kundeservice er mit bedste bud. Med mindre der dukker en rigtig kender op herinde :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
nicjor1 skrev:Ja synes også at det er meget mærkeligt!
vil i hvert fald bare gerne have et 100 hz mindst :/
Du har forelsket dig i specifikationerne uden at vide hvad de reelt betyder. "600 Hz" refererer til sub-field-drive, som ikke har noget direkte at gøre med 100 Hz opdateringsfrekvens (som Kief også skriver). Du kan ikke bruge dette tal til at afgøre om det ene er bedre end det andet, og reelt set er det tarveligt af LG at skrive tallet i det hele taget - det forvirrer åbenlyst mere end det gavner.
nicjor1 skrev:Så du ved ikke rigtig hvad for et TV der er bedst? :s
2000- og 3000-modellerne er ikke pragteksemplarer fra LG. Du skal op i 6000-modellen før de laver noget ordenligt kram. De fås også i 32" versioner, som kan fås ned til 4500 kr. Det vil være et langt bedre valg.
Af nicjor1
Hvis I nu skulle købe nyt fladskærms-tv, som kunne det ultimative for den ramme penge som jeg har til rådighed (max 5500,-), hvilket fjernsyn ville I så vælge for at få det maksimale ud af de penge?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TV'et er diskuteret i de første 50 tråde herinde, hvilket du kan finde via søgefunktionen. Derudover er både 42PX80 og 42PG6000 anmeldt her på siden (se vores testsektion), hvor du kan finde en grundig gennemgang af begge modeller.

De afgørende forskelle på de to er (alle i PX80's favør):
- bedre modstandsdygtighed overfor burn-in
- generel højere billedkvalitet
- ægte 1080p24 understøttelse
Af nicjor1
Okay, så du synes at jeg skal købe et Panasonic TH 37PX80 ..? er det det du ville købe hvis du havde 5500 kr til rådighed til et nyt fladskærms-tv? : )

-

Jeg regner ikke med at købe fra getmore.dk.
Men tak for linket, har læst det : )
Godt at vide :)