Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken model

2
6%
31
94%
Ingen stemmer
0%
Af SoMoney
Hej

Jeg skal ud og have mig en 42" fladskærm. Det skal bruges til tv (bruger Yousees HD-optager), dvd og Wii. Jeg har fundet ud af at jeg vil have et Panasonic plasma, men jeg vakler mellem 3 modeller:

Panasonic TX42X10 - kan fås til omkring 7500 kr)
Panasonic TH42PX8EA (kan fås til 4899 kr)
Panasonic TX42G10E (kan fås til 8999 kr)

Jeg er nok klar over det sidste er det bedste, men som med så meget andet, så må udgiften jo gerne være så lille som mulig - så skal man jo nok finde noget andet at bruge det man har sparet, på ;-)

Der vil bliver set en del fodbold og golf, så panoreringer skal gerne håndteres overbevisende. Udover det, er jeg ikke top-entusiast.

Alle input vil være meget velkomne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
PX8 er lidt skrabet, så mon ikke PX80 ville være et bedre bud, hvis du satsede på denne?

Mine umiddelbare erfaringer med X10, er at den ikek har rykket sig voldsomt meget fra PX80. Der er sket nogle små forbedringer, men de er ikke virkelig markante. Så synes jeg G10 har rykket sig lidt mere.

Så hvis du tager skridtet fra PX80 til X10, synes jeg ikke prishoppet skal være for markant. Ellers kan det i min mening bedre betale sig at hoppe op på G10. Måske give det en uge eller to, hvis prisen er meget betydelig.
Af Yddi
Jeg er lige med på en lytter. Det er næsten skræmende, men jeg står i 100% samme dilemma som dig. Det du skriver kunne jeg lige så godt have skrevet.

Jeg var ude og se på PX6EA i El Giganten i går, som jo nok er derfra du har din pris på 4899. Det ser helt fint ud for mig, men jeg har ladet mig fortælle at panelet i den ikke er helt så godt som i PX80. Desuden har de vist også fjernet nogle af indgangene i TVet.

Hvis du skal have X10, så skal du vist gå efter den der hedder X10Y tror jeg. Der er vist DVB-C tuner i den også.

Men som sagt, er jeg lige med på en lytter. ;)
Af Yddi
Rasmus Larsen skrev:PX8 er lidt skrabet, så mon ikke PX80 ville være et bedre bud, hvis du satsede på denne?

Mine umiddelbare erfaringer med X10, er at den ikek har rykket sig voldsomt meget fra PX80. Der er sket nogle små forbedringer, men de er ikke virkelig markante. Så synes jeg G10 har rykket sig lidt mere.

Så hvis du tager skridtet fra PX80 til X10, synes jeg ikke prishoppet skal være for markant. Ellers kan det i min mening bedre betale sig at hoppe op på G10. Måske give det en uge eller to, hvis prisen er meget betydelig.
Jeg synes faktisk det er lidt svært at finde et PX80, jeg tror den er ved at være udgået. Men du kender måske nogle gode steder med gode priser til PX80?
Af xcardman
har selv et px80 og set et g10.

køb et G10 det er meget bedre og mere prisen er givet godt ud.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Yddi skrev: Jeg synes faktisk det er lidt svært at finde et PX80, jeg tror den er ved at være udgået. Men du kender måske nogle gode steder med gode priser til PX80?
Nej ikke lige umiddelbart. De seneste jeg har talt med har faktisk også givet mig enten denne melding eller den melding, at PX80 er blevet dyrere i indkøb (hvilket jo må betyde, at den allerede er ved at være ude). Det kan godt være man slet ikke kan købe den mere.. det er jeg faktisk ikke klar over. ;;)
Af SoMoney
For lige at runde den af, så endte jeg med at bestille et G10 fra Elgiganten til 9500 inkl. fragt - og er topglad for det.

Synes det er rimelig stilrent, og billedet står superflot.

Til gengæld stinker lyden totalt, så der er ingen vej udenom at køre det via et eksternt lydanlæg. Det er jeg så ved at lure på nu - input er meget velkomne. Gerne med tanke på at budgettet jo blev strakt lidt ved dette fjernsyn... ;-)
Af xcardman
ingen fladskærm har god lyd, der er jo ikke plads til højtaler. Synes dog lyden er acceptabel. Men til film skal der et ordenligt anlæg til.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes nu min egen LX5090-underhøjttaler gør det ret godt, men den er naturligvis heller ikke indbygget.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
De seneste jeg har talt med har faktisk også givet mig enten denne melding eller den melding, at PX80 er blevet dyrere i indkøb (hvilket jo må betyde, at den allerede er ved at være ude). Det kan godt være man slet ikke kan købe den mere.. det er jeg faktisk ikke klar over. blink2

Komplett.dk har +100 på lager af PX80 iflg. deres hjemmeside - til 5.699,-

http://www.komplett.dk/k/search.aspx?q= ... =PANASONIC