Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har du et Samsung LE40A796R2 med diode problemer?

8
57%
6
43%
Hej alle Samsung 796 ejere.

Jeg er nysgerrig omkring disse fejlmeldinger i har.

Ejer du en LE40A796R2 som har det såkaldte "blå blink i touch panelet?"

Skriv venligst jeres symptomer hvornår det sker?
Er det kun på D-TV.? HDTV?
Gør den det på Analog-TV?
HDMI? SCART?
Af xprezz
dvb-c, stort set kun på HD kanaler. Sker også når jeg ser noget via hdmi hvis tuneren står på en HD kanal i "baggrunden"

CAM modul, yousee.

Skal du bruge andet?

Jeg kan med 100% garanti replikere fejlen på hvilket som helst 796, jeg har haft 3 stk igennem og har været alle firmware versioner igennem :)
Af SamsungTech
Tak, Det er perfekt.

Skal bruge nogle fejlmeldinger til samsung så vi kan få afsluttet denne fejl!

Det er godt at flatpanels har lavet en god side, der kan gavne alle.
Af Niels O
Jeg oplever som næsten fast regel, at blå + diode begynder at blinke, når tv'et står standby.
Der er dog en lille tendens til, at blinket begynder, når jeg ser HD-kanaler.
Har ca. blå blink hver 5. dag.

Hilsen
Niels O
Af SamsungTech
Niels O skrev:Jeg oplever som næsten fast regel, at blå + diode begynder at blinke, når tv'et står standby.
Der er dog en lille tendens til, at blinket begynder, når jeg ser HD-kanaler.
Har ca. blå blink hver 5. dag.

Hilsen
Niels O
Hej Niels O.

Blinker den også når du benytter dine HDMI inputs?

/SamsungTech
Af Morientes
Jeg har indtil nu (har kun haft TV'et i en lille måned) kun oplevet at de blå blink begynder når jeg ser en HD kanal.

Jeg bruger CAM og Yousee.
Af Morientes
...forresten har en af mine venner, som har samme TV, sagt at han har oplevet det en enkelt gang da han så en DVD fra en PS3.
Af Niels O
Hej Samsung Tech
Ja, jeg har blå blink få gange i forbindelse med brug HDMI inputs.
Hilsen
Niels O

PS. I dag skete noget, jeg aldrig har observeret før. Da jeg kom hjem fra arbejde var der blå blink på tv'et, altså startet i standby. Uden overhovedet at have rørt tv'et stoppede blinkeriet af sig selv. Mystisk.

Mener at have observeret et par gange, at blå blink er startet medens tv'et står standby, præcist som jeg tænder for mit lys i stuen. Kan det have noget med variationer i strømforsyningen?
Af hjs
Hej Samsung 796 brugere
Jeg har fået nyt mainboard og nyt sidepanel det hjalp ikke, har stadig blåt blink i hd efter tre minutter og i digital ca efter to timer.
Efter mainboardet blev skiftet har jeg problemer med min Samsung HD optager når jeg tænder HD optageren slukker tv'et jeg skal prøve mange gange før det lykkes at få gang i både TV og HD optager køre på hdmi kabel.

Har fået brev fra Samsung så jeg kan bytte til en anden model i Fona hvor jeg købte min 796, det er ok.

Jeg vil så bytte til den nye 966 den er ikke kommet i butikken endnu, er der nogen der har 966 og har den de samme broblemer som 796 vil jeg gerne høre fra jer.

Jeg bruger cam og Yousee.

HJS :((
Af xprezz
Se det er jo interessant. Så hvis jeg opretter en service og de ikke kan fikse er de villige til en modelbytter. Kunne være jeg skulle få en teknikker ud et par gange.
Af Krang
hjs skrev:Hej Samsung 796 brugere
Jeg har fået nyt mainboard og nyt sidepanel det hjalp ikke, har stadig blåt blink i hd efter tre minutter og i digital ca efter to timer.
Efter mainboardet blev skiftet har jeg problemer med min Samsung HD optager når jeg tænder HD optageren slukker tv'et jeg skal prøve mange gange før det lykkes at få gang i både TV og HD optager køre på hdmi kabel.

Har fået brev fra Samsung så jeg kan bytte til en anden model i Fona hvor jeg købte min 796, det er ok.

Jeg vil så bytte til den nye 966 den er ikke kommet i butikken endnu, er der nogen der har 966 og har den de samme broblemer som 796 vil jeg gerne høre fra jer.

Jeg bruger cam og Yousee.

HJS :((
966 har IKKE problemer med blå blink :D
Af Morientes
Er der noget nyt i denne sag?
Af mc7
er problemet der kun når man ser hdtv via ca modul eller er det der også når man ser hdtv via yousee hd-boksen..?

Er meget interreseret i at købe denne model...
Af Askepot
Jeg har haft 796 og yousee HD-modtager SMT-H3126 i en måned og har endnu ikke oplevet blå blik.

Jeg er dog skuffet over at HD-modtageren som også er Samsung åbenbart ikke er understøttet af Anynet. Så man kan ikke bruge den langt bedre fjernbetjening til at betjene boxen.