Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Undrer mig egentlig over, at man i et citat tillader sig, at redigere i teksten.
Men det er klart, at noget skal fremhæves, så passer det jo bedre med din fremstilling.
Jeg har aldrig stillet spørgsmålstegn ved andres valg. Jeg har endda ved direkte spørgsmål listet pro og cons op ved de to gængse teknologier, og det er da beklageligt, at du tager det så ilde op.
@MigSelv:

Bare rolig. Jeg tager skam ikke noget ilde op. Jeg syntes bare, at du virkede en smule dumstædig og med ringe forståelse for, at andre, mere specifikt brugeren "George1", kunne finde på at prioritere anderledes end dig og endda være tilfreds med sit valg.

Men fred være med det, hvis du i virkeligheden blot ønskede at levere forbrugeroplysning, hvor jeg syntes, at du sprang op som trold af en æske.
lennon skrev: 31 jan 2022, 22:56 Peter D_ den finder du i Flatpanels testbase. Med få undtagelser (feks Beckham og MigSelv) har vi andre jo ikke et umiddelbart og reelt sammenligningsgrundlag . Derfor bliver brugeranmeldelser ofte mest af alt en selvbekræftelse og retfærdiggørelse af eget valg .
Måske du har ret med brugeranmeldelser, jeg synes nu at det er rart at høre en ikke "prof", ellers kan man jo næsten kun bruge Rtings som måler alting og er 100 konkrete.
Selv anmeldelserne på dette gode site Torben eller Rasmus ville være med forskellige points for det samme produkt, da man ikke kan undgå at have personlige holdninger/meninger som jo kun er fint og gør dette her site mindre maskinelt, håber det gav mening, for andre end mig selv :)
Jeg er enig i at andres personlige erfaringer, bestemt tæller med i mit valg af produkter. Når det drejer sig om komplicerede produkter som forbruger elektronik, er målinger og "professionelles" holdninger dog altid det der tæller mest. Jeg og de fleste andre har jo ikke grejet til at gennemprøve for eksempel et TV.

Man kunne jo prøve det hjemme og returnere det hvis det ikke leverer på ens personligt opsatte parametre. Jeg mener ærligt talt, at det er mega besværligt at køre til butikken, slæbe et 65" ud i bilen, køre det hjem, pakke det ud, teste det, pakke det ned igen, slæbe det ned i bilen og derefter tage kampen med butikken omkring returnering.

Derfor er grundig research vigtig i mine øjne. Her tager jeg gerne mod råd fra eksperterne. :)
lennon skrev: 31 jan 2022, 23:53 Beckham_ vi/du er bare også nødt til at erkende,at prisniveauet efterhånden gør, at man I den grad SKAL have et specifikt LCD behov for IKKE at gå OLED ? Tidligere var OLED mærkbart dyrere, hvor det idag vel nærmest er blevet dyrere at købe et top LCD ? , som jo reelt taber i de fleste billed relevante enkeltdicipliner i forhold til OLED . Uanset, - så medgiver jeg,at OLED ikke ubetinget er det bedste valg for alle . Jeg fornemmer bare, at nogle fravælger det på et forkert grundlag .
Helt enig...prisen er ofte ikke længere en grund til at vælge OLED fra. Men uanset hvilket grund man nu vælger OLED fra på, så synes jeg personligt ikke man skal frygte at det er en så stor nedgradering som nogle gør det til. Og igen...det er bare min personlige holdning.
lennon skrev: 01 feb 2022, 23:18 Der kan være flere gode grunde til at vælge LCD , - bedste overall billedkvalitet er bare ikke en af dem .
Det er der vist heller ikke nogen i denne tråd, som på noget tidspunkt har påstået. Det er tværtimod blevet understreget flere gange, at et eventuelt fravalg af OLED er sket på trods af den bedre billedkvalitet.

Så ingen grund til at skamride den pointe ;)
George1 skrev: 30 jan 2022, 22:04 lad venligst være med at skrive at jeg har et dagligt forbrug af News på 6 til 7 timer, Det var trådstarters eksempel, jeg har et forbrug på mellem 2 til 4 timer dagligt News, det fremgår også af mine indlæg,
Vil lige anbefale Orientering på P1, hvis man gerne vil følge lidt med i, hvad der sker i verden uden at være bundet til sit TV. Man kan både lave mad, vaske op eller gå en tur samtidigt (men ellers ikke så meget andet siger mine erfaringer) :). Det kan også høres som Podcast, så man selv kan vælge mellem de enkelte indslag.

Med hensyn til BI på mit OLED 65HZ2000, så er det ikke rigtig noget jeg frygter. Hvis jeg er væk fra det, uden at slukke, kan jeg dog godt finde på at vælge en profil via Picture-knappen, der ikke har særlig meget lys eller slukke helt for billedet under Skærmindstillinger (en egenskab som er et plus), hvis jeg vælger at høre lidt radio.
hans123 skrev: 28 jan 2022, 15:52 det er den gule breaking news bar der er største problem
Ja, den er de også helt vilde med..

Nu er næsten alt fra forhandlinger og indgåede aftaler på Christiansborg breaking news.

De kunne godt tage og være lidt mere selektive og vente med den gule bar når det virkelig batter..

Burde kunne lave logoer og løbende tekster som en slags vandmærke osv..
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11