Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af elcom
Rasmus Larsen skrev: 26 okt 2021, 10:59 Kunne man forestille sig, at de er i gang med at reenkode bagkataloget? Mit spinkle håb bygger på, at der på HBO Max mangler en god håndfuld sæsoner og titler, som lå på HBO Nordic. Det kan vel næppe handle om rettigheder, da indholdet jo allerede lå tilgængeligt.
Deres svar til en bruger på twitter med samme spørgsmål lyder mere som om de bare ikke ser et problem med hastigheds forskellen:

"This happens because of the difference in framerate between US and the EU. all the content is exactly the same length, it just plays a tiny bit faster"

Formålsløst.
Af lunddal
elcom skrev: 26 okt 2021, 11:13"This happens because of the difference in framerate between US and the EU. all the content is exactly the same length, it just plays a tiny bit faster"
Skoene er nøjagtigt lige store. Den ene er bare lidt mindre end den anden.
Af lunddal
Rasmus Larsen skrev: 26 okt 2021, 11:21 Håbløst... Jeg forstår stadig ikke hvordan et studie som HBO, der går så meget op i kvaliteten af indholdet, kan gå så lidt op i den tekniske kvalitet af præsentationen. Det hænger da slet ikke sammen. Som hvis en verdensklasse kok serverede sin mad på karton.
Kører serier på HBO Max i USA i 24 eller 60Hz?
lunddal skrev: 26 okt 2021, 11:30
Rasmus Larsen skrev: 26 okt 2021, 11:21 Håbløst... Jeg forstår stadig ikke hvordan et studie som HBO, der går så meget op i kvaliteten af indholdet, kan gå så lidt op i den tekniske kvalitet af præsentationen. Det hænger da slet ikke sammen. Som hvis en verdensklasse kok serverede sin mad på karton.
Kører serier på HBO Max i USA i 24 eller 60Hz?
De kører 24 i USA.

Fra en bruger på FlatpanelsHD forummet.
- Westworld: https://ibb.co/NpHwsmt
- Joker: https://ibb.co/mDfLP6Y
- Sopranos (hans skærm er godt nok ikke skiftet til 24Hz, men det må være fordi han har slået match-funktion fra her): https://ibb.co/JB1C9CT
Af aalb1970
24 til 25 fps konvertering er et levn fra tiden, hvor alt indhold blev distribueret via broadcasting. I dag kan alle tv, der sælges i Europa kan vise 24 fps, så det er ikke længere at validt argument.

Det er en ommer HBO!
Brugeravatar
Af Naiera
;;) O_O O-O ::l
Rasmus Larsen skrev: 26 okt 2021, 10:41
The Suicide Squad ,Malignant 46 dage og Reminiscence 53 dage.

Alle disse film kategoriseres i øvrigt som PVOD (Premium VOD) udenfor HBO Max. Så altså højere leje/købspris ift. normale VOD-udgivelser. De koster hhv. 199 og 249 kroner.
Disse 3 film er da umiddelbart gratis at se. Jeg kan bare afspille. Der burde vel komme noget om, at jeg skulle betale, hvis det var?
Brugeravatar
Af Naiera
Ingen har sagt at du skal betale ekstra for at se dem hos HBO Max :p
Rasmus Larsen skrev: 26 okt 2021, 12:24 Kun PVOD udenfor HBO Max. Altså på iTunes, Blockbuster osv.

På HBO Max er de inkluderet i abonnement.

Min pointe var, at Warner Bros' reduktion biografpremiere til hjemmepremiere på 45 dage tilsyneladende giver filmpremierer både på HBO Max og PVOD-tjenester.
Åh, så misforstod jeg det. Troede, at det var som på Disney, hvor der var betaling på nogle få. Men fedt nok.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21