Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ser ikke ud til at være et generelt problem....ikke ved en hurtig Google søgning i hvert fald. Vil ikke udelukke OLED, men var jo en grund til at jeg købte XE93 fremfor en OLED..:-) Skal dog siges at jeg ikke har set seneste generation OLED fra Sony i aktion. Tvivler så også lidt på at de vil give mig et nyt OLED, når tv'et er over 1 år gammel.
Mckrogh man skulle tro det var en anden der skrev i dit navn .. dengang du var frustreret hjalp vi dig ..og tonen var en anden .. ro på og lad nu manden selv finde ud af hvad han vil ... Han råder andre herinde om tv osv , så jeg er ikke i tvivl om at han ved hvad han vil .
Basto skrev:Mckrogh man skulle tro det var en anden der skrev i dit navn .. dengang du var frustreret hjalp vi dig ..og tonen var en anden .. ro på og lad nu manden selv finde ud af hvad han vil ... Han råder andre herinde om tv osv , så jeg er ikke i tvivl om at han ved hvad han vil .
Hvad er du ked af? manden må vel godt blive positivt overrasket over sit nye fjernsyn, også selvom det ikke længere er et Sony X93 og ligefrem et OLED fra LG..

jo ikke en fløjkrig på folketingsniveau, og hvor man ikke er åben for virkeligheden eller bare noget så elementært som nye virkelighedsnære-input som ændre og meget vel modererer ens synpunkt..

Jo været flere brugere herinde som har udvist nøjagtig samme entusiasme efter at være kommet fra zonestyret topmodeller fra bla Sony, ikke mindst Sony Z9 som jo heller ikke lagde fingre imellem den postive overraskelse det var at skifte fra et Sony Z9 til et OLED.. :)
Senest rettet af DaneLaw 23 aug 2018, 17:33, rettet i alt 1 gang.
Men kan godt den kom lidt skævt ud .. beklager mckrogh . Det jeg syntes er ærgeligt er at mange for tiden forbander et mærke pga af en dårlig oplevelse .. men der er jo.mange forskellige skærme at vælge.imellem heldigvis . men måske er det fremtiden ala Facebook.. at man laver en shitstorm ?

Mvh Michael
Basto skrev:Mckrogh man skulle tro det var en anden der skrev i dit navn .. dengang du var frustreret hjalp vi dig ..og tonen var en anden .. ro på og lad nu manden selv finde ud af hvad han vil ... Han råder andre herinde om tv osv , så jeg er ikke i tvivl om at han ved hvad han vil .
Selvf. var jeg frustreret over min skærm gik i stykker.

Dernæst har jeg fået er tv som jeg er meget tilfreds. Kan ikke ser problemet i at jeg anbefaler Beckham at købe det.
Basto skrev:Men kan godt den kom lidt skævt ud .. beklager mckrogh . Det jeg syntes er ærgeligt er at mange for tiden forbander et mærke pga af en dårlig oplevelse .. men der er jo.mange forskellige skærme at vælge.imellem heldigvis . men måske er det fremtiden ala Facebook.. at man laver en shitstorm ?

Mvh Michael
Tror nu ikke der er så mange der forbander Sony som brand og forsøger at undergrave selve brandet Sony.

Hvis jeg skulle pege på et af verdens mest anseete consumer-techbrands så ville Sony vlre en oplagt kandidat.- for på den brede consumerscene er det svært at opdrive et techbrand som har holdt så højt niveau igennem så mange årtier og jo hele vejen rundt' lige fra industrielt apparatur til consumertech at Sony¨s happengut ofte afspejler et givent niveau.
men objektiv og sund kritik må og skal være vejen frem, upåagtet brandnavn, imo.
Senest rettet af DaneLaw 23 aug 2018, 18:46, rettet i alt 1 gang.
Jeg er bestemt ikke interesseret i at starte en fløjkrig af nogen art. Som jeg tidligere har sagt, så kan jeg sagtens se hvad det er OLED kan, LCD ikke kan. Men til mit behov, som mest består af almindelig HD kabel tv, herunder især sport\fodbold, har Sony's top LCD modeller bare imponeret mig mest.

Uanset tvivler jeg dog kraftigt på at de til tilbyde mig en OLED som erstatning, hvis vi skulle nå så langt....
Fløjkrig, nej vel.

Jeg forstår ikke den der med mærkeloyalitet, man skal da bare købe det der er bedst på dagen, på pris/teknologi og at det i øvrigt passer ind i ens øvrige set-up.

Nogen dyrker styresystemer og teknologi som religion. Sagt på en anden måde, de lader til at have aflagt en ed, omkring at enten :

Android eller Apple, LCD eller OLED Sony eller LG, Nintendo eller PS4 eller noget helt femte, er et valg for livet.

Jeg har: Cambridge BD og CD, Yamaha AVR, Philips OLED, Sony UHD afspiller, System Audio højtalere, ATV4K Nintendo Switch, PS4 og Pioneer hovedtelefoner. Noget af en blanding, men det spiller rigtigt godt sammen over bl.a ARC og HDMI, og det hele er købt til en fornuftig pris.

Jeg er dog indfanget i Apples "net", når det kommer til telefoner/ ATV og laptop, alene fordi det virker for mig. Jeg er dog på ingen måde afvisende overfor at skifte dette, hvis der viser sig noget der er bedre.

Føler I en særlig loyalitet over for et mærke eller en teknologi? Bare fordi jeg er nysgerrig.

/ Peter
Nå...besluttede mig for at det nok ville nage mig i længden alligevel. Så har dags dato fået oprettet en sag hos ServiceGruppen. Da han så billederne var han også ret sikker på at det var tordenfluer. Så nu kommer de og henter skærmen på mandag, så må vi se hvad det ender i.

Spændende om JesperBrander og jeg kommer ud med samme resultat...:-)
Mckrogh skrev:Snakket med både Elgiganten og Sony her til morgen.

Sony har nu fået tilsendt billeder af skærmen som en teknikker skal kigge på. Er det tordenfluer sagde supportmedarbejderen fra Sony at garantien/reklamations retten ikke gælder. Men lad os se hvad de finder frem til. Jeg får svar imorgen når teknikeren har gennemgået billederne.
Mit blev hentet i går, så nu kan jeg bare vente.

Ved ikke hvad der sker, eller om man skal takke ja til et XF9005 hvis det er sådan et man bliver tilbudt
Ok...spændende. Hold gerne os gerne opdateret herinde på hvad der sker....tak..:-)

Ham jeg snakkede med i telefonen mente, at forudsat fejlen blev "anerkendt", så ville det mest sandsynligt ende i en ombytning. Der blev dog ikke nævnt noget med evt. modeller. Jeg var nede i Hifi KLubben lige og tjekke XF9005 ud og på ren billedkvalitet synes jeg den ligger ret tæt op af XE93. Men ja, som nævnt i anmeldelsen her på FP, så halter den på designet i forhold til XE93.

Ville være nemmest bare at få pengene tilbage, så man kunne vælge frit, men har en fornemmelse af at det ikke er noget som ligger lige for for mit vedkommende, da tv'et jo er halvanden år gammel.
22-08-2018 17:23: Sag oprettet Submit
24-08-2018 13:55: Vare afhentet af chauffør Submit
24-08-2018 15:07: Vare afleveret på værksted af chauffør Submit
27-08-2018 06:57: Vare indscannet på værksted Submit
27-08-2018 10:54: Afventer svar fra leverandør Submit
27-08-2018 10:55: Afventer reservedele. Forventes repareret den 03-09-2018

Her er hvad der står på min sag..

Hvad de så laver ved TVét ved jeg ikke..
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 22