Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af telum
jamen hvis du selv tror du har gjort en god investering så er det jo fint :)

(faktum er bare, at det er de samme 1'ere og 0'ere der kommer ind i kablet og ud igen i den anden ende - hvis der er fejl i signalet vil det vise sig som direkte udfald).

Der har kørt en lignende debat på hifi4all.dk omkring voldsomt dyre usb-kabler. Faktum er at ingen kan fortælle hvad der fysisk gør forskellen (nogle prøver med jitter, men det er nonsens).

Hvis digitale signaler kunne påvirkes af dårlige kabler, ville alle computere have seriøse problemer med at virke - de tynde tynde ledninger der kører derinde i al form for støj og en enkelt fejl = crash. Jeg tror det er et af de bedste eksempler.
Af Skubidue
Hej Rasmus – Jeg har netop fået en LG SL8000, mit tidligere tv blev stjålet mens det var til reparation hos forhandleren – så det blev en bytter.
Det er flot og lækkert, men jeg er skuffet over at skærmen ikke kan deles. På mit tidligere noget ældre TV var det muligt at se tekst-TV i den ene halvdel af skærmen og TV i den anden.
Herudover mangler der en pre-out lyd udgang til mit hifi-anlæg. Som du nævner i testen så er lyden ikke imponerende. Forhandleren har forslået at jeg tilslutter mit hifi-anlæg via hovedtelefon udgangen, men det giver en del støj.
Har du et andet forslag til hvordan jeg ellers kan tilkoble hifi-anlægget. Det er en ældre Holfi forforstærker hvor der kun er phono-stik. Jeg har prøvet via scart-stik på TV’et, men det virkede ikke.
Jeg har ligeledes forgæves prøvet via min PS3 slim, med HDMI til SL8000 og anden PS3 udgang standard kable tilsluttes Holfi forstærker. Jeg tror at PS3’en cutter øvrige udgange når der er registret HDMI forbindelse.
Jeg har set der er en optiks lyd udgang på TV’et - men det er jo lidt for moderne til min Holfi.
Jeg håber du har et forslag – På forhånd TAK
v.h. Karsten
Skubidue skrev:Hej Rasmus – Jeg har netop fået en LG SL8000, mit tidligere tv blev stjålet mens det var til reparation hos forhandleren – så det blev en bytter.
Det er flot og lækkert, men jeg er skuffet over at skærmen ikke kan deles. På mit tidligere noget ældre TV var det muligt at se tekst-TV i den ene halvdel af skærmen og TV i den anden.
Herudover mangler der en pre-out lyd udgang til mit hifi-anlæg. Som du nævner i testen så er lyden ikke imponerende. Forhandleren har forslået at jeg tilslutter mit hifi-anlæg via hovedtelefon udgangen, men det giver en del støj.
Har du et andet forslag til hvordan jeg ellers kan tilkoble hifi-anlægget. Det er en ældre Holfi forforstærker hvor der kun er phono-stik. Jeg har prøvet via scart-stik på TV’et, men det virkede ikke.
Jeg har ligeledes forgæves prøvet via min PS3 slim, med HDMI til SL8000 og anden PS3 udgang standard kable tilsluttes Holfi forstærker. Jeg tror at PS3’en cutter øvrige udgange når der er registret HDMI forbindelse.
Jeg har set der er en optiks lyd udgang på TV’et - men det er jo lidt for moderne til min Holfi.
Jeg håber du har et forslag – På forhånd TAK
v.h. Karsten
Lidt noget andet end det du spørger efter...

Hvad synes du om tv'et? - Er selv interesseret i dette tv og kunne godt tænke mig lige at høre en brugers holdning om tv'et. - Hvad synes du om sort niveau'et? - og tv'ets billedkvalitet, også i forhold til dit tidligere tv, måske :)

På forhånd tak ;)
Af Skubidue
Hej Rasmus U – M.h.t. bruger oplevelser, så har jeg aldrig set et skarpere billede, designet er kønt og brugerfladen er så enkel, at mindre børn hurtigt finder rundt i funktionerne og bl.a. bluetoother billeder fra mobilen.
Mine 3 kritikpunkter er dog:
1) Stikkene vender bagud – det er muligt at HDMI findes med knæk, elles kan port 4 bruges den går ind i siden, men ifølge brugsanvisningen skal TV’et placeres 4” fra væggen (10 cm) – hvad skal man så med en fladskærm?
2) Jeg har omtalt at skærmen ikke kan deles i tekst-tv og tv
3) Pt. har jeg ikke fået mit HIFI udstyr tilsluttet.

Sort niveauet - jeg aner ikke hvad det er
Godt Nytår Karsten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Skubidue skrev: Sort niveauet - jeg aner ikke hvad det er
Godt Nytår Karsten
Det er hvor sort dyb er. Prøv at tænd Tv'et i aften og bemærk hvordan den sorte farve på Tv'et gengives. Er den kulsort eller er den en anelse grålig? Det er det vi mener med sortniveau. Ideelt set skal sort være kulsort.

Tak for tilbagemeldingerne. Brugernes erfaringer er altid meget kærkomne, da det også hjælper mange andre brugere derud.

Godt nytår.
Af Skubidue
Hej Rasmus L – Tak for svar - Jo billede bliver gengivet meget sort, men lyden er kedelig. Jeg har her i juleferie set en del TV på et B&O og det har bare en lækker lyd. Her er der jo også tale og et noget dyrere TV og med synlig højtaler.
Derfor er det også et must at få tilsluttet SL8000 til en ekstern lydkilde. Det er muligt at FlatpanlsDK ikke er et forum hvor jeg kommer videre med hvordan jeg tilslutter TV’et til mit HIFI-anlæg – men måske du har et forslag til hvor jeg kan søge denne information.
Forhandler foreslår hovedtelefon udgangen, og jo det kan da bruges, men stikket skal jo ud og ind for hver gang der skal ses film, fordi udgangen samtidig slukker tv’et højtaler. Dvs. løsningen duer ikke med vægophæng, plus det er et forstærket signal i denne udgang og det giver støj.
På forhånd TAK
v.h. Karsten
Af Tucker
Du nævnte noget med en optisk lydudgang, er det ikke muligt at få et stik der gør at den kan spille med din forstærker? Altså en transformator.
Godt nytår og held og lykke
Af claudie80
Skubidue skrev:Hej Rasmus L – Tak for svar - Jo billede bliver gengivet meget sort, men lyden er kedelig. Jeg har her i juleferie set en del TV på et B&O og det har bare en lækker lyd. Her er der jo også tale og et noget dyrere TV og med synlig højtaler.
Derfor er det også et must at få tilsluttet SL8000 til en ekstern lydkilde. Det er muligt at FlatpanlsDK ikke er et forum hvor jeg kommer videre med hvordan jeg tilslutter TV’et til mit HIFI-anlæg – men måske du har et forslag til hvor jeg kan søge denne information.
Forhandler foreslår hovedtelefon udgangen, og jo det kan da bruges, men stikket skal jo ud og ind for hver gang der skal ses film, fordi udgangen samtidig slukker tv’et højtaler. Dvs. løsningen duer ikke med vægophæng, plus det er et forstærket signal i denne udgang og det giver støj.
På forhånd TAK
v.h. Karsten
Hej Karsten

Jeg sidder med samme problem, sl8500 og hifi med phono-indgang, og venter spændt på et svar. Inden jeg benyttede hovedtelefon udgangen prøvede jeg også scart stikket, hvorved jeg fik lyden overført fra almindelig fjersynskiggeri, men ikke hvis jeg brugte min ps3.
Jeg har også luret lidt på den optiske udgang, men har ikke lyst til at investere i kabler etc. med mindre der er en tydelig forbedring i lydkvaliteten.

mvh
Claus
Af Skubidue
Hej Claus - Tak for din tilbagemelding. Jeg har også sendt en forespørgsel til LG Denmark - hvis der kommer et resultat ud af dette hører du nærmere.
Det ser ud til at pre-out (Audio-out) også mangler på SL9000 serien, altså et generelt problem, som LG måske synes er relevant at komme med en løsning på.
Jeg har kigget på de optiske konventer - det er tilsyneladende en lidt større boks med ekstren strømforsyning. Inden jeg køber mere tilbehør kunne jeg også godt tænke mig lidt anbefalinger.
v.h. Karsten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Skubidue skrev:Hej Rasmus L – Tak for svar - Jo billede bliver gengivet meget sort, men lyden er kedelig. Jeg har her i juleferie set en del TV på et B&O og det har bare en lækker lyd. Her er der jo også tale og et noget dyrere TV og med synlig højtaler.
Hej igen Karsten

Med sort mener jeg ikke billedet generelt, men mere hvordan den sorte farve (i stil med den grønne farve, den røde farve osv. gengives på skærmen). Sort bruges jo f.eks. til at gengive skygger eller tilsvarende og for at få "dynamik" og dybde i billedet søger vi her på FlatpanelsDK, at sort gengives så troværdigt som muligt. Det er et problem som mange fladskærme har problemer med.

Mht. lyden: kan du ikke overføre den via optisk kabel? Eller har din forstærker ikke en optisk indgang? Du behøver ikke købe de dyre optiske kabler, som sælges i butikkerne. Søg på en online forhandler og snup det billigste optiske lydkabel de sælger. De giver samme lyd som de dyre.
Af Skubidue
Hej Rasmus L - Tak for svar - M.h.t. lyd så er min forstærker en Holfi som spiller fantastik, men den er ikke fra dette årtusinde og har kun phono-indgange.
En kobling til optisk lydudgang vil indbefatte en konverter, altså mere udstyr der bruger strøm og ikke pynter i reolen. Det kan jeg også godt leve med, hvis bare ikke lyden bliver mærkbart forringet af at blive konverteret til analog.

Der er jo et kæmpe udvalg af konverter på nettet, de er bare vanskeligt at returnere, hvis de ikke virker tilfredsstillende. Derfor ville et forslag til en konkret løsning være meget kærkommen.

M.h.t. farver så vil jeg kigge lidt mere i detaljer, og du hører nærmere.

v.h. Karsten
Af cygnet
Så fik jeg købt dette skønne TV - det er virkelig lækkert.

Men jeg kan ikke finde DR HD og DR UPDATE?

Bor i andelslejlighed med en fællespakke og kan sagtens finde DR ramasjang og dr kultur, så de to burde vel også kunne findes.

Hvad kan jeg have gjort galt?

På forhånd tak
Kristian Sørensen
Af BrianH
cygnet skrev:Så fik jeg købt dette skønne TV - det er virkelig lækkert.

Men jeg kan ikke finde DR HD og DR UPDATE?

Bor i andelslejlighed med en fællespakke og kan sagtens finde DR ramasjang og dr kultur, så de to burde vel også kunne findes.

Hvad kan jeg have gjort galt?

På forhånd tak
Kristian Sørensen

Jeg ved det ikke, men det lyder lidt som om du har fat på de analoge kanaler. I hvert fald kan ramasjang og dr kultur ses på det analoge signal (You See kabel) men DR HD og DR UPDATE? kun digitalt.
Af Skubidue
Hej Claus m.h.t. lyd udgang på LG SL8000, så har jeg fået svar fra LG Support - de skriver: "Desværre er den eneste mulighed at få lyden ud via den optiske digitale udgang".

Så vi må have pungen frem og prøve en konverter.

Held og Lykke v.h. Karsten
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 15