Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henrikmc
frederik_larsen skrev:Hej,
Jeg har et spørgsmål,
hvad kan SPDIF udgangen bruges til - for der sendes vel ikke lydsignal nok i HDMI til eks. DTS lyd gør der?

Har netop bestilt et UE46B7070 til levering om 14 dage :)

Mvh
Frederik Larsen
Du kan kun få 5.1 lyd hvis du ser DTV på skærmen. Hvis du kører bluray med hdmi op i skærmen, sender den 2.0 lyd ud...

Du skal altså køre en lysleder direkte fra din bluray, og en fra skærmen over i din reciever.

Jeg ved ikke hvorfor denne begrænsning, men den er nævnt i manualen.

H
Af onkeldunkel
xcardman skrev:Nu skal man jo også sammenligne en samsung 7070 med pan 42v10 model som snart kommer. Den for et endnu bedre billede end g10 og et rigtig flot design.
til samme pris.
Kan kun se man skulle vælge en samsung, for et mindre strømforbrug.
Strengt taget ved vi vel ikke hvordan billedet bliver på en V10 før den er landet/blevet anmeldt. Andre grunde til at vælge Samsung'en kunne være tykkelsen - 30mm i forhold til 87,5mm, designet, muligheden/faren for retention på V10'eren, at man gerne ville have en 46", ....

Jeg siger ikke, at du ikke har ret - jeg siger bare, at der er rigtig mange faktorer der spiller ind i valg af fladskærm og de vil være individuelle fra person til person, så billedkvaliteten er kun en af dem.

Sidst, men ikke mindst så er jeg langt fra sikker på, at alle vil kunne se at billedkvaliteten er bedre på f.eks. en G10'er end på en 7070. Lidt ligesom hifi eller vin - det er nok et fåtal der kan høre forskel på et par højttalerkabler til 200,- meteren og et par til 2000,- meteren eller smage forskel på en vin til 200,- og en til 2000,-. Ihvertfald ikke uden en kyndig guider dem og udpeger nuancerne...

-J
Brugeravatar
Af Tech2007
Rasmus Larsen skrev:
Tech2007 skrev:Vi fik testet TV'et for trailing og kan næsten kun sige, at jeg er mere eller mindre enig med Rasmus.
Rart med en tilabgemelding. Jeg har først set dit indlæg nu, men tak fordi du tog dig tid til at kigge nærmere på det. :)

Det ser ud til at jeg ikke bare har haft en uheldig model, for som nævnt i mit indlæg før dette, begyndte engelske brugere også at rapportere lidt omkring trailing.

Og som du selv er inde på, så er det ret tydeligt, når man først bliver opmærksom på fænomenet.

Vores engelske test skal nok komme ud til folket i løbet af aftenen. Så begynder internettet forhåbentlig at cirkulere lidt mere (internettet hænger jo trods alt lidt bedre sammen, når der skrives på engelsk end når der skrives på dansk 8) )
Det var da så lidt. Jeg blev også nysgerrig omkring det med trailing, og måtte da teste det. ;)

Forresten så var vores TV også opdateret med den nyeste firmware.
Hey,

Ja super anmeldelser og diskussioner som alle vist nævner.

Der bliver skrevet en masse om billedkvalitet på mange niveauer, men er der noget sted man kan læse noget om test af [email protected] funktionen. Er dette nemt og brugervenligt. Er disse funktionaliteter noget vær?
Der ud over beskrives på samsungs hjemmeside du kan også se film, som du har gemt på et USB-stik, men gælder dette alle formater?

Når der tales Internet tv er der så kun tale om de såkaldte widgets og har i testet disse?

Undskylder hvis fokus i denne tråd kun er på billedkvalitet.

Første kommentar på nettet så lærer det vel på et tidspunkt.

KSK
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Velkommen til. Alle spørgsmål til testen er naturligvis velkomne. Du skal ikke lade dig kue af at mange går mere op i billedkvalitet end i andre features.

[email protected] er widgets. Jeg er ikke helt sikker på hvad deres "internet@TV" dækker over, men det kan Rasmus nok afklare.

Du kan se hvilke formater TVet kan afspille via USB her (dette er også nævnt i anmeldelsen):
http://i397.photobucket.com/albums/pp60 ... NA7000.jpg
Af SjaiGuy
Kan se der tidligere i tråden er kommenteret om forkselle ved dette og 650 modellen... Umiddelbart vil jeg tro der er lidt forskel på panelet da jeg købte et LE46B658 her er starten af ugen, og har ikke oplevet nogen trailing problemer enndu.. har så ikke helt fået det gennemtestet da jeg er i et flytterod
Og har så også lige set dem stående ved siden af hinanden i en 40 tomemr version, og det kan da godt være mit utrænede øje, men jeg synes klart at 650'eren havde et bedre billede
Så ville da være sjovt at se hvis i kunne få et af dem også til test :-)
Af Steemann
Måske lige et dumt spørgsmål fra højre: Men vil et trailing problem overhovedet kunne rettes op på med en software update af tv'et. Ligger problemet ikke dybere (i selve panel teknologien) end at det kan rettes op på med så simple et løsning???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på hvor meget man reelt kan gå ind og rette via en opdatering. Hvis man eks. kan justere på overdrive-algoritmen, så kunne man godt påvirke slør. Det behøver ikke være selve hardwaren der kræver ændring for at påvirke alle faktorer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
onkeldunkel skrev:Jeg stillede spørgsmål vedr. trailing på AVForums.com - lige da den danske test kom på og jeg tror også det er den bruger, som Rasmus refererer til. Han har 46" og havde ikke lagt mærke til trailing ved normal brug - først da han brugte testen så han det. Som Rasmus også skriver er det dog svært at bedømme hans egenskaber, men omvendt kan han jo også være som en stor del af os almindelige tv-kiggere :)

Bedøm selv: http://www.avforums.com/forums/lcd-tele ... ere-9.html
Jep, det er præcis ham. Jeg tror der kommer flere meldinger hen ad vejen, men som altid er der jo også det dilemma, der består i, hvad os "hardcore" brugere bemærker og hvad andre bemærker. Jeg prøver også at forholde mig til dette i tests, men for B7000s vedkommende tror jeg alt andet lige det er noget man vil bemærke over tid - og det er jo ærgerligt første at bemærke et problem, når returreten er gone.
@Rasmus, tak for endnu en supertest - jeg glæder mig som et lille barn hver gang der kommer en ny test på Flatpanels.dk :) Iøvrigt befriende at læse, at du ville fravælge et tv pga. designet - jeg har det på præcis samme måde med G10'eren...
Jeg afholder mig fra at skrive sådan noget direkte i anmeldelserne, men forummet er jo til debat og personlige meninger, så her kan jeg sagtens ytre holdninger til f.eks. design. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tech2007 skrev:
Forresten så var vores TV også opdateret med den nyeste firmware.
Ja det var mit ikke, men det blev det 8) I øvrigt ændrede det ikke rigtig nogen billedmæssige ting at opdatere firmware. Jeg tjekkede lidt på kryds og tværs for at undersøge det, men jeg kunne ikke finde afgørende forskelle.

Endnu en gang, jeg vil næsten opfordre dig til at smide din velovervejede anmeldelse ind under vores brugeranmeldelser her i forummet - også med de nye betragtninger ;)
onkeldunkel skrev:Så er Rasmus' test komme så langt som til Engadget.com (min personlige favorit hjemmeside nr. 1). Respekt :)

Igen er trailing det store samtaleemne - jvf. nedenståede illustration :D :

[img]http://www.blogcdn.com/www.engadgethd.c ... -b7000.jpg[/img]

Link til Engadget omtale:
http://www.engadgethd.com/2009/04/30/sa ... y-visuals/
´

Tak, det havde jeg faktisk ikke set. Det er altid rart med omtale. Vi har dog figureret på både engadget og gizmodo nogle gange tidligere. Den engelske side skal nok blive stor - med hårdt arbejde :)

Vi håber naturligvis at få nogle "fortalere" for den engelske side rundt omkring på de engelske fora, så al hjælp er værdsat. Ikke desto mindre vil det også kunne hjælpe os til at få eksemplarer af Tv og skærme endnu tidligere ind i fremtiden - formentlig som de første overhovedet 8)
KSK skrev: Der bliver skrevet en masse om billedkvalitet på mange niveauer, men er der noget sted man kan læse noget om test af [email protected] funktionen. Er dette nemt og brugervenligt. Er disse funktionaliteter noget vær?
Der ud over beskrives på samsungs hjemmeside du kan også se film, som du har gemt på et USB-stik, men gælder dette alle formater?

Når der tales Internet tv er der så kun tale om de såkaldte widgets og har i testet disse?
Der står lidt om det i afsnittet i anmeldelsen kaldet "Funktionalitet". DLNA er jo også en del af [email protected].

Men spørg endelig ind. Det er det tråden her er lavet for.

Burgervenligheden er bestemt i top, men navigeringen foregår lidt langsomt. Der er lidt loading tid, så man skal have tålmodighed. Det er naturligvis ikke sådan, at man sidder og venter flere minutter, men man flyver ikke rundt i menuerne ligesom på en PC.

Du kan godt se film fra USB. De understøttede formater vises i linket, yakken linker til. Det er i øvrigt de samme der understøttes for DLNA.

Jeps, det er widgets. Der er f.eks. info om vejret, finansielle kurser, nyheder og mere. Jeg har et billede et sted. jeg finder det lige frem til dig :)

Har du flere spørgsmål, så spørg endelig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Steemann skrev:Måske lige et dumt spørgsmål fra højre: Men vil et trailing problem overhovedet kunne rettes op på med en software update af tv'et. Ligger problemet ikke dybere (i selve panel teknologien) end at det kan rettes op på med så simple et løsning???
Yakken er inde på præcis det som jeg havde i tankerne, da jeg skrev, at en opdatering af skærmen måske kan hjælpe. Uden det skal blive alt for teknisk, kan man godt ændre indstillinger for det der hedder OVerdrive (Samsung kan - vi kan ikke). Overdrive er den teknologi der styrer, hvor meget spænding pixels skal have og derved hvordan de ændrer sig - hastigheden af de flydende krystallers evne til at "dreje" angiver netop repsonstiden.

Der kan læses mere om Overdrive her: http://www.flatpanels.dk/monitorteknologi.php#1
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 19