Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg synes fjernbetjeningerne er super tarvelige og især deres touch-remote. Mine hænder bløder når jeg rør ved den. Det skulle jeg måske få tjekket... :o
Af Pulsedriver
Torben Rasmussen skrev:Jeg synes fjernbetjeningerne er super tarvelige og især deres touch-remote. Mine hænder bløder når jeg rør ved den. Det skulle jeg måske få tjekket... :o
Hver sin smag - jeg kan faktisk godt li' touch-remoten - minimalistisk og stilren - ikke plastikagtig ligesom LG's eller bling bliing ligesom Samsungs. Panasonics er også ret fin.

I øvrigt... søg hudlæge. :D
Har du fået en anden remote end den der følge med X85? Du synes ikke den er "plastic-agtig"? LG's 2015-remote er et skridt tilbage ift. deres 2014-model (altså magic-remoten), men Samsungs er helt klart den lækreste af de "mainstream" betjeninger jeg har prøvet i år. Jeg skriver mainstream fordi jeg lige holder B&O ude af ligningen og fordi Panasonics metal-fjernbetjening kun følger med på deres topmodel.
Af tla
Fik mit X83 ind af døren i dag, nu skal vi bare vente på opdateringerne :D

Edit: Den vil ikke kendes ved min Nvidia Shield :(

men min Nexus Player og Chromecasts kom efterhånden på.

Edit 2: Fik den pludselig på men med halvdelen af billede som opførte sig underligt, var lige ved at tro at det HDMI 2.0 kabel der fulgte med ikke var reelt, men efter et reboot af min Nvidia shield var det tilbage til normal.

Så nu ser det alt ud til at virke :D
Af tla
Spændende...

Var inde og kigge rundt i deres Android TV for at se hvordan systemet fungerer, og en af de ting jeg gjorde var at installere "Pluto TV".

Det er en app som gør brug af Google's Live Channels API, hvilket vil sige de kan gøre brug af Android TV's egen "TV App".

Men det viser sig så ikke at være tilfældet her, jeg kan fint se appen, men Live Channels dukker ikke op, kigger så i app listen og finder "Live Channels" appen, viser sig at være en Sony app lige pludselig.

Hvis man launcher den så smed den mig over på HDMI1 inputtet, hvilket så fik mig til at tænke integrationen mellem TV'et og Android TV nok er større end som så, og rigtigt nok, kigger man på input listen så dukker "Pluto TV" op som et decideret input.

Så dvs. Sony har vist fået lov til at lege meget mere med systemet end vi tidligere havde troet, og det vil jo så også sige at de andre input kilder sandsynligvis også bruger Live Channels API'en.

Dog har jeg ikke lige noget antennekabel at teste med, så kan ikke se hvor meget det holder stik :(
Af tla
Sony har et mere konkret dokument på nogle af de features der snart kommer og hvornår de kommer.

Noget kan tyde på at HDD optagning kræver Android M siden det er skubbet til oktober.
Af djaytee
65X8509C: Er jeg den eneste der oplever at dette TV er langsommere end jeg ved ikke hvad?! Det fryser konstant og EPG/kanalskift er så langsomt, at man ofte må give helt op...
Af Pulsedriver
Er den opdateret til nyeste firmware?

Den hedder 2257 (SVP4KDTV15_EU_user 5.0.2 LGY75.S131 2.257 release-keys).

Du kan reboote Android TV systemet ved at holde power-knappen nede på fjernbetjeningen i 3-4 sekunder.
Jeg oplevede flere gange at TVet gik i stå ved Tv brug og først kom til live igen efter flere minutter. Man skal generelt give det nogle minutter efter opstart for at det er klar til brug.
Af Tissie
Vi har nu haft et Sony 43W809C stående i cirka 14 dage. Vores forløbige oplevelse er, at billedkvaliteten er rigtig god og et smukt designet tv. Kanal-skift etc er måske en smule langsomt, men det er ikke noget vi tænker over til dagligt.

Streaming fra pc (google chrome browser) til tv via chromecast (ikke dongle, men den indbyggede funktion) fungerer rigtig fint.

Til gengæld virker casting fra vores iPads (youtube app på iPad) rigtig skidt efter opdatering af firmwaren til v2257. Inden denne opdatering fungerede dette rigtig fint, men nu hakker billedet som overhovedet ikke kan følge med lyden.
Afspilning af videoer fra Youtube fra TV'ets egen app, fungerer dog stadig fint.

Casting fra DR TV og Yousee Play apps på ipad fungerer slet ikke. Den opretter forbindelse, men videoerne går aldrig igang. Jeg ved ikke om disse virkede inden opdatering til v2257.

Desuden virker HDD recording til USB heller ikke - der skal komme en opdatering til oktober ifølge denne tidsplan fra SONY UK: http://www.sony.co.uk/support/en/article/73499 - om dette gælder for DK, ved jeg ikke.

Lidt trist at man har givet mange penge for et splinter nyt tv, og så kommer funktionerne først et halvt år senere, hvor man ville kunne få det til reduceret pris. Det begynder jo at ligne PC gaming industrien.

Men billedkvaliteten er god - og det er jo et tv.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10