Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JelleW
tommyhj skrev:
Lassie skrev:
JelleW skrev: Det eneste problem jeg har er at min dvd ikke opscaler billedet, så det bliver lidt grimt at se på.
Er der slet ingen mulighed for at afhjælpe dette problem? Kommer til at have det samme problem med min når min kommer hjem en af dagene...
Hvilket problem? Det er da langtfra sikkert at hvis DVD-afspilleren klarer opskaleringen, at det så ser bedre ud? For I mener vel ikke at billedet slet ikke opskaleres og vises som en lille firkant i midten af skærmen??? I det tilfælde ville jeg nok hive et godt gammeldags scart-kabel frem - det virker trods alt :-D
Det jeg mener er at det ikke opskaler fra Standart DVD opløsning(kan ikke lige huske hvor mange linjer det er)
Det bliver vist med normal dvd opløsning i fuld skærm, og derved bliver billedet grumset at se på.
Man kan sagtens holde ud at se på det, men det bliver tydeligt bedre med en ny DVD afspiller der opskaler og overføre billedet digital over HDMI
Af tommyhj
JelleW skrev:
tommyhj skrev:
Lassie skrev: Er der slet ingen mulighed for at afhjælpe dette problem? Kommer til at have det samme problem med min når min kommer hjem en af dagene...
Hvilket problem? Det er da langtfra sikkert at hvis DVD-afspilleren klarer opskaleringen, at det så ser bedre ud? For I mener vel ikke at billedet slet ikke opskaleres og vises som en lille firkant i midten af skærmen??? I det tilfælde ville jeg nok hive et godt gammeldags scart-kabel frem - det virker trods alt :-D
Det jeg mener er at det ikke opskaler fra Standart DVD opløsning(kan ikke lige huske hvor mange linjer det er)
Det bliver vist med normal dvd opløsning i fuld skærm, og derved bliver billedet grumset at se på.
Man kan sagtens holde ud at se på det, men det bliver tydeligt bedre med en ny DVD afspiller der opskaler og overføre billedet digital over HDMI
Yes, ok. Men det kræver også en god scaler og deinterlacer i DVD-afspillere, som bliver ret dyr... Med andre ord siger du vel at scaleren i TV'et ikke er særlig god? Har du noget at sammenligne med?
Af TYBO
Så fik jeg sat den til.
Det med at sort ikke er sort kan jeg ikke se.
På min 37" ser det knald sort ud.
Den fandt selv lynhurtig signalerne og selv de analoge signaler var rigtig gode...meget bedre end på min gamle 28" som den afløste.

Den hopper godt nok rundt i formaterne når man går fra kanal til kanal men det fik jeg slået fra så nu er det optimalt.

Jeg er godt tilfreds med handlen...man får meget for pengene.
Af tommyhj
Ville stadig meget gerne vide om det er muligt at opnå 1:1 pixel mapping på det gennem HDMI eller D-Sub... Nogen der kan teste??
Af JelleW
tommyhj skrev:
JelleW skrev:
tommyhj skrev: Hvilket problem? Det er da langtfra sikkert at hvis DVD-afspilleren klarer opskaleringen, at det så ser bedre ud? For I mener vel ikke at billedet slet ikke opskaleres og vises som en lille firkant i midten af skærmen??? I det tilfælde ville jeg nok hive et godt gammeldags scart-kabel frem - det virker trods alt :-D
Yes, ok. Men det kræver også en god scaler og deinterlacer i DVD-afspillere, som bliver ret dyr... Med andre ord siger du vel at scaleren i TV'et ikke er særlig god? Har du noget at sammenligne med?
Det jeg siger er at min DVD ikke kan sparke opløsningen op, så det ser godt ud på tv'et.
Billedet på normal tv og HD er rigtig god, det er bare fra min DVD.
Af Otto J
JelleW skrev:
Det jeg siger er at min DVD ikke kan sparke opløsningen op, så det ser godt ud på tv'et.
Billedet på normal tv og HD er rigtig god, det er bare fra min DVD.
Det giver altså ikke mening. Det er principielt fuldstændigt ligegyldigt om DVD'en opskalerer eller ej, for hvis dén ikke gør det, så gør dit tv - ligesom den gør med normal tv. Hvordan præcist ser det dårligt ud?
Af JelleW
Det giver altså ikke mening. Det er principielt fuldstændigt ligegyldigt om DVD'en opskalerer eller ej, for hvis dén ikke gør det, så gør dit tv - ligesom den gør med normal tv. Hvordan præcist ser det dårligt ud?
Det bliver grynet og lidt pixeleret, det er meget svært at forklare.

Skal lige siges at den køre composite.
Af Graxtor
Så har konen lige ringet, der står et 37c3030d og venter derhjemme :) Bestilte onsdag aften så det må siges at være fint hurtigt

Så mangler jeg bare at overbevise chefen om at der burde være noget der hedder "Fjernsyntes første dag hjemme" :p
Af Otto J
JelleW skrev:

Jeg håber du mener Component? Hvilken DVD-afspiller er der tale om?
Af JelleW
AV Precision skrev:
JelleW skrev:

Jeg håber du mener Component? Hvilken DVD-afspiller er der tale om?
Jep... Skrev sku lige forkert. Det er en BOSE 3-2-1(I know, det er ikke det bedste)
Af Otto J
JelleW skrev:
Jep... Skrev sku lige forkert. Det er en BOSE 3-2-1(I know, det er ikke det bedste)
Kan du slå progressive scan fra? Enten er problemet at de-interlacingen i afspilleren er for dårlig, eller også er det bare generelt en elendig afspiller... (jeg har ingen praktiske erfaringer med den). Det har ikke noget med manglende opskalering at gøre. Toshiba'erne har en udmærket opskalering.
Af JelleW
Kan du slå progressive scan fra? Enten er problemet at de-interlacingen i afspilleren er for dårlig, eller også er det bare generelt en elendig afspiller... (jeg har ingen praktiske erfaringer med den). Det har ikke noget med manglende opskalering at gøre. Toshiba'erne har en udmærket opskalering.
Det tror jeg ikke, men kan ikke lige tjekke det nu. Det er nok fordi det er en elendig afspiller.

Men takker mange gange for dine svar.
Af TYBO
JelleW: Jeg har ingen problemer med min DVD afspiller.
En Medion fra Aldi :)
Af JelleW
TYBO skrev:JelleW: Jeg har ingen problemer med min DVD afspiller.
En Medion fra Aldi :)
Hvordan er den tilsluttet? Tror lige skal skal have lånt en anden og tjekket med..
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13