Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimusan
Det lyder sgu ikke særligt professionelt fra Samsung's side at ikke gider lave en firmware update til A serien som efter min mening er ret ny (Stadig til salg flere steder).
Jeg har selv et LE40A766 som er under et år gammelt og det kan der ikke ændres kanal rækkefølge på ligegyldigt hvad jeg forsøger.
Hvis Samsung ikke får fingeren ud, så er jeg med på at dette skal eskaleres til pressen eller lignende.
Af SamsungSHIT
Hej alle

Det er noget forbandet svineri det Samsung har gang i.
Her tænker jeg på de ikke GIDER lave en opdatering til A modellerne. JEg har selv for et halvt år siden købt et LE40A866 for den nette sum af 9000 kr. og så kan jeg ikke engang sortere mine kanaler.

Det er så svinsk at PISSE på sine nuværende kunder og brugere på den måde og jeg er GAL over det. Har sendt 1 sviner mail til Samsung DK for et par dage siden.

Det her er lige til kontant. Man investerer i dyre domme i en fladskærm og gudhjælpemig om man så ikke kan sortere sine kanaler.
Men det stopper ikke her. De kan så nemt som at klø sig selv i røven lave noget formware der løser problemet men det GIDER man ikke da man siger fx A-modellen er en gammel model.

VORHERRE BEVARES!!!
Af perrchrist
Jeg har valgt Norge som land på 2 nyindkøbte Samsunger (LE40B655T2W og LE19B455C4W), hvorefter menupunktet "Rediger Kanlanummer" kom frem i Tools menuen. Det fungerer perfekt. Jeg kan nu flytte digitale kanaler rundt, som det passer mig.
Af gfam
Hej alle

Jeg er også edder rasende over den manglende kanalsortering på LE40A866. Jeg er så desperat, at jeg har forsøgt at ændre i servicemenuen - men uden held.

Min historie til Kontanten eller hvem det nu måtte være er følgende:

Kort tid efter købet i januar opdagede jeg manglen og kontaktede Samsung, som fortalte at det ville blive løst med en firmware opdatering.
Da jeg endnu ikke havde et CAM-kort, slog jeg mig til tåls med det - jeg havde jo min Yousee-box :)

I april kom så en firmware opdatering, men den løste ikke problemet.
Samsung sagde så, at de ikke kunne forstå, at jeg havde fået den første melding, for der ville ikke komme en løsning...

Jeg ville så ophæve handlen, da fjernsynet har en betydelig mangel og man måtte forvente at man kan trykke på knap 2 og få TV2 digitalt på et fjernsyn til 10.000,- i 2009! Samsung bad mig kontakte forhandleren.

Forhandleren ville godt tage handlen tilbage, hvis det kun var blevet brugt til test og jeg kunne returnere fjernsynet emballeret, så det kunne sælges til en anden kunde. Nu var der jo gået så lang tid, at jeg ikke havde al emballage og var "gået i produktion" med forventningen om en løsning, så nu hænger jeg på det skod fjernsyn :((
End of story...

WARNING
En kollega skulle lige til at købe en Samsung pc-monitor med MPEG4 tuner i (SyncMaster T220HD). For ikke at skulle møde en sur kollega på arbejdet, tjekkede jeg lige manualen og måtte advare ham om at der i manualen står "Sorter (kun analoge kanaler)"!
Det er da for sindsygt, at man skal læse manualen til en skærm FØR man køber den.
Af Aviator
Prøvede lige at ændrer TVet til Norsk .. uden held, så Finsk, delvis held, her virkede EPGen, men kunne ikke finde alle kanaler, sidst Svensk som giver samme resultat som det danske !!??

Så nu er jeg tilbage igen .. Øv!!!

Har andre forsøgt dette med andre lande ?? og haft held ?
Af Aviator
Tak for linket ..

Jeg synes det griber om sig, og jeg forstår ikke at Samsung forholder sig tavse, eller ikke har nogen form for interesse i at servicerer de kunder som allerede har købt - det er trods alt os som mouth to mouth skal berette fremtidige Samsung købere om mærkets fortræffeligheder - som det er nu, kan jeg ikke "være bekendt" at anbefale et Samsung produkt.

De taler også om problemet andre steder i norden : http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... pic=235940

Den finske version kan trods alt bevidne at EPG virker på mit TV, men da det introducerer andre problemer er det ikke en løsning !!
Af BC
Det er med stor beklagelse at jeg høre fra Samsung at jeg ikke kommer til at kunne sorter mine digitale kanaler på midt Samsung LE46 A 866 S1 WXXE købt i Danmark. Begrundelse skulle være at det kræver en helt ny software til hele fjersynet og det vil man ikke gå igang med hos Samsung på så gamle modeler (B Modelen blev leveret den 4/11 - 2008 og da var det den allre første sending af den nye model 8. At man så i Samsung sprog vælger at kalde den gammel er så sin sag, men det ændre jo ikke på den kensgærning at produktet er solgt med fejl og mangler.

1. Fejl at man ikke kan bruge EPG som der er referet til i manualen.
2. Mangler at i TV ano 2009 ikke kan sortere i digitale kanaler.

Jeg hade da tænkt mig at forblive kunde hos Værdens største Elektronik firma med alle de resurser i rygen trode og håber jeg at Samsung Nordik tager sidt ansvar op til en fornyedet revision og lever det som kunderne allered har betalt for en gang !

Ps. Et fantastiskt tv som jeg billede mæsigt er fuldt tilfreds med, lyden er ikke noget at skriv hjem om, men der invistered jeg i Samsung sound bar og så fik jeg et lyft lydmæsigt som stå beder til mid TV.
Af andre.t.a
så hvis jeg fårstår Samsung.dk ret, de yder kun support til Danske(nordic ) modeller og ikke EU modeller (som den jeg har)

du går i en dansk butik og ikke ved at Danmark ser ud til at leve i en anden Digital tidsalder end resten af EU og køber dig et EU Tv uden at vide det.

så er du på herrens mark før eller siden eller hvad ?.

lavede lige en lille forbruger test , gik i min lokale fona butik der var 10 forskellige samsung paneler udstillet checkkede deres model numre, 5 af 10 var EU modeller.

så er det er 50% for at købe noget der ikke virker i dk hehe.

samsung skulle checke op på hvorfor nogle paneler de lever ud til DK retail før de afviser at lave support på Eu Modeller.

Kan nogle uddybe hvordan Danmark sender et Digitalt net, der som afviger så meget fra resten af eu, at samsung kan sige at Eu modeller, ikke vil virke i DK på et tidspunkt , jeg forstår det ikke?

er det mod på tide at kontakte kontant (på DR kun for Nordic modeller ;) )?
Af Hartung
Jeg købte en LE32B535 til mine forældre i går og vil retunerer den i dag!
Det må være konsekvensen af at man ikke kan sorterer digitale kanaler!
Vi skriver 2009 - det burde slet ikke være noget man snakkede - det skal bare virke!

Mht. tidligere snak om at det skulle være HW relateret, har jeg en anden lille sød historie:
Min egen Samsung UE46B7090 (købt i tyskland) kan ikke upscale DVD-film på USB eller LAN. Meldingen fra Samsung var at det var HARDWARE-relateret og de derfor ikke kunne gøre noget ved det! Okay...
En klog gut har hacket deres kode, fandt nogle linie vedr. upscaling, ændrede det og updaterede hans tv og nu virker det på hans.
Jeg har ikke selv haft mod på at uploade TV'et med den version.
Men det sjove er at siden det kom frem, har Samsung været tavse!!!!
Tråden kan findes på CNET.com
Skal gerne finde den, hvis nogen er interesseret i at læse det.

/Brian
Af BC
Jeg vil bare tydligøre problemet og mangel på en løsning på det GAMLLE TV i Samsung sprog jeg fik af prestige servic udbyttet mid tv som var købt den 4/11-08 til et fabriks nyt tv den 6/2-09 = 8 månder GAMELLET tv som Samsung synes er for gammelt til at service med nyt software som gør at man kan sorte i de digitale kanaler og hvor EPG virker efter hensigten. Et tv idag har en 2 års garanti periode !!!! Hvad sker der for jer på Samsung, det må i kunne gøre meget bedre.
Af RJensen
samsungdk skrev:
molassen skrev:Ved du om der kommer en opdatering til LE26B455 - dette er da også forholdsvist nyt O_O
Hej M

Der kommer ikke en update til B546 og ned efter så du kan digital sotere de digitale kanaler, Men de digitale kanaler ligger i en sådan DK orden. Dr1 Dr2 DRHD tv2 osv.

SamsungDK
Hvad er årsagen til der ikke kommer nogen opdatering af b535 ?
Af BC
Så er der jo bare lidt lang ned til de svenske kanaler på = 87 og 88

Det må kunne gøres bedre Samsung, udvikling af nyt software er jo kun små penge iforhold til at i markedføring skulle ud og købe ny kunder.
Af black81
Ehm.. Jeg ved ikke om det allerede er blevet besvaret. Men syntes lige jeg ville gøre opmærksom på, at Samsung d. 30/10-09 har lagt en firmware opdatering (2005.0) på nettet. Mit LE40B655 har efter opdateringen nu ingen problemer med sortere kanalerne.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9