Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev: 06 nov 2024, 08:43 Alt tyder også på, at der kommer Snoopy og Apple Originals screensavere i tvOS 18.2. Der er også kodereferencer til 'Music' og 'Soundscapes' screensavere.
Så er der Snoppy (Nuser) screensavere i tvOS 18.2 beta 3, der også kan hentes som offentlig beta. De virker kun på Apple TV 4K (2nd Gen) og nyere.

Snoopy-screensaveren er en slags rulle af forskellige Snoopy-situationer, f.eks. Snoppy i biografen og rummet. De afspilles pt. i 1080p eller 1620p SDR og 24fps (så de vil hakke lidt når man kører Apple TV 4K med 50Hz). De er ikke bruger-interaktive, men lader til at trække data om vejr/årstid hos brugeren, og farverne skifter også i nogle af dem. 'Tapper' man på fjernbetjeningens touch-felt så kommer klokken frem nede i venstre hjørne.

De andre nye kategorier af screensavere er endnu ikke tilføjet
Vedhæftede filer
tvos182snoppy_3_large.jpg
tvos182snoppy_3_large.jpg (182.99 KiB) Vist 2489 gange
tvos182snoppy_2_large.jpg
tvos182snoppy_2_large.jpg (191.01 KiB) Vist 2489 gange
tvos182snoppy_4_large.jpg
tvos182snoppy_4_large.jpg (356.76 KiB) Vist 2489 gange
tvos182snoopy_large.jpg
tvos182snoopy_large.jpg (102.86 KiB) Vist 2489 gange
Hvor mange kilobit per sekund bruger Apple TV når man tilslutter sine hovedtelefoner (alle typer) med blåtand?
Rasmus Larsen skrev: 19 nov 2024, 06:11 Apropos chip, så overgår M4 Max (i Macbook Pro) nu Nvidia GeForce RTX 4070, RTX 3080 Ti og RTX 4080 laptop på grafikydelse, målt i Blender som tester 'rigtige' scenarier.

En M4 Ultra ville givetvis overgå Nvidias GeForce RTX 4090, men nu kommer der jo efter alt at dømme 5-serie GPU'er fra Nvidia i starten af 2025.

Herfra bliver det nok frem og tilbage mellem Nvidia og Apple, med AMD og Intel på sidelinjen.

Apple’s M4 Max Chip Trails NVIDIA’s RTX 4090 By Nearly 30 Percent In Blender GPU Benchmarks But Outpaces The RTX 4070 and RTX 3080 Ti
5316 er da højere højere end 5208.
Så nej, den slår ikke 4080 laptop.
Hej Apple TV 4k tråd,

Jeg søger lidt rådgivning.. Nu har jeg ikke kigget alle kommentare igennem, da der var flere end jeg lige havde overskud til.

Er kommet i tvivl om jeg får udnyttet mit LG C2 potentiale nok. Min opfattelse af et Apple Tv var er der var godt OS system til ældre Tver. Men er nu kommet i tvivl om det i virkeligheden vil opløfte min nuværende LG C2? Jeg bruger blot standard LG OS system til tilgå diverse streamings apps.

Er der en fordel ved at benytte Apple Tv i den forstand at det vil forbedre kvaliteten af det man streamer på diverse streamning tjenester eller er det blot styringssystemet det bidrager med?

Håber jeg fik fomuleret mig tilstrækkeligt,

Hilsen en fortvivlet bruger.
Mr Kalashnikov skrev: 22 nov 2024, 09:36 Hej Apple TV 4k tråd,

Jeg søger lidt rådgivning.. Nu har jeg ikke kigget alle kommentare igennem, da der var flere end jeg lige havde overskud til.

Er kommet i tvivl om jeg får udnyttet mit LG C2 potentiale nok. Min opfattelse af et Apple Tv var er der var godt OS system til ældre Tver. Men er nu kommet i tvivl om det i virkeligheden vil opløfte min nuværende LG C2? Jeg bruger blot standard LG OS system til tilgå diverse streamings apps.

Er der en fordel ved at benytte Apple Tv i den forstand at det vil forbedre kvaliteten af det man streamer på diverse streamning tjenester eller er det blot styringssystemet det bidrager med?

Håber jeg fik fomuleret mig tilstrækkeligt,

Vi anbefaler også Apple TV 4K til nye TV her på Flatpanels. Nogle af fordelene er:
- Bedre og hurtigere brugerflade
- Meget kraftigere hardware
- Ingen reklamer og dataindsamling på hovedskærmen
- Væsentlig højere streamingkvalitet (konkret bitraten) på Apples tjenester (Apple TV appen)
- Integration med andre Apple-enheder
- En mere spændende app-butik med bl.a. spil
- Jævnlig opdatering med nye funktioner
- Nogle streamingtjenesters 4K-streaming kræver Apple TV (eller Android TV)
- Man kan udskifte LGs tarvelige fjernbetjening med Apples fine aluminiumsfjernbetjening (kan tænde/slukke TV'et og styre lydstyrken)

En af ulemperne er omvendt, at Apple TV 4K ikke pt. tilbyder spil-streaming apps som f.eks. Nvidia GeForce Now og Xbox (findes heller ikke på LGs webOS).
Der vil være bedre stillet med en extern enhed, da de opdateres, det gør et TVOS ikke, når der kommer en ny version, så opdateres App's til ældre versioner ikke længere.
Med andre ord, det kan ikke betale sig at købe at Smart TV, desværre er de alle Smarte, men ikke for evigt.
Gå efter det dyreste TV man har råd til og med den bedste billedkvalitet, alt andet kan en smart boks og et lydanlæg gøre bedre.
Mr Kalashnikov skrev: 22 nov 2024, 09:36 Hej Apple TV 4k tråd,

Er der en fordel ved at benytte Apple Tv i den forstand at det vil forbedre kvaliteten af det man streamer på diverse streaming tjenester eller er det blot styringssystemet det bidrager med?

Håber jeg fik formuleret mig tilstrækkeligt,

Jeg har lige købt Apple TV til mit LG CX, og jeg er rigtig godt tilfreds. Streaming fungerede okay via LG's egne apps, men Apple TV bare lettere at betjene, mere stabilt og tilbyder flere muligheder for konfiguration.

Selv via ethernet (LAN) hændte det jævnligt, at streaming fra DR på fjernsynet gik i stå. Det har jeg endnu til gode at se via Apple TV. Man mærker kort sagt den mere potente hardware i praksis. Det kan man godt vænne sig til.

Derudover rummer Apple TV også muligheden for en optimal billedkvalitet. Jeg har også Apple TV+ (tjenesten) og de to ting spiller virkelig godt sammen, når det gælder 4K-billedkvalitet. Det er min erfaring.

Og så det vigtige: du kan regne med support fra Apple og support fra appudviklere til deres platform. Apple har en helt anden position på markedet end diverse tv-producenter, der ikke udviser synderlig interesse for at opdatere deres produkter efter salg.

PS: succesen er blevet så stor, at jeg suppleret med et brugt Apple TV til mit gamle plasmafjernsyn. Det fungerer også godt :)
  • 1
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 119