Log ind med sociale netværk
08 nov 2018, 09:07
Tak for jeres input. Det er jo herligt, at Viaplays 4K-sport kommer bredere ud. Vi kunne desværre ikke få lokket ud af Viaplay, hvilke andre platforme der kigges på. En oplagt kandidat må jo være Android TV samt Samsung Tizen og LG webOS.
Men ikke desto mindre har jeg skrevet lidt om det i artiklen her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1541657528
Men ikke desto mindre har jeg skrevet lidt om det i artiklen her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1541657528
10 nov 2018, 19:20
bromberg skrev:Altså jeg får snart pip. Jeg kan simpelthen IKKE få UHD frem på nogen måde.Har præcis samme problem. Nogen som har en løsning??
Når jeg går ind via webbrowser kan jeg fint finde UHD og følger jeg det link fra viaplay (viaplay bekræfter at Juventus - Manchester United vises i UHD på apple tv 4k) så kan jeg også fra mobilen finde kampen i uhd og i det hele taget en uhd oversigt. Det sker bare ikke på apple tv?
Nogen ideer?
Jeg har tvOS 12.1 installeret
Viaplay kundeservice har hjulpet mig så langt nu, at hvis jeg søger på kampen, så kan jeg fint finde et uhd stream af kampen.
Jeg har aldrig kunne finde f1 eller noget som helst i uhd tidligere heller.
10 nov 2018, 19:34
Kampene skulle gerne kunne findes i oversigten for alt sport. 4K-udgaven af kampen fremgår særskilt. Hvis du går ned i fodbold-sektionen, så fremgår kun HD-udgaven.
10 nov 2018, 19:37
Den fremgår ikke. Det meget underligt. Skal bruge søgefunktioner for at finde den.
12 nov 2018, 11:46
Hej.
Jeg står og skal have fat i en ATV4K, men Hvordan ser der ud med HDR i plex på ATV4k? Jeg bruger plex og vil gerne forsætte med det.
Har hørt om infuse, men er der andre grunde en mangel på HDR i plex der gør at i vælger infuse istedet?
Jeg står og skal have fat i en ATV4K, men Hvordan ser der ud med HDR i plex på ATV4k? Jeg bruger plex og vil gerne forsætte med det.
Har hørt om infuse, men er der andre grunde en mangel på HDR i plex der gør at i vælger infuse istedet?
12 nov 2018, 13:14
Har apple tv 4k og samsung mu8005.
Tven slår seg på 1) enten rett etter jeg putter apple tv4k i dvale. Når jeg putter den i dvale 4 ganger på rad - etter den slår seg på med en gang - så blir den heldigvis avslått tilslutt. 2) tven slår seg på midt på natta.
Jeg er ikke borti knapper. Den bare slår seg på av seg selv.
Jeg har kun apple tv4k koblet til hdmi porten. Har testet med 3 ulike hdmi kabler.
Mistenker at det er porblemer med HDMI cec? Har forsøkt mye rart. Jeg vet at det er mange som har dette problemet, både av bekjente og folk på forum.
Har flatpanels crewet forslag til løsning?
Tven slår seg på 1) enten rett etter jeg putter apple tv4k i dvale. Når jeg putter den i dvale 4 ganger på rad - etter den slår seg på med en gang - så blir den heldigvis avslått tilslutt. 2) tven slår seg på midt på natta.
Jeg er ikke borti knapper. Den bare slår seg på av seg selv.
Jeg har kun apple tv4k koblet til hdmi porten. Har testet med 3 ulike hdmi kabler.
Mistenker at det er porblemer med HDMI cec? Har forsøkt mye rart. Jeg vet at det er mange som har dette problemet, både av bekjente og folk på forum.
Har flatpanels crewet forslag til løsning?
15 nov 2018, 06:27
Hej Dalla.
Som du også nævner, så har der været debat af dette tidligere. Vi oplevede det herhjemme i en af tvOS-versionerne. Det skyldtes en fejl og blev rettet i en nyere version af tvOS. Kører du seneste version? Alternativt kan det være relateret til HomeKit, hvis du har nogle enheder koblet på? Altså hvis de står og sender kommandoer til Apple TV.
Det kunne godt lyde som om, at det sker via HDMI CEC. I forhold til fejlfinding kan du så prøve at slå HDMI CEC fra på Samsung tv'et?
Samsung har jo også implementeret sin egen genkendelse af enheder via HDMI, som de bruger til universalbetjening. Jeg kan ikke huske om denne funktion også sidder i MU8005, men måske det er værd undersøge i menuerne?
Som du også nævner, så har der været debat af dette tidligere. Vi oplevede det herhjemme i en af tvOS-versionerne. Det skyldtes en fejl og blev rettet i en nyere version af tvOS. Kører du seneste version? Alternativt kan det være relateret til HomeKit, hvis du har nogle enheder koblet på? Altså hvis de står og sender kommandoer til Apple TV.
Det kunne godt lyde som om, at det sker via HDMI CEC. I forhold til fejlfinding kan du så prøve at slå HDMI CEC fra på Samsung tv'et?
Samsung har jo også implementeret sin egen genkendelse af enheder via HDMI, som de bruger til universalbetjening. Jeg kan ikke huske om denne funktion også sidder i MU8005, men måske det er værd undersøge i menuerne?
15 nov 2018, 08:38
Waoo frigiver en app til Apple TV i starten af 2019: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1542265822
16 nov 2018, 10:49
Jeg har nyeste tvOS oppdatering. Spent på om 12.1.1 løser problemet.
Jeg har ingen ting koblet på homekit, altså ingen andre enheter koblet på. Samsung TV har siste software også.
Jeg forstår ikke hva problemet er, har forsøkt å bytte hdmi kabel. Det som er mest irriterende er at den skrur seg på 1 sekunder etter jeg setter apple tv i dvale.
Har forsøkt å skru av hdmi cec på samsung tv. Da må man jo skru av tv og apple tv manuelt, og den skrur seg da selvfølgelig ikke på. Dette er likevel veldig irriterende.
Jeg forstår ikke hvorfor den skal skru seg på rett etter jeg putter den i dvale, og hvorfor den skal skru seg på midt på natten.
Det jeg har sett er at når jeg setter apple tv i dvale, og tve skrur seg på - så kommer apple tv lyset på med en gang. Det forsvinner, så skrur det seg på, og alt skrur seg på igjen.
Noen tanker? Har også prøvd å bytte ulike hdmi porter på samsung tv one box. Samme problem. Har også prøvd factory reset osv osv.
Jeg tror det er et problem med apple tven, da jeg vet om flere andre som har samme problem. Det må være en løsning på dette?
Rasmus Larsen skrev:Hej Dalla.Takk for svar.
Jeg har nyeste tvOS oppdatering. Spent på om 12.1.1 løser problemet.
Jeg har ingen ting koblet på homekit, altså ingen andre enheter koblet på. Samsung TV har siste software også.
Jeg forstår ikke hva problemet er, har forsøkt å bytte hdmi kabel. Det som er mest irriterende er at den skrur seg på 1 sekunder etter jeg setter apple tv i dvale.
Har forsøkt å skru av hdmi cec på samsung tv. Da må man jo skru av tv og apple tv manuelt, og den skrur seg da selvfølgelig ikke på. Dette er likevel veldig irriterende.
Jeg forstår ikke hvorfor den skal skru seg på rett etter jeg putter den i dvale, og hvorfor den skal skru seg på midt på natten.
Det jeg har sett er at når jeg setter apple tv i dvale, og tve skrur seg på - så kommer apple tv lyset på med en gang. Det forsvinner, så skrur det seg på, og alt skrur seg på igjen.
Noen tanker? Har også prøvd å bytte ulike hdmi porter på samsung tv one box. Samme problem. Har også prøvd factory reset osv osv.
Jeg tror det er et problem med apple tven, da jeg vet om flere andre som har samme problem. Det må være en løsning på dette?
16 nov 2018, 11:06
Nogen der har oplevet, at mini-preview når man spoler er forsvundet? Det er i alle apps jeg har problemet.
21 nov 2018, 16:38
Apple TV 4K 32GB sælges til 1.111 kroner i Power fra midnat: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2018.php
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto