Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har nu haft mit KD-55X8505C i ca 1½ måned.
Jeg er stadig en del skuffet.

Eksempelvis savner jeg PAT (Picture and Text), jeg synes fuldskærms Tekst-TV fylder for meget på 55". Jeg finder det langt mere behageligt med TV billede og Tekst-TV ved siden af hinanden.

Netflix app'en ser godt ud, men jeg savner 5.1 lyd. Det kan Netflix App'en i min Sony Blu-Ray levere, så hvorfor ikke også App'en i TV'et ?

Jeg har bemærket at når jeg ser "House of Cards med TV'ets Netflix App, blafrer lysstyrken i billedet når undertekster vises/fjernes. Er der andre der har observeret dette ?

/Duelund
duelund skrev:Netflix app'en ser godt ud, men jeg savner 5.1 lyd. Det kan Netflix App'en i min Sony Blu-Ray levere, så hvorfor ikke også App'en i TV'et ?

Jeg har bemærket at når jeg ser "House of Cards med TV'ets Netflix App, blafrer lysstyrken i billedet når undertekster vises/fjernes. Er der andre der har observeret dette ?

/Duelund
Min kører da 5.1 i Netflix. Du skal aktivere det i højttalersystemet ved at indstille:
Højttaler: Lydsystem
Digital Lydudgang: Auto 2

Hvis billedet skifter lysstyrke, så har du nok sat den dynamiske kontrast på et for højt niveau. Sæt "Avanc. Kontrast" til "Fra" og "Sortjustering" til Fra.
Torben Rasmussen skrev:
duelund skrev:Netflix app'en ser godt ud, men jeg savner 5.1 lyd. Det kan Netflix App'en i min Sony Blu-Ray levere, så hvorfor ikke også App'en i TV'et ?

/Duelund
Min kører da 5.1 i Netflix. Du skal aktivere det i højttalersystemet ved at indstille:
Højttaler: Lydsystem
Digital Lydudgang: Auto 2

Hvis billedet skifter lysstyrke, så har du nok sat den dynamiske kontrast på et for højt niveau. Sæt "Avanc. Kontrast" til "Fra" og "Sortjustering" til Fra.
Super, det prøver jeg. Jeg prøver at aktivere lydsystem inden jeg starter Netflix App'en og ser hvad der sker.
Undeligt at lysstyrken ikke ændres når jeg benytter App'en i Blu-Ray afspillereren, men jeg kigger på indstillingerne og tester.
1000 tak.
Torben Rasmussen skrev:Kan det tænkes, at du har indstillet billedet på en HDMI-port og ikke gjort det inde i Netflix? De to følges ikke ad.
Mener ikke jeg har ikke indstillet noget på billedet, hverken HDMI eller Netflix.
Ok, lyden kom i orden. Skal huske at vælge Lydsystem før filmen startes i Netflix, så vises surround lyd også som en mulighed.
"Avanceret kontrast" = Off hjælper på at lysstyrken ikke ændrer sig når der vises undertekster ved lyssvage passager, i Netflix. Skal lige se hvad der er bedst, måske er setting på Low bedre.
Houdini skrev:Hvordam caster man til tv? Jeg prøver fra tlf med viaplay. Den kan godt finde tv'et men står bare og forbinder...

Skal jeg vælge eb speciel indgang på tv?
Nej, TV'et hopper selv over på cast så snart den modtager noget fra telefonen. Har du prøvet fra andre apps - eks. Youtube?
Torben Rasmussen skrev:
Houdini skrev:Hvordam caster man til tv? Jeg prøver fra tlf med viaplay. Den kan godt finde tv'et men står bare og forbinder...

Skal jeg vælge eb speciel indgang på tv?
Nej, TV'et hopper selv over på cast så snart den modtager noget fra telefonen. Har du prøvet fra andre apps - eks. Youtube?
Nej. Men da jeg tændte tv'et idag startede den i cast tilstand med pauseskærm derfra og en urespondsiv primær tv remote.. Mærkeligt - prøver at lege med det senere
Kan ikke caste via min tlf, ligemeget hvilken app.

Oplever jeres kablibrering som en smule mørk og farverne bliver lidt "gulige", men ved ik om det er fordi jeg har brugt standard i et par dage. Ved at teste alle indstillinger kan jeg se at det er farvetemp: ekspert der gør skærmen mere "gul". Jeg forstår ik den kalibrering.
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 102